Αλλάζει σελίδα η δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης twitter μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της από τον αμφιλεγόμενο ιδιοκτήτη της Tesla και της SpaceX, Ελον Μασκ. Σε μια νέα εποχή, όχι απαραίτητα καλή σχολιάζουν κάποιοι, δείχνει να μπαίνει το κοινωνικό δίκτυο του οποίου η ηγετική τριάδα στελεχών καρατομήθηκε από τον Μασκ αμέσως μόλις έγινε γνωστή η οριστικοποίηση της συμφωνίας.
Λίγες ώρες πριν εκπνεύσει η προθεσμία ολοκλήρωσης της εξαγοράς που είχε ορίσει το Δικαστήριο του Ντέλαγουερ, ο Μασκ έγινε και τυπικά ιδιοκτήτης της πλατφόρμας. Πρώτη του κίνηση ήταν να απολύσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Parag Agrawal, τον Οικονομικό Διεθυντή Ned Segal και την επικεφαλής νομικών υπηρεσιών της πλατφόρμας Vijaya Gadde.
Όπως γράφει το Bloomberg ο Έλον Μασκ θα καταργήσει τις ισόβιες απαγορεύσεις πρόσβασης που έχουν επιβληθεί σε χρήστες του twitter. Υπό καθεστώς απαγόρευσης έχει τεθεί και ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, αλλά δεν έχει διευκρινιστεί εάν και πότε θα αρθεί η δική του απαγόρευση.
Οι δικτυακές επιθέσεις στα στελέχη
Ο νέος ιδιοκτήτης του twitter είχε εξαπολύσει σειρά επιθέσεων τον περασμένο Απρίλιο στα στελέχη που καρατομήθηκαν χθες. Ήταν η περίοδος που οριστικοποιούσε τα σχέδια του για την εξαγορά της πλατφόρμας. Προσωπικά μηνύματα που είχε ανταλλάξει με τον πρώην Διευθύνοντα Σύμβουλο Parag Agrawal, και έγιναν γνωστά από καταθέσεις των στελεχών κατά τη διάρκεια της δικαστικής διαμάχης για την εξαγορά, επιβεβαίωσαν το γεγονός.
Παράλληλα, την ίδια περίοδο, ο Μασκ είχε επιτεθεί επανειλημμένως στην επί 11 χρόνια επικεφαλής των νομικών υπηρεσιών της πλατφόρμας Vijaya Gadde, μέσα από δημοσιεύσεις του στην πλατφόρμα. Η κριτική του Mask στόχευε στην πολιτική της Gadde για τη διαχείριση περιεχομένου και χρηστών του μέσου η οποία είχε οδηγήσει στον αποκλεισμό του Ντοναλντ Τραμπ. Τα tweets του προκάλεσαν συντονισμένες ρατσιστικές και μισογυνικές επιθέσεις από ανώνυμους λογαριασμούς εναντίον της Gadde με πολλούς από αυτούς να ζητούν από τον Mask της απόλυσή της.
Η διαφήμιση και η «ελευθερία του λόγου»
Ο Έλον Μασκ είχε κατά το παρελθόν ασκήσει κριτική στο μέσο για την αυστηρή εποπτεία που ασκούσε στο περιεχόμενο που δημοσιεύουν οι χρήστες, η οποία ήταν και η αιτία για τον αποκλεισμό του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, από την πλατφόρμα. Αυτή του η στάση δημιούργησε ανησυχίες στους διαφημιστές τις οποίες επιχείρησε να διασκεδάσει μετά την οριστικοποίηση της συμφωνίας εξαγοράς.
«Ο λόγος που απέκτησα το Twitter είναι γιατί είναι σημαντικό για το μέλλον του πολιτισμού να έχουμε μια κοινή ψηφιακή πλατεία, όπου ένα ευρύ φάσμα πεποιθήσεων μπορεί να συζητηθεί με υγιή τρόπο, χωρίς να καταφεύγουμε στη βία» δήλωσε. «Υπάρχει επί του παρόντος μεγάλος κίνδυνος να διασπαστούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε ακροδεξιούς και ακροαριστερούς θαλάμους ηχούς (Echo Chambers) που δημιουργούν περισσότερο μίσος και διχάζουν την κοινωνία μας» συμπλήρωσε στη συνέχεια.
Ο ιδιοκτήτης της Tesla και της SpaceX είχε εκφράσει πολλές φορές στο παρελθόν την αντίθεσή του με το επιχειρηματικό μοντέλο του twitter, για το οποίο πίστευε ότι έδινε τη δυνατότητα στους διαφημιζόμενους να παρεμβαίνουν στον τρόπο λειτουργίας της πλατφόρμας. Ωστόσο, χθες μετά την εξαγορά, έσπευσε να δηλώσει ότι για το twitter οραματίζεται να γίνει «η πιο σεβαστή διαφημιστική πλατφόρμα στον κόσμο».
Το μήνυμά του επιχειρηματία προς τους διαφημιστές δείχνει μια πρόθεση ενίσχυσης των εσόδων από διαφήμιση, ιδιαίτερα την ανάγκη το Twitter να παρέχει πιο «σχετικές διαφημίσεις», δηλαδή βασισμένες στα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά των χρηστών, κάτι που συνήθως σημαίνει στοχευμένες διαφημίσεις που βασίζονται στη συλλογή και ανάλυση προσωπικών πληροφοριών.
Και τώρα, τι;
Ο Μασκ σχεδιάζει να απευθυνθεί στο προσωπικό του twitter ώστε να το ενημερώσει για τα σχέδιά του. Σύμφωνα με πληροφορίες αμερικανικών μέσων ενημέρωσης, το χαμηλό ηθικό, η αγωνία για τις θέσεις εργασίας αλλά και τη διάλυση της μέχρι τώρα εταιρικής κουλτούρας της πλατφόρμας είναι τα βασικά ζητήματα που απασχολούν του εργαζόμενους. Και όχι άδικα.
Δημοσιεύματα των τελευταίων εβδομάδων κάνουν λόγο για σχέδια περικοπών που φτάνουν μέχρι και τα τρία τέταρτα των 7.500 εργαζομένων του twitter.
Η Εμπορική Διευθύντρια της πλατφόρμας Sarah Personette, δήλωσε ότι συζήτησε εκτενώς με τον Μασκ και φάνηκε υποστηρικτική στα σχέδια του για ενίσχυση της εμπορικής πολιτικής του.
«Η συνεχιζόμενη δέσμευσή μας προς τους διαφημιστές για την ασφάλεια των brands τους, παραμένει αμετάβλητη», έγραψε η Personette στο Twitter την Πέμπτη. «Ανυπομονώ για το μέλλον!», συμπλήρωσε.
ΟΗΕ: Αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη κατά 2,8 βαθμούς Κελσίου
ΕΚΤ: Νέα αύξηση επιτοκίων κατά 75 μονάδες βάσης
Διεθνής Αμνηστία για κλιματική κρίση: Ο χρόνος μας, τελειώνει