Για τέταρτη μέρα συνεχίζονται οι αγωνιωδώς οι προσπάθειες των διασωστών στη θαλάσσια περιοχή βόρεια της Κέρκυρας να εντοπίσουν τους 10 αγνοούμενους στο φλεγόμενο πλοίο Euroferry Olympia ωστόσο η «κλεψύδρα» πλέον στερεύει επικίνδυνα όσο περνά ο χρόνος.
Ενισχυμένες οι μονάδες της ΕΜΑΚ δίνουν έναν πραγματικά πολύ δύσκολο αγώνα με αντίξοες συνθήκες , καθώς το θερμικό φορτίο είναι πάρα πολύ υψηλό σε κάποιες περιπτώσεις μιλούν για θερμοκρασία που αγγίζει τους 400 βαθμούς Κελσίου.
Οι διασώστες προσπαθούν να προσεγγίσουν τις νταλίκες μήπως υπάρχουν επιζώντες μέσα σε αυτές και στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να μπουν και στο γκαράζ 1, το οποίο είναι στεγανοποιημένο, με την ελπίδα να υπάρχει κάποιος οδηγός που να βρίσκεται εν ζωή. Ωστόσο, ο χρόνος δεν είναι με το μέρος τους…
Νεκρός Έλληνας οδηγός φορτηγού – Αναγνωρίστηκε από τα τατουάζ
Πλέον, οι αγνοούμενοι, μετά τη διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου και τον εντοπισμό του απανθρακωμένου οδηγού, ανέρχονται στους 10. Η σορός που εντόπισαν χθες το απόγευμα μέσα σε καμπίνα φορτηγού, στο γκαράζ 2 ανήκει σε Έλληνα , τον 58χρονο Ευάγγελο Μαλεσιάδα και τον αναγνώρισε ο γιος του, από τα τατουάζ στο σώμα του.Η εικόνα του οδηγού που εντοπίστηκε νεκρός μέσα στην νταλίκα του σοκαριστική. Ήταν μία από τις πρώτες νταλίκες που κατάφεραν να προσεγγίσουν οι διασώστες.
Είχαν προηγηθεί τα καλά νέα με τη διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου που είχε παραμείνει στην καμπίνα του φορτηγού του και κατάφερε και ανέβηκε μόνος του στην πρύμνη του πλοίου , από όπου τον παρέλαβαν οι διασώστες και έδωσε επιβεβαίωσε πως υπάρχουν άνθρωποι εν ζωή μεσα που άκουγε τις φωνές τους.
«Άθλιες οι συνθήκες στο καράβι»
Σε δηλώσεις τους σε μέσα ενημέρωσης συγγενείς αγνοουμένων ανέφεραν πως οι συνθήκες στο συγκεκριμένο καράβι, όπως και σε άλλα της εταιρείας, είναι άθλιες.
Όπως είπε, τα φορτηγά είναι κολλητά το ένα στο άλλο. Γεγονός που επιβεβαιώνει και η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας η οποία καταγγέλλει πως και οι συνθήκες στις καμπίνες ήταν απαράδεκτες, και ότι αυτός ήταν ο λόγος που οι οδηγοί δεν κοιμόντουσαν εκεί. Ο πρόεδρος της Ομποσπονδίας Απόστολος Κενανίδης κατήγγειλε πως έβαζαν τα φορτηγά σε πολύ μικρή απόσταση μεταξύ τους προκειμένου να χωρέσουν περισσότερα, κάτι που έκανε ακόμα πιο εύκολο το να εξαπλωθεί η φωτιά.
Η πολύ μικρή απόσταση μεταξύ των φορτηγών, ήταν και ένας λόγος που – όπως είπε – κάποιοι οδηγοί δεν τα αφήνουν, καθώς πολύ δύσκολα μπορούν να τα προσεγγίσουν αν χρειαστεί.
Μάλιστα ανέφερε πως τα είχαν καταγγείλει αυτά, ωστόσο δεν είχαν πάρει απάντηση.
Απορρίπτει τις καταγγελίες η εταιρεία
Η εταιρεία ωστόσο απορρίπτει τις κατηγορίες για ελλιπή μέτρα στο πλοίο. Μετά την ανακοίνωση που εξέδωσε εκπρόσωπος της Grimaldi Πωλ Κυπριανού μίλησε στον ΑΝΤ1, υποστηρίζοντας εκ νέου ότι φέρουν ευθύνη όσοι κοιμήθηκαν στα φορτηγά τους και δεν ανέβηκαν στους κοινόχρηστους χώρους και στις καμπίνες.
Υποστήριξε ακόμη πως στο πλοίο τηρούνται όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα και πως όλοι οι οδηγοί είχαν κρεβάτι σε καμπίνα για να κοιμηθούν.Όλα αυτά όπως είπε ήταν πιστοποιημένα.
Για πιθανή διαρροή, μιλούν οι Ιταλοί
Την ίδια ώρα ακόμη ένα ανησυχητικό στοιχείο, μεταδίδει η Deutsche Welle και ιταλικά ΜΜΕ, οι ειδικοί της ακτοφυλακής της Ρώμης κάνουν λόγο για ενδεχόμενη θαλάσσια μόλυνση με καύσιμα από το Euroferry Olympia.
Μάλιστα, σύμφωνα με τα εν λόγω δημοσιεύματα, το υπουργείο Περιβαλλοντικής Μετάβασης της Ιταλίας είναι έτοιμο να διαθέσει στις ελληνικές αρχές, πλωτό μέσο της υπηρεσίας καταπολέμησης της θαλάσσιας ρύπανσης, το οποίο μπορεί άμεσα να σαλπάρει από το Μπάρι.
Διαβάστε επίσης:
Η ακρίβεια πλήττει ανισομερώς πλούσια και φτωχά νοικοκυριά: 15% ο πληθωρισμός για τους φτωχούς
Γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης επαναφέρει το αφήγημα του «αριστερού λαϊκισμού»