Μπορεί ο Μακρόν να επανεξελέγη για δεύτερη προεδρική θητεία, αλλά με μία πιο προσεχτική ματιά στα ποσοστά των ψήφων διαπιστώνει κανείς ότι αυτή η θητεία δεν θα ‘ναι καθόλου εύκολη, με τις καμπάνες προειδοποίησης να ηχούν προς πάσα κατεύθυνση και ιδιαίτερα προς τις οικονομικές πολιτικές της ΕΕ.
Οταν σχεδόν 3 στους 10 ψηφοφόρους απείχαν γιατί ήταν εξοργισμένοι με την επιλογή Μακρόν αλλά ταυτόχρονα δεν ήθελαν να στραφούν στην ακροδεξιά, όταν πάνω από 4 στους 10 ψηφοφόρους στράφηκαν στην ακροδεξιά της Λε Πέν, δηλαδή περί τα 12 εκατομμύρια ψηφοφόροι, 5 εκατομμύρια περισσότεροι από τις προηγούμενες εκλογές, όχι γιατί οι περισσότεροι ήταν όντως ακροδεξιοί, αλλά γιατί αισθάνονταν ξεχασμένοι ως πολίτες, τότε το πρόβλημα είναι μεγάλο και η Γαλλία πραγματικά διχασμένη. Κανείς δεν γνωρίζει αν αυτός ο πρόεδρος μπορέσει να ελέγξει ξανά την Βουλή.
Ο Μακρόν ισχυρίζεται δημοσίως ότι έλαβε το μήνυμα. Γνωρίζει ότι πολλοί απ’ αυτούς τον ψήφισαν κρατώντας την μύτη τους απλά ως το μη χείρον.
Δεν ξέρουμε βέβαια τι είδους μήνυμα μπορεί να λάβει ένας τεχνοκράτης πρόεδρος πρώην άνθρωπος των τραπεζών, αλλά καλό είναι να το εμπεδώσει και μαζί μ’ αυτόν όλοι οι ιθύνοντες της ΕΕ.
Καιρός είναι όμως αυτή η Ευρώπη η απασχολημένη στο να εξυπηρετεί τραπεζικά και επιχειρηματικά συμφέροντα και να επιβάλλει μέτρα με βάση τους αριθμούς, να στραφεί λίγο προς τις ανάγκες των πολιτών της καθώς όλο και περισσότεροι αισθάνονται ότι βρίσκονται εκτός ορατότητας της ηγεσίας της.
Ο πολιτικός θυμός θα μπορούσε εύκολα να ξεσπάσει σε διαδηλώσεις και βία στους δρόμους.
Ας το κρατήσουν αυτό.
Τι ακολουθεί στη Γαλλία μέχρι τις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου
Γαλλικές εκλογές: Νικητής ο Μακρόν με 58%
*Ο Ιμμάνουελ Κ. είναι πολιτικός και κοινωνικός αναλυτής και τακτικός συνεργάτης του Politicus.gr
(Οσο για τον Ιμμάνουελ Καντ (1724-1804) ήταν εκείνος που όρισε τον διαφωτισμό (Aufklärung), στο δοκίμιό του Was ist Aufklärung? (Τι είναι Διαφωτισμός;), ως την περίοδο που χαρακτηρίζεται από το γνωμικό στη λατινική γλώσσα, «Sapere aude!» («τολμήστε να είστε σοφός» ή «τόλμησε να γνωρίζεις») ή στην ερμηνεία που του δίνει ο ίδιος: “έχε το θάρρος, να χρησιμοποιείς το δικό σου νου”, τη δική σου σκέψη. Αυτή η περίοδος διακρίνεται από την κριτική σκέψη έναντι των άκριτων υπαγορεύσεων και των προκαταλήψεων της εξουσίας, της θρησκείας, της κοινωνίας ευρύτερα. Το έργο του Καντ επέχει θέση συνδετικού κρίκου μεταξύ του Ορθολογισμού και του Εμπειρισμού)