Καθώς οι απολογισμοί βιωσιμότητας γίνονται όλο και πιο διαδεδομένοι σε όλο τον κόσμο, οι εταιρείες αναζητούν στρατηγικές για να επικοινωνήσουν σωστά τις στρατηγικές ESG. Και η αλήθεια είναι ότι ακολουθώντας κάποια βασικά βήματα μπορούν να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες, τους υπαλλήλους, τους επενδυτές και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς μέσω των αναφορών ESG.
Όπως είναι γνωστό, τα συναισθήματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αύξηση της αφοσίωσης στην επωνυμία. Και επειδή η αφήγηση ενεργοποιεί μέρη του εγκεφάλου που εμπλέκονται στη συναισθηματική επεξεργασία, μπορεί να είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να καταστήσουν οι εταιρείες το brand τους πιο ελκυστικό- στο κοινό-στόχο τους. Για ξεκλειδώσουν την συναισθηματική δύναμη των αναφορών ESG θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να αφηγηθούν ιστορίες που δίνουν ένα ανθρώπινο πρόσωπο στα επιτεύγματά τους. Στο πλαίσιο αυτό, μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εταιρικό τους site για να επισημάνουν ορισμένες από τις κοινότητες που επηρεάζονται θετικά από τις υπεύθυνες πολιτικές προμήθειας ή τις επενδύσεις τους, να ζητήσουν από τους υπαλλήλους να τραβήξουν σύντομα βίντεο smartphone για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας σχετικά με τα περιβαλλοντικά έργα που χρηματοδοτούνται από την εταιρεία για τα οποία έχουν προσφερθεί εθελοντικά ή να αναπτύξουν ένα ηλεκτρονικό ενημερωτικό δελτίο που επισημαίνει τα πραγματικά αποτελέσματα των δεσμεύσεών τους στο ESG.Unmute
Ένας ακόμη χρυσός κανόνας είναι ότι δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται το «ESG» σε όλες τις επικοινωνίες. Ορισμένες εταιρείες αποφεύγουν εντελώς το ακρωνύμιο υπό το πρίσμα του πρόσφατου πολιτικού ελέγχου της αναφοράς και των επενδύσεων ESG. Αλλά μπορεί επίσης να είναι ωφέλιμο να χρησιμοποιείται ορολογία που αποτυπώνει με μεγαλύτερη ακρίβεια το εύρος των πρωτοβουλιών της επιχείρησης για βιωσιμότητα, κοινωνική ευθύνη και χρηστή διακυβέρνηση, κάτι που βοηθά στη διαφοροποίηση των μηνυμάτων ή έχει μεγαλύτερη απήχηση με ορισμένα ενδιαφερόμενα μέρη. Ενδεικτικά, αναφέρονται άλλοι περιγραφικοί όροι όπως: Βιωσιμότητα, Εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ), Ηθική δέσμευση, Κοινωνικός αντίκτυπος, Περιβαλλοντικά υπεύθυνος κλπ.
Η στρατηγική για το ESG είναι μια διαρκής δέσμευση, επομένως δεν πρέπει να περιορίζεται σε ένα έγγραφο μία φορά το χρόνο. Αντίθετα, καλό είναι τα μηνύματα να προκαλούν και να ενθαρρύνουν την διαδραστική επικοινωνία. Αυτό μπορεί να γίνει εάν η επιχείρηση δημιουργήσει μια ειδική πύλη ESG στον ιστότοπό της. Μπορεί να περιλαμβάνει τακτικές ενημερώσεις για την πρόοδό της, μια φόρμα για ερωτήσεις και πληροφορίες από τους ενδιαφερόμενους, βίντεο που επισημαίνουν τα έργα ESG σας, διαδραστικά εργαλεία όπως υπολογιστές αποτυπώματος άνθρακα και γραφήματα που κάνουν τα δεδομένα σας ελκυστικά και εύκολα κατανοητά.
πηγή: insider.gr