Διπλός “πονοκέφαλος” για τον επικεφαλής του ομίλου Metro (MyMarket) φέτος. Από τη μία, είναι το υπερδιπλασιασμένο ενεργειακό κόστος που αναμένεται και, από την άλλη, η μείωση των πωλήσεων λόγω της πτώσης του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών και του κύματος ακρίβειας. Παρόλα αυτά, ο όμιλος ετοιμάζει πενταετές πλάνο επενδύσεων, συνολικού ύψους 250 εκατ. ευρώ, εστιασμένο στη μείωση του αποτυπώματος της δραστηριότητάς του στο περιβάλλον.
Μιλώντας στη διάρκεια εκδήλωσης, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης εξήγησε ότι για τον όμιλο που δραστηριοποιείται στα σούπερ μάρκετ, το ενεργειακό κόστος φέτος, παρά τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, θα εκτοξευθεί στα 22 εκατ. ευρώ από 10 εκατομμύρια πέρυσι. Ο ίδιος επεσήμανε ότι το κόστος, το οποίο θα έχει σημαντική επίπτωση στην κερδοφορία του ομίλου, θα μπορούσε να είναι και τρεις φορές υψηλότερο από πέρυσι χωρίς τις παρεμβάσεις.
Ωστόσο όποια επιπλέον αποψίλωση στα κέρδη δεν κάνει το ενεργειακό κόστος, κάνει η πτώση των πωλήσεων. Με τους καταναλωτές να πιέζονται όλο και περισσότερο και να μειώνουν την προμήθεια και των απαραίτητων, όσο μειώνεται και το διαθέσιμο εισόδημά τους, οι πωλήσεις έχουν πάρει την κατιούσα. Το πόσο… απότομη είναι η κατηφόρα μπορεί να καταδείξει ο όγκος των πωλήσεων για τον περασμένο Απρίλιο (μήνας που “παραδοσιακά” έχει αυξημένους τζίρους λόγω Πάσχα), ο οποίος υποχώρησε κατά 8%.
Ο κ. Παντελιάδης εξήγησε ότι πλέον οι όμιλοι του λιανεμπορίου έχουν περιορισμένο “χώρο” για προωθητικές ενέργειες: «Αυτοί που έχουν περάσει αυξήσεις στα προϊόντα τους τους προηγούμενους μήνες είναι και αυτοί που κάνουν προωθητικές ενέργειες, ενώ αυτοί που έχουν απορροφήσει το μεγαλύτερο μέρος των αυξήσεων του κόστους, έχουν σαφώς πιο περιορισμένα περιθώρια για promotions», ανέφερε.
Τέλος, ο Όμιλος Metro έχει σχεδιάσει πενταετές επενδυτικό πλάνο ύψους 250 εκατ. ευρώ, ισόποσα μοιρασμένο ανά έτος. Το 25% του ποσού θα κατευθυνθεί σε «πράσινες» δράσεις. Περί τα 62,5 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τις αναβαθμίσεις των κτιρίων (ψυγεία, φωτισμό, τζάμια κ.λπ.), εκ των οποίων τα 28 εκατ. ευρώ θα επενδυθούν για την ανάπτυξη φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες των καταστημάτων Μetro και My Market για ιδιόχρηση μέσω του net metering. Η συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023, με τη διοίκηση να εκτιμά ότι τα φωτοβολταϊκά θα καλύπτουν στο τέλος του επόμενου έτους το 20% της ιδιοκατανάλωσης σε ενέργεια. Ο όμιλος σχεδιάζει επίσης την επέκταση κατά 20.000 τ.μ. του logistic center του στα Οινόφυτα, αναζητά έκταση στον Ασπρόπυργο για τη δημιουργία νέας αποθήκης και ολοκληρώνει την επέκταση του κέντρου διανομής στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα η Metro, για να βελτιώσει το ενεργειακό της αποτύπωμα, επενδύει στην ηλεκτροκίνηση. Έχει διαθέσει ηλεκτρικά οχήματα σε κάποια στελέχη της, χρησιμοποιεί κάποια για τις ανάγκες του delivery και έχει τοποθετήσει 500 σημεία φόρτισης σε 250 σημεία ανά την Ελλάδα.
Φέρνει και άλλα “πράσινα συμβόλαια” η Mytilineos
Grant Thornton-4ήμερη εργασία Αυγούστου: Καμία αλλαγή σε ωράριο και μισθούς
Κ. Δομαζάκης: Καταγγέλλει “υφαρπαγή της περιουσίας” του για την Creta Farm