Για «τεράστια ερωτηματικά» που γεννά η σύμβαση του δημοσίου με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάνει λόγο ο Νίκος Παππάς σχολιάζοντας τις αποκαλύψεις της «ΕΦ.ΣΥΝ.» για σύμβαση – σκάνδαλο 750 εκατ. ευρώ.
Σε δήλωση του ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ αναφέρει ότι «το σημερινό πρωτοσέλιδο της «ΕΦ.ΣΥΝ.» γεννά τεράστια ερωτηματικά.
Συγκεκριμένα θέτει τα εξής ερωτήματα:
«1. Τι περιέχει και γιατί η κυβέρνηση δεν την έχει δώσει στη δημοσιότητα;
2. Ισχύει ότι θα ξεκινήσουμε να πληρώνουμε για αμαξοστοιχίες από τώρα, οι οποίες θα παραληφθούν το 2027;
3. Ισχύει ότι ακόμα και η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη βαφτίζεται άγονη, παρά το ότι λειτουργεί από το 2018 με ηλεκτροκίνηση;
4. Ισχύει ότι βαφτίζεται νέα «επένδυση» η αγορά 5 αμαξοστοιχιών ηλικίας 30 ετών η οποία είχε ήδη συμφωνηθεί από το Αύγουστο του 2019;
5. Γιατί δεν έγινε διαγωνισμός, και μάλιστα μετά από τρεις παρατάσεις της υπάρχουσας σύμβασης;».
Πλούσια «προίκα» δίνει το Ελληνικό Δημόσιο στον ιδιώτη επενδυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σύμφωνα με δημοσίευμα της «ΕΦ.ΣΥΝ.», η FSI-Trenitalia θα εισπράξει το ζεστό κρατικό χρήμα για μια σειρά επενδύσεων που θα έπρεπε να χρηματοδοτεί η ίδια. Μεταξύ άλλων:
- Για τη μίσθωση -και όχι απόκτηση- 10 νέων τρένων υδρογόνου και 10 ηλεκτρικών. Τα τρένα θα παραληφθούν το 2027, αλλά το Δημόσιο αρχίζει από τώρα τις πληρωμές
- Για όλα τα δρομολόγια που εκτελεί. Έτσι βαφτίζονται «άγονη γραμμή» το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, η γραμμή Αθήνα-Αεροδρόμιο του Προαστιακού…
- Η σύμβαση έχει ισχύ 15ετίας και δεσμεύει και τις επόμενες κυβερνήσεις
- Παραμένει επτασφράγιστη και, παρά τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, δεν προηγήθηκε διαγωνισμός
- Από τα «Λευκά Βέλη» στις… λευκές επιταγές, ένα ατελείωτο φιάσκο