Ενα μπαράζ από fake news έχει ξεκινήσει από επίσημες και ανεπίσημες “πηγές” μετά το περιστατικό με την 70χρονη που πήρε χωρίς να πληρώσει, λίγο κρέας από σούπερ μάρκετ.
Πρώτα κυκλοφόρησε στα Κοινωνικά Δίκτυα, μετά από ανάρτηση σε ιστότοπο, πως βαν του Σκλαβενίτη ξεφόρτωσε στο σπίτι της 70χρονης γυναίκας τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Χαμός στο Twitter με χιλιάδες “μπράβο” και “συγχαρητήρια”…
Λίγες ώρες μετά ο ίδιος ιστότοπος έγραψε:
Σε συνέχεια του άρθρου μας , αναφορικά με την εταιρία Σκλαβενίτης που “έστειλε” βανάκι με τρόφιμα στην 70χρονη στην οποία ασκήθηκε μήνυση λόγω κλοπής τροφίμων από άλλη αλυσίδα super market, θα θέλαμε να προχωρήσουμε σε διάψευσή του.
Έγκυρες πηγές πολύ κοντά στην επιχείρηση ήρθαν σε επαφή μαζί μας και αρ’ όλο που τους τιμά το γεγονός πως θεωρήσαμε δεδομένο ότι θα είχαν προχωρήσει σε μια τέτοια κίνηση, οι ίδιοι δεν θέλουν να καρπωθούν τη δημοσιότητα μιας ενέργειας την οποία δεν έχουν κάνει.
Από το πρωί η είδηση αναπαράγεται από έγκυρους δημοσιογράφους και ακτιβιστές οπότε σε συνδυασμό με τη φιλάνθρωπη δράση της εταιρίας Σκλαβενίτης θεωρήσαμε δεδομένο ότι είναι έγκυρη.
Ζητάμε συγγνώμη για την αναστάτωση και ευχαριστούμε για την κατανόηση.
LIDL στη Ναταλία Γερμανού για την 70χρονη: «Ποτέ δεν υπήρχε παρέμβαση Άδωνη Γεωργιάδη»
Η άλλη ψευδής είδηση ήταν όμως πολύ πιο σοβαρή διότι πρόκειται για διαρροή από Υπουργείο! Ετσι, πολλά μεγάλα ΜΜΕ έγραψαν:
“Σταματά η δίωξη σε βάρος της ηλικιωμένης γυναίκας στο Ίλιον που προσπάθησε να πάρει τρόφιμα από σούπερ μάρκετ και η εταιρία επέμενε στη μήνυση σε βάρος της. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΣΚΑΪ, για το θέμα έγινε παρέμβαση από το υπουργείο Ανάπτυξης. Το περιστατικό, που προκάλεσε μεγάλη αίσθηση συνέβη το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου“.
Η αποκάλυψη της αλήθειας ήλθε λίγα 24ωρα μετά. Σε αποκλειστική δήλωση – ανακοίνωση στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού, “Καλύτερα δε γίνεται”, η Διευθύντρια επικοινωνίας και εταιρικής υπευθυνότητας των καταστημάτων Lidl, ξεκαθάρισε πως παρά τα συντονισμένα δημοσιεύματα και τις δηλώσεις του ίδιου του υπουργού Ανάπτυξης, ήταν αποκλειστικά απόφαση της εταιρείας να μη διωχθεί ποινικά η 70χρονη «και πάρθηκε χωρίς την εξωτερική παρέμβαση τρίτων προσώπων, Υπουργών ή άλλων θεσμικών προσώπων».
Όπως αναφέρει σε αποκλειστική δήλωσή της στη Ναταλία Γερμανού, η Διευθύντρια επικοινωνίας και εταιρικής υπευθυνότητας των καταστημάτων τροφίμων Lidl: το να μη διωχθεί ποινικά η 70χρονη «ήταν απόφαση της Διοίκησης της Εταιρείας και πάρθηκε χωρίς την εξωτερική παρέμβαση τρίτων προσώπων, Υπουργών ή άλλων θεσμικών προσώπων. Δυστυχώς ακούστηκαν ανακρίβειες από υπεύθυνα χείλη και αυτό μας λυπεί ιδιαίτερα ως μια υπεύθυνη εταιρία με ιδιαίτερα έντονο κοινωνικό πρόσωπο.
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος μας κατέθεσε ήδη στις 18/2/2022 το πρωί δήλωση στη Γραμματεία της Εισαγγελίας ότι δεν επιθυμούμε ποινική δίωξη και ζητήσαμε να κλείσει το ζήτημα με τον πιο ομαλά νομικό τρόπο».
Η δήλωση αυτή της Διευθύντριας επικοινωνίας και εταιρικής υπευθυνότητας των Lidl, προκάλεσε την αντίδραση της Ναταλίας Γερμανού που ανέφερε πως την «καταμάλωσαν» και της έλεγαν (προφανώς απ’ το κανάλι της) να βγει και να πει πως παρενέβη ο Άδωνις Γεωργιάδης και με δική του πρωτοβουλία, αποσύρθηκε η καταγγελία στην 70χρονη.
«Εμένα με καταμάλωσαν και μου έλεγαν, “όχι να βγεις και να πεις πως παρενέβη ο κ. Γεωργιάδης και με δική του πρωτοβουλία, αποσύρθηκε η καταγγελία”. Άρα, η αλυσίδα καταστημάτων λέει πως δεν παρενέβη κανείς και το δεύτερο, πως η καταγγελία αποσύρθηκε χτες (18/2) και όχι πριν από δύο μέρες όπως έλεγαν», δήλωσε συγκεκριμένα.
Ολόκληρη η διευκρινιστική δήλωση της Lidle Hellas στην εκπομπή της Ναταλίας Γερμανού:
«Από την πρώτη μέρα της λειτουργίας μας εφαρμόσαμε αξίες και πρακτικές που πάνω απ΄όλα, μας φέρνουν δίπλα σε κάθε Ελληνίδα και σε κάθε Έλληνα.
Ως επιχείρηση αλλά και ως εργαζόμενοι στο πλαίσιό της, βιώνουμε την καθημερινότητα της Ελλάδας, ιδιαίτερα στις δύσκολες συγκυρίες. Και σε αυτές ακριβώς τις στιγμές, με αίσθημα κοινωνικής ευθύνης, πάντα παρεμβαίνουμε στηρίζοντας τους λιγότερο προνομιούχους συμπολίτες μας, αυτούς που πραγματικά έχουν ανάγκη. Το έχουμε αποδείξει στην πράξη πολλές φορές. Για τον λόγο άλλωστε αυτόν, έχουμε φροντίσει και σε κάθε κατάστημα να υπάρχει μηχανισμός στήριξης, ώστε να αντιμετωπίζουμε άμεσα κάθε αίτημα για βοήθεια.
Συγκεκριμένα, στην είσοδο όλων των καταστημάτων μας, υπάρχει χώρος συλλογής τροφίμων για τους ευπαθείς συμπολίτες μας. Υπάρχει παράλληλα ένα οργανωμένο πανελλαδικό δίκτυο σε συνεργασία με ΜΚΟ για προϊοντικές δωρεές που αφορούν σε όλους τους συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη. Η στήριξή μας είναι δεδομένη. Και σε ατομικές περιπτώσεις. Αρκεί κάποια ή κάποιος να το ζητήσει.
Πραγματικά λυπούμαστε γιατί συνέβησαν γεγονότα που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί σε συνέχεια του συμβάντος που έλαβε χώρα στο κατάστημά μας στο Ίλιον στις 12/2.
Από τη δική μας πλευρά κάναμε ότι μπορούσαμε ώστε να αντιμετωπιστεί το περιστατικό με κατανόηση και πάνω απ΄όλα με διακριτικότητα. Και ο Διευθυντής του καταστήματος αλλά και στη συνέχεια.
Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε παρέμβαση, διαμαρτυρία ή άλλη τοποθέτηση από αστυνομικούς, γείτονες ή εκπροσώπους του Δήμου, ακριβώς γιατί χειριστήκαμε το θέμα με απόλυτη διακριτικότητα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι παρότι η συγκεκριμένη περίπτωση λόγω της αξίας των κλαπέντων διώκεται αυτεπάγγελτα, μεριμνήσαμε ώστε να αποφευχθεί το αυτόφωρο.
Σε κάθε περίπτωση στεκόμαστε πάντα με καλή πίστη και κατανόηση στη δύσκολη συγκυρία που βιώνει η Κυρία και θεωρούμε ότι το συμβάν έχει λήξει. Ο πληρεξούσιος δικηγόρος μας κατέθεσε ήδη στις 18/2/2022 το πρωί δήλωση στη Γραμματεία της Εισαγγελίας ότι δεν επιθυμούμε ποινική δίωξη και ζητήσαμε να κλείσει το ζήτημα με τον πιο ομαλά νομικό τρόπο.
Κι αυτή, το τονίζω, ήταν απόφαση της Διοίκησης της Εταιρείας και πάρθηκε χωρίς την εξωτερική παρέμβαση τρίτων προσώπων, Υπουργών ή άλλων θεσμικών προσώπων. Δυστυχώς ακούστηκαν ανακρίβειες από υπεύθυνα χείλη και αυτό μας λυπεί ιδιαίτερα ως μια υπεύθυνη εταιρία με ιδιαίτερα έντονο κοινωνικό πρόσωπο.
Θα θέλαμε για μια ακόμα φορά να τονίσουμε ότι τα καταστήματά μας κι όλοι οι άνθρωποί μας είμαστε μέρος της τοπικής κοινωνίας. Είμαστε εκεί για όλες και όλους εσάς».