Το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΑ στο Κορωπί, με τα νέα τεχνολογίας λεωφορεία που δρομολογούνται στην Ανατολική Αττική, επισκέφθηκε νωρίς το πρωί, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης .Ήδη τα πρώτα 30 απ΄ αυτά έχουν τεθεί σε κυκλοφορία ενώ συνολικά θα ανέρχονται σε περισσότερα από 200.
Σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ, ο πρωθυπουργός υπογράμμισε μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση έχει επενδύσει συστηματικά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όχι μόνο με στόχο την ανανέωση των υπαρχόντων αλλά και την αύξηση του στόλου τους , για συχνότερα δρομολόγια.
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 , θα έχουν δρομολογηθεί στην Αττική , 950 συνολικά λεωφορεία νέας τεχνολογίας και προσβάσιμα σ΄ όλους.
Επένδυση σε ΜΜΜ
«Η κυβέρνηση αυτή έχει επενδύσει συστηματικά στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δρομολογούνται πολλοί διαφορετικοί διαγωνισμοί προκειμένου να μπορούμε να καταλήξουμε σε αυτό το αποτέλεσμα. Αυτοί είναι σύνθετοι διαγωνισμοί οι οποίοι θέλουν το χρόνο τους προκειμένου να υλοποιηθούν, αλλά πιστεύω ότι τους επόμενους μήνες οι συμπολίτες μας στην Αττική θα αρχίσουν να βλέπουν μία αισθητή διαφορά στην ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών».
Απαντώντας σε ερώτηση για τις παρεμβάσεις και τα έργα που δρομολογεί η κυβέρνηση για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, ενόψει και της αυριανής επίσκεψής του, ο πρωθυπουργός ανέφερε:
«Αυτά θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε αύριο, αλλά μιας και με ρωτάτε, να πω ότι ήδη στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 110 καινούργια ηλεκτρικά λεωφορεία, μιλάμε για περίπου το εν τρίτον του συνολικού στόλου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης το οποίο έχει ήδη ανανεωθεί. Είναι κάτι το οποίο οι συμπολίτες μας στη Θεσσαλονίκη ήδη το διαπιστώνουν. Μέχρι το τέλος του έτους θα δοθεί σε λειτουργία και το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το Flyover είναι ένα σύνθετο έργο το οποίο προχωράει και αυτό με μεγάλη ταχύτητα, αλλά γι’ αυτό θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε σε μεγαλύτερη λεπτομέρεια αύριο».
Και πρόσθεσε: «Αυτό το οποίο θέλω να κρατήσουν οι τηλεθεατές σας σήμερα είναι ότι η βούληση της κυβέρνησης να επενδύσει στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι δεδομένη. Και τα καινούρια λεωφορεία, τα οποία ήδη κάνουν την εμφάνισή τους στους δρόμους της Αθήνας, αποδεικνύουν ακριβώς αυτή τη βούληση.
Και βέβαια το ζητούμενο δεν είναι μόνο να αντικαταστήσουμε παλαιότερα λεωφορεία με νέα, είναι προφανώς να αυξήσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων έτσι ώστε οι συμπολίτες μας να εξυπηρετούνται καλύτερα.
Μιλάμε πολλές φορές για τα ζητήματα τα οποία αφορούν το κυκλοφοριακό πρόβλημα του λεκανοπεδίου. Η γρηγορότερη και πιο αποτελεσματική επένδυση στα μέσα μαζικής μεταφοράς αφορά στα λεωφορεία. Και φυσικά όχι μόνο στην αντικατάσταση των λεωφορείων, όπως σας είπα, αλλά στη μεγαλύτερη συχνότητα, στη σωστή επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες οι οποίοι παίρνουν τα λεωφορεία ότι θα φτάσουν στην ώρα τους στον προορισμό τους. Όλα αυτά συγκροτούν ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς του λεκανοπεδίου, το οποίο όπως βλέπετε η κυβέρνηση αυτή υλοποιεί βήμα-βήμα».
Δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις για το κυκλοφοριακό
Ερωτηθείς για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης σχετικά με το κυκλοφοριακό στην Αττική, ο πρωθυπουργός επισήμανε:
«Κοιτάξτε, μαγικές λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν υπάρχουν, ούτε μπορούν να δημιουργηθούν από το πουθενά καινούργιες οδικές αρτηρίες. Οι συνολικές υποδομές του λεκανοπεδίου και η ενίσχυσή τους είναι κάτι το οποίο μελετάται, αλλά χρειάζεται βάθος χρόνου προκειμένου να υλοποιηθεί.
Επιμένω πάρα πολύ, όπως σας είπα, στα ποιοτικά, σύγχρονα και ασφαλή λεωφορεία αλλά και στη σωστή αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πολίτες ότι υπάρχει πραγματική εναλλακτική για το αυτοκίνητο.
Εως το 2026 η διάνοιξη της σήραγγας στη γραμμή 4 του Μετρό
Και βέβαια, σε αυτό θα ήθελα να προσθέσω και τη μεγαλύτερη δημόσια επένδυση η οποία γίνεται σήμερα στη χώρα, που δεν είναι άλλη από τη Γραμμή 4 του Μετρό. Όπως γνωρίζετε, όπως υποθέτω ότι γνωρίζετε, οι δύο μετροπόντικες ήδη έχουν τοποθετηθεί. Η διάνοιξη της σήραγγας θα έχει ολοκληρωθεί ως το 2026.
Αλλά προφανώς μετά απομένει και η κατασκευή των πολλών σταθμών, ένα εξαιρετικά σύνθετο και δύσκολο έργο, το οποίο όταν όμως ολοκληρωθεί θα αλλάξει δραστικά την εικόνα του λεκανοπεδίου, διότι όλοι γνωρίζουμε τις ευεργετικές επιπτώσεις που το Μετρό έχει ως προς τη βελτίωση της ποιότητας των μεταφορών στο λεκανοπέδιο».
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο αμαξοστάσιο στο Κορωπί, ο πρωθυπουργός είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στα καινούργια ντιζελοκίνητα λεωφορεία αστικού τύπου, κατηγορίας EURO VI, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, με χαμηλό δάπεδο, πλήρως προσβάσιμα για όλους τους πολίτες και να συνομιλήσει με τους οδηγούς, οι οποίοι τον ενημέρωσαν για τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες προς τους επιβάτες.
Βάσει της νέας σύμβασης με την κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Αργολίδας, Επαρχίας Θηβών, Σαλαμίνας, Χανίων – Ρεθύμνου, του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Μαγνησίας και των ταξιδιωτικών γραφείων Smile Acadimos και Maroulis Travel, που αναδείχθηκε από τον διεθνή διαγωνισμό του ΟΑΣΑ, θα δρομολογηθούν συνολικά 211 καινούργια λεωφορεία που θα καλύπτουν συνολικά 63 περιαστικές γραμμές της Αττικής.
Εντός του επόμενου μήνα, θα δρομολογηθούν σταδιακά επιπλέον 66 νέα λεωφορεία σε 25 γραμμές, οι οποίες εξυπηρετούν τους Δήμους Κρωπίας, Μαρκόπουλου, Παιανίας, Παλλήνης, Ραφήνας Πικερμίου, Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης, Γλυφάδας, Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πεντέλης, Χαλανδρίου, Αγίας Παρασκευής.
Παράλληλα, προχωρούν οι διαδικασίες για την σταδιακή δρομολόγηση των νέων λεωφορείων και στις υπόλοιπες 38 περιαστικές γραμμές της Αττικής που εξυπηρετούν τους Δήμους Αγίας Βαρβάρας, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Αιγάλεω, Ασπροπύργου, Αχαρνών, Ελευσίνας, Ιλίου, Φυλής, Μάνδρας, Χαϊδαρίου, Μεταμόρφωσης, Νέας Ιωνίας, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Κηφισιάς, Διονύσου, Ωρωπού.