Το 2013, στο πλαίσιο μιας σφαιρικότερης αντίληψης αναμόρφωσης και εκσυγχρονισμού της ιστορικής Αγοράς του Ρέντη, που σημειωτέων λειτουργεί από το 1955, διατέθηκε, εκτός των άλλων, μια σοβαρού μεγέθους έκταση για να στεγαστεί το λιανικό εμπόριο. Ο στόχος ήταν η λιανική διάθεση των προϊόντων και η άμεση σύνδεση του καταναλωτή με τους παραγωγούς καθώς επίσης και η αλλαγή της εικόνας που επικρατούσε στον κόσμο για την Κεντρική Αγορά. Έτσι, μέχρι πριν ένα περίπου χρόνο λειτουργούσαν έντεκα καταστήματα τροφίμων, τρία εστιατόρια και ένα κατάστημα με είδη οικιακής χρήσης.
Η Αγορά του Καταναλωτή δημιουργήθηκε προκειμένου οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν προϊόντα λιανικής και τρόφιμα στη λιανική, αλλά σε τιμές χονδρικής.
Οι επιχειρηματίες, κυρίως χονδρέμποροι, επένδυσαν χρηματικά ποσά εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να στήσουν επιχειρήσεις λιανικής πώλησης.
Εγκαίνια
Τα εγκαίνια της Αγοράς έγιναν παρουσία του τότε Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, δείχνοντας εμπράκτως την αποδοχή και τη στήριξη της Κυβέρνησης στο εγχείρημα.
Η δημιουργία της αποτέλεσε όραμα της Κυβέρνησης Σαμαρά και το αρμόδιο Υπουργείο χάραξε πολιτική και την υλοποίησε με την ικανή Διοίκηση του Παναγιώτη Σταμπουλίδη.
Ο τότε πρωθυπουργός έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην καταπολέμηση της ακρίβειας και στα εγκαίνια της Αγοράς τόνιζε πως είχαν γίνει συγκεκριμένες κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, όπως το άνοιγμα των αγορών και των επαγγελμάτων, η μείωση της γραφειοκρατίας, η ενοποίηση φορέων και το άνοιγμα των μικρών καταστημάτων τις Κυριακές.
Στήριξη
Μετά το καλοκαίρι του 2016 και έπειτα από την οικειοθελή αποχώρηση του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΚΑΑ, κου Παναγιώτη Σταμπουλίδη, τη Διοίκηση του ΟΚΑΑ ανέλαβε η κα Στεφανία Γεωργακάκου, η οποία ήταν επιλογή της τότε Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Η πολιτική κατεύθυνση της Κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου αρχικά δεν ήταν θετική απέναντι στη λειτουργία της Αγοράς του Καταναλωτή, όμως πολύ γρήγορα έγινε αντιληπτός ο σπουδαίος ρόλος που διαδραμάτιζε στον έλεγχο των τιμών λιανικής. Αποτέλεσμα αυτού εν τέλη ήταν η στήριξη των καταστημάτων με εκδηλώσεις, παροχές και αμέριστη στήριξη των εμπόρων ακόμα και με επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού κου Αλέξη Τσίπρα στο χώρο της Αγοράς.
Το Δεκέμβριο του 2019, κατόπιν της αλλαγής της Κυβέρνησης και της ανάληψης της Διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία, τοποθετήθηκε στη Διοίκηση του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών & Αλιείας από το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), ο κος Απόστολος Αποστολάκος. Ο κος Αποστολάκος υπήρξε στέλεχος αλυσίδας Super Market επί σειρά ετών και ανέλαβε τη Διοίκηση του Οργανισμού υποσχόμενος στους εμπόρους χονδρικής, πολλοί από τους οποίους σημειωτέων ήταν παλιοί του γνώριμοι, καθώς συναλλάσσονταν καθημερινά στην προηγούμενη εργασία του, ότι θα αλλάξει τα πάντα.
Δεν έχει «μπει βίδα»
Πράγματι άλλαξε τα πάντα!! προς το χειρότερο. Καμία ουσιαστική ενέργεια δεν έχει πραγματοποιηθεί στη διετία της Διοίκησής του, πόσο μάλλον προς την κατεύθυνση της στήριξης της Αγοράς του Καταναλωτή, αλλά και του συνόλου των εγκαταστάσεων που διαχειρίζεται ο Οργανισμός (Λαχαναγορές – Ιχθυόσκαλες – Κρεαταγορά). Καμία επένδυση και κανένα ανταποδοτικό έργο δεν έχει υλοποιηθεί κατά το διάστημα της θητείας του κου Αποστολάκου, παρά μόνο ατέρμονες εξαγγελίες και Δελτία Τύπου για πράγματα που ΘΑ γίνουν και έργα που ΘΑ υλοποιηθούν. Το τελευταίο έτος λοιπόν, παρά τις εξαγγελίες, έβαλαν λουκέτο, το κατάστημα πώλησης ειδών οικιακής χρήσης, δύο από τα τρία εστιατόρια που λειτουργούσαν στην Αγορά του Καταναλωτή και ένα κατάστημα τροφίμων. Η εικόνα εγκατάλειψης είναι εμφανής ιδίως στη δεύτερη πτέρυγα όπου τα μισά κατάστημα σταμάτησαν να λειτουργούν. Δύο χρόνια μετά και δεν έχει «μπει βίδα» στις εγκαταστάσεις της ΚΑΑ.
Απορίας άξιο είναι τι έχει συμβεί και εγκαταλείφθηκε αυτή η μεγάλη προσπάθεια η οποία ξεκίνησε το 2013 και γιατί κανένας από το αρμόδιο Υπουργείο ή από τη μαμά εταιρεία (ΕΕΣΥΠ) δεν παρεμβαίνει στο φορέα προκειμένου να αναστρέψει το βέβαιο «θάνατο» της Αγοράς του Καταναλωτή. Όπως ψιθυρίζεται στους κύκλους της Αγοράς, αλλά και όπως ομολογούν άνθρωποι που έχουν συναλλαγεί στο παρελθόν, ο κος Αποστολάκος είναι αποκλειστικός υπεύθυνος της εγκατάλειψης και της εικόνας παρακμής της Αγοράς του Καταναλωτή, καθώς δεν πιστεύει σε μια αγορά η οποία λειτουργεί ανταγωνιστικά στις μεγάλες αλυσίδες Super Market, από τα σπλάχνα των οποίων προέρχεται και έχει γαλουχηθεί.
Διαβάστε επίσης:
Aκρίβεια και πανδημία: «Βλέποντας και κάνοντας» με μέτρα σε… δόσεις
Πανδημία ακρίβειας: Εκτός ελέγχου οι αυξήσεις σε τρόφιμα, καύσιμα και ενέργεια