Τον κομβικό ρόλο που παίζουν τα ευρωπαϊκά κονδύλια στην δυνατότητα υλοποίησης μεγάλων τεχνικών έργων, όπως ο αυτοκινητόδρομος Ε65 εξήραν τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, όσο και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την τελετή παράδοσης στην κυκλοφορία ολόκληρου του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65. «Τα έργα αυτά δεν θα είχαν ποτέ πραγματοποιηθεί χωρίς την χρηματοδοτική υποστήριξη της Ε.Ε. Η ΝΔ έβαλε και κράτησε την Ελλάδα στην Ευρώπη και αγωνίζεται διεκδικώντας χρηματοδοτικούς πόρους», τόνισε ο πρωθυπουργός, ενώ ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε πως «χωρίς τα ευρωπαϊκά κονδύλια ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος πολύ απλά δεν θα γινόταν».
Ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για «ένα δρόμο τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας», αλλά και για ένα έργο που πέρασε από 40 κύματα, προαναγγέλοντας ότι το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο εντός 2 ετών ενώ θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. «Θα παραδοθεί όπως είχε σχεδιαστεί πριν από 15 και χρόνια», είπε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος υπενθύμισε πως η Ελλάδα έχει διεκδικήσει συνολικά 36 δις. σε επιχορηγήσεις και δάνεια από ΕΣΠΑ και ΤΑΑ.
Έκανε λόγο για μια «σπουδαία μέρα για τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, την Ηπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, καθώς γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών δεκαετιών. «Σε 2,5 ώρες θα φτάνει κανείς από την Αθήνα στην Καρδίτσα και σε 3 ώρες στα Τρίκαλα», εξήγησε συμπληρώνοντας πως «τα έργα αυτά δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα καλύτερα που κατασκευάζονται στον κόσμο».
Από την πλευρά του ο Χρήστος Σταϊκούρας είπε πως η κυβέρνηση θα «συνεχίσει στην ίδια κατεύθυνση με υπευθυνότητα» προωθώντας την κατασκευή «ανθεκτικών και ποιοτικών δημοσίων έργων».
Σημαντικός κόμβος
Σήμερα δόθηκε στην κυκλοφορία ολόκληρο το τμήμα Λαμία – Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε65. Πρόκειται για τα 136 χιλιόμετρα από τα συνολικά 182 χιλιόμετρα της παραχώρησης του Άξονα Κεντρικής Ελλάδος. Η παράδοση του έργου, το οποίο υλοποιείται από την ΤΕΡΝΑ, καθυστέρησε περίπου 2,5 χρόνια, λόγω και των καταστροφικών πλημμυρών του ΙΑΝΟΥ και του Daniel αλλά και λόγω της αλλαγής της χάραξης λίγο χιλιόμετρα πριν τη σήραγγα της Όθρυος λόγω κατασκευαστικών αστοχιών σε σιδηροδρομική σήραγγα της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 συνδέει την Λαμία με την Καλαμπάκα, καλύπτοντας σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας όπως τα Μετέωρα, η λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι και τα Τρίκαλα. Επιπλέον με τον Ε65 θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές