Νέες ανατιμήσεις στα τρόφιμα αναμένονται μέσα στο επόμενο διάστημα σύμφωνα με εκτιμήσεις από στελέχη της αγοράς του λιανεμπορίου, χωρίς κανείς να γνωρίζει με βεβαιότητα πότε θα επανέλθουν σε απόλυτη ισορροπία οι τιμές. Ένας από τους παράγοντες ωστόσο που επηρεάζουν τις τιμές των τροφίμων είναι οι υψηλές τιμές της ενέργειας, καθιστώντας τα τρόφιμα πιο ακριβά.
Ετσι, οι καταναλωτές να ψάχνουν για προσφορές στα ράφια των σούπερ μάρκετ στην προσπάθειά τους να εξοικονομήσουν χρήματα, όπως προκύπτει από έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Σύμφωνα με την έρευνα οι έξυπνες αγορές μπορούν δυνητικά να εξισορροπήσουν την πίεση των ανατιμήσεων για τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών. Όπως προκύπτει, 6 στους 10 καταναλωτές παρακολουθούν τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ, οι οποίες για 1 στους 2 αποτελούν τον κύριο λόγο επιλογής καταστήματος.
Ειδικότερα, με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά είχαν τον Μάρτιο αύξηση 23,1%. Τον Φεβρουάριο η αύξηση που κατέγραφε η ΕΛΣΤΑΤ για τα ίδια προϊόντα ήταν 25,2%, τον Ιανουάριο 25% και τον Δεκέμβριο 25,6%.
Ακόμη, και οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά σημείωσαν αύξηση τον Μάρτιο 15,6%, έναντι αύξησης 16,8% τον Φεβρουάριο, 18,6% τον Ιανουάριο και 18,7% τον Δεκέμβριο του 2022. Τα βρώσιμα λίπη και τα έλαια εμφάνισαν αύξηση τον Μάρτιο κατά 17,5%, έναντι αύξησης 22,9% τον Φεβρουάριο, 23,1% τον Ιανουάριο και 21,7% τον Δεκέμβριο του 2022.
Παράλληλα, οι τιμές των κρεάτων σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 19,8% τον Μάρτιο έναντι αύξησης 20% τον Φεβρουάριο, 19,3% τον Ιανουάριο και 17,8% τον Δεκέμβριο.
Δεδομένου λοιπόν ότι υπάρχει διαφορά φάσης στην τιμολόγηση των τροφίμων, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες ακόμη για να δουν οι καταναλωτές τις πρώτες ουσιαστικές μειώσεις τιμών στο καλάθι του σούπερ μάρκετ.