Μεγάλα προβλήματα στη διενέργεια των δημοσκοπήσεων αντιμετωπίζουν όλες ανεξαιρέτως οι εταιρείες που διεξάγουν τις μετρήσεις.
Όπως έλεγαν στελέχη σημαντικής εταιρείας του χώρου, έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα μετά την τραγωδία των Τεμπών, το φαινόμενο της άρνησης των πολιτών να απαντήσουν στις δημοσκοπήσεις.
Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε πολλές χώρες και θεωρείται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στο γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις οι δημοσκοπήσεις έπεσαν έξω σε σχέση με τα αποτελέσματα.
Όπως εξηγούσαν τα συγκεκριμένα στελέχη, το ποσοστό των πολιτών που αρνούνται να απαντήσουν στα γκάλοπ έχει διογκωθεί στην Ελλάδα σε βαθμό που επηρεάζει την εγκυρότητα των δειγμάτων. Τα τελευταία για να είναι έγκυρα πρέπει να είναι πραγματικά τυχαία, και για να είναι τυχαία θα πρέπει να μην έχουν αρνήσεις.
Υπάρχει γενική καχυποψία του κοινού και αυτή πιάνει και τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, έλεγαν οι άνθρωποι που ασχολούνται με τις έρευνες κοινής γνώμης, τονίζοντας ότι υπό τις συνθήκες αυτές τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων δεν επιτρέπουν να κάνεις προβλέψεις.
Πιο «καχύποπτοι» και αρνητικοί απέναντι στις μετρήσεις είναι οι πολίτες εκείνοι που κάνουν επιλογές «κόντρα στο ρεύμα» ή αντίθετα με τη «γενική εικόνα» που μεταδίδουν και τα μέσα ενημέρωσης και δεν θέλουν να εκφράσουν τη στάση τους. Με το δεδομένο αυτό οι μετρήσεις υποεκτιμούν – ή αδυνατούν να εντοπίσουν- την αλλαγή των τάσεων και την πιθανή ανατροπή των ισορροπιών καθώς οι πολίτες που έχουν τέτοια συμπεριφορά είναι κατ΄εξοχήν εκείνοι που αρνούνται να απαντήσουν.
Επομένως, έλεγαν οι συγκεκριμένοι δημοσκόποι, στην τρέχουσα προεκλογική περίοδο είναι βέβαιο ότι εάν υπάρχει «υπόγεια» μετακίνηση ψηφοφόρων από τον ένα πολιτικό χώρο στον άλλο, αυτή δεν καταγράφεται επαρκώς.
Τράπεζες: Προεκλογικό «πάγωμα» επιτοκίων τώρα που… θα σταματήσουν να ανεβαίνουν
Με αιχμή τη στήριξη της επιχειρηματικότητας η περιοδεία Μητσοτάκη στα Ιωάννινα