Τη βεβαιότητά τους πως εάν παρέμενε σε λειτουργία το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο «λειτουργούσε από το 2009 έως τον Ιούλιο του 2019», το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί, υπογράμμισαν στον Αλέξη Τσίπρα, εργαζόμενοι, σταθμάρχες και μηχανοδηγοί.
Κατά την επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στον χώρο που βρισκόταν η τηλεδιοίκηση μέχρι το καλοκαίρι του 2019, πρώην σταθμάρχες της Λάρισας του επισήμαναν ότι στο κτίριο που τώρα είναι γιαπί λειτουργούσε κανονικά η τηλεδιοίκηση της Λάρισας μέχρι τον Ιούλιο του 2019. Οι ίδιοι επισημάναν ότι μέχρι τότε μπορούσαν να παρακολουθούν όλα τα τρένα από τον Δομοκό μέχρι και το Πλατύ Ημαθίας.
«Όταν κάηκε ο μετασχηματιστής στην πυρκαγιά, τον Ιούλιο του 2019, σταμάτησε να λειτουργεί η τηλεδιοίκηση» ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας. Πρόσθεσε επίσης ότι «για λίγα χιλιάρικα δεν αποκαταστάθηκε η ζημιά. Για 10-20 χιλιάδες ευρώ. Όσο για το προσωπικό που δούλευε εδώ, ορισμένοι έφυγαν με μετατάξεις, άλλοι με σύνταξη. Δεν ενδιαφέρονταν να λειτουργήσει η τηλεδιοίκηση, τελικά την κατήργησαν».
Την ίδια ώρα, μηχανοδηγός του ΟΣΕ, δείχνοντας στον Αλέξη Τσίπρα το σημερινό γιαπί, τόνισε: «Αυτή είναι η τηλεδιοίκηση που λέει ο κύριος Γεραπετρίτης ότι λειτουργεί. Αν το βλέπετε εσείς ότι λειτουργεί, ό,τι και να πούμε περισσεύει». Οι εργαζόμενοι περιέγραψαν στον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2019 υπήρχε ένα πάνελ που απεικόνιζε την πορεία όλων των τρένων από τον Δομοκό μέχρι τον κόμβο Πλατύ.
Σε ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα πόσοι σταθμάρχες ήταν στην βάρδια, υπογράμμισαν ότι στην Λάρισα ήταν δύο σταθμάρχες σε κάθε μία από τις τρεις βάρδιες στον σταθμό τηλεδιοίκησης και άλλοι δύο ανά βάρδια στο σταθμό του τρένου. «Και τώρα ήταν μόνο ένας σταθμάρχης. Όχι μόνο ένας απλά αλλά και άπειρος. Ήταν λίγων ημερών σταθμάρχης» σημείωσε ο επί χρόνια πρώην σταθμάρχης της Λάρισας, Γιάννης Κολλάτος.
Ο ίδιος σημείωσε, μάλιστα: «εγώ για να μπω σταθμάρχης στην Λάρισα και να εργαστώ, έκανα 7 χρόνια σε γειτονικούς σταθμούς για να αποκτήσω εμπειρία. Επί σειρά ετών ήμουν βοηθός σταθμάρχη με κάποιον έμπειρο και αυτός (ο σταθμάρχης Λάρισας το μοιραίο βράδυ) ήταν 5 ημερών. Είναι έγκλημα… 24 Ιανουαρίου ορκίστηκε σταθμάρχης και τον αφήσανε μόνο του. Μετά από εμπειρία 5 ημερών στην Καλαμπάκα. Αδιανόητα πράγματα».
Τον Γιώργο Γεραπετρίτη, αλλά και τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, διέψευσε και άλλος πρώην μηχανοδηγός του ΟΣΕ. «Ήμουν 38 χρόνια μηχανοδηγός στην Λάρισα. Δούλευαν όλα κανονικότητα στη Λάρισα. Αν λειτουργούσε αυτό (η τηλεδιοίκηση του 2019) δεν θα γινόταν το δυστύχημα» είπε. Το ίδιο επανέλαβαν και άλλοι πρώην και νυν εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους, τονίζοντας:
«Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, όπως λειτουργούσε από το 2009 έως το 2019, το δυστύχημα δεν θα γινόταν. Είχαν όμως προγραμματίσει να καταργήσουν τον σιδηρόδρομο. Είχαν προγραμματίσει ότι αυτά πρέπει να διαλυθούν όλα. Γι αυτό προσλαμβάνουν σταθμάρχες με το μπλοκάκι. Να πάρεις έναν σταθμάρχη να τον εκπαιδεύσεις 8-10 μήνες, να αποκτήσει μια εμπειρία και να εργαστεί 6 μήνες, μετά τι θα τον κάνεις; Θα πάρεις άλλον;» διερωτήθηκε πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ.
Ο ίδιος κατήγγειλε ότι παλαιότερα υπήρχε όριο ηλικίας για τους σταθμάρχες. «Τη δεκαετία του ‘80 το όριο ηλικίας για τους σταθμάρχες ήταν 30 ετών, μετά το κάναν 42 μετά πήγε 48 και τώρα επειδή προσελήφθη αυτός ο σταθμάρχης το κάναν 59» είπε. «Ο σταθμάρχης έχει τις ευθύνες του, ήταν άπειρος άνθρωπος αλλά ανεξάρτητα από αυτό αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση δεν θα μπορούσε να γίνει ατύχημα με τίποτα. Δεν υπήρχε περίπτωση».
Ακόμα πιο κοντά Δένδιας και Τσαβούσογλου: Η Τουρκία θα ψηφίσει την Ελλάδα για το Συμβούλιο Ασφαλείας
«Ντου» στο νερό – Στην ολομέλεια το νομοσχέδιο που οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση