Για λέξεις «κλειδιά» στη γλώσσα των σιδηροδρομικών που δεν χρησιμοποιήθηκαν τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη έκανε λόγο ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην διευθυντής ασφάλεια κυκλοφορίας αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο κ. Ρετσινάς είπε: «Όταν κάνεις κυκλοφορία, είτε είσαι σταθμάρχης, είτε είσαι μηχανοδηγός, υπάρχουν δύο λέξεις κλειδιά “κανονικά και άνοδος” “αντίθετα και κάθοδος”. Κανένας δεν τις είπε. Άρα δεν εφαρμόστηκε ο Γενικός Κανονισμός Κυκλοφορίας».
Σχολιάζοντας τους ηχογραφημένους διαλόγους και το κλίμα χαλαρότητας που διαφαίνεται σε αυτούς σημείωσε πως «αυτό είναι ευθύνη των εταιρειών. Ποτέ δεν υπήρχε πρωτόκολλο επικοινωνίας, αλλά και να υπήρχε δεν θα το ακολουθούσαν. Το θέμα είναι να αυστηροποιηθούν οι εσωτερικοί κανονισμοί λειτουργίας των εταιρειών και όταν έχουμε τέτοιες συμπεριφορές να πηγαίνουν απευθείας στο πειθαρχικό και να απολύονται».
Για το γεγονός ότι ο μηχανοδηγός της επιβατικής τρένου προσπαθούσε να μιλήσει από το κινητό του τηλέφωνο με πιθανούς μηχανοδηγούς του εμπορικού τρένου, ο κ. Ρετσινάς έκανε λόγο για έλλειμμα στη λειτουργία της εταιρείας, τονίζοντας ότι «θα έπρεπε να υπάρχει η δυνατότητα στους μηχανοδηγούς της Hellenic Train να μπορούν να επικοινωνήσουν με τηλεφωνικό κέντρο δικό τους 24 ώρες το 24ωρο». Σημείωσε μάλιστα εμφατικά ότι «η ουσία είναι ότι αυτά τα πολυδιαφημισμένα τρένα που ήρθαν, δεν είναι συμβατά με το σύστημα»
Ο κ. Ρετσινάς μίλησε και για τον έναν από τους άλλους δύο σταθμάρχες που φέρεται να έφυγε νωρίτερα και να μην παρέμεινε έως τις 23:00, στον σταθμό στη Λάρισας. «Δεν ήταν έμπειρος. Ήταν ένας από τους συμβασιούχους που είναι με μπλοκάκι και δεν πληρώνονται υπερωρίες. Κανονικά σχόλαγε στις 22:00» είπε. Για τον δεύτερο, ωστόσο, τον μόνιμο και πιο έμπειρο σχολίασε ότι «όφειλε να καθίσει μέχρι τις 23:00». «Εγώ θα καθόμουν μία ώρα παραπάνω για να διώξω τα τρένα» είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος σε ό,τι αφορά τον προφυλακισμένο σταθμάρχη επανέλαβε ότι «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου» και πως «είναι παραμύθια οι δικαιολογίες του για το κλειδί». Κατέληξε δε λέγοντας ότι «η έρευνα πρέπει να προχωρήσει σε βάθος» και ότι «φταίνε όλοι», προσθέτοντας: «δέχομαι επιθέσεις επειδή μιλάω για τις δικλείδες ασφαλείας που αφαίρεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ».
Αποκλείει τη διάσωση της Silicon Valley Bank η κυβέρνηση Μπάιντεν, αλλά προσπαθεί για τους καταθέτες