Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας επιβεβαίωσε την Παρασκευή δημοσιεύματα του Αθηναϊκού Τύπου, σύμφωνα με τα οποία είναι σε εξέλιξη έρευνα σχετικά με τις συμβάσεις που αφορούν τους ελληνικούς σιδηροδρόμους. Στο πλαίσιο αυτό ερευνάται και η σύμβαση 717 του 2014 που όριζε την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των ελληνικών σιδηροδρόμων και βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία έχει πράγματι μια εν εξελίξει έρευνα, εξετάζοντας αποκλειστικά πιθανές ζημιές στα οικονομικά συμφέροντα στην ΕΕ», δήλωσε χαρακτηριστικά στην EURACTIV εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας. Δεν έδωσε, ωστόσο, περαιτέρω λεπτομέρειες για το στάδιο στο οποίο βρίσκονται οι σχετικές έρευνες, προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο η έκβασή τους.
Σημειώνεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία είναι αρμόδια για τη διερεύνηση, τη δίωξη και την εκδίκαση εγκλημάτων που θίγουν τα οικονομικά συμφέροντα της ΕΕ. Σε αυτά περιλαμβάνονται οικονομικά και χρηματοοικονομικά εγκλήματα, όπως η κατάχρηση κεφαλαίων, το ξέπλυμα χρήματος, η διαφθορά και η απάτη στον τομέα του ΦΠΑ.
Έγινε επίσης γνωστό ότι η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2022 και αφορά στο κατά πόσο ζημιώθηκε ο προϋπολογισμός της ΕΕ από επίμαχες συμβάσεις, οι οποίες υπογράφτηκαν από το 2007 είχαν και χρηματοδοτήθηκαν εκτός από εθνικά και με κοινοτικά κονδύλια.
Σε ό,τι αφορά την επίμαχη σύμβαση 717 υπογράφτηκε το 2014, επειδή στο δίκτυο του ΟΣΕ είχαν σημειωθεί μία σειρά από κλοπές και βανδαλισμούς, κυρίως από το 2010 έως το 2014, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να υλοποιηθεί η σύμβαση για την εγκατάσταση του ETCS. Έτσι, αποφασίστηκε η επανεγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης. Σημειώνεται τέλος, ότι η νομιμότητα των διαδικασιών ανάθεσης και υλοποίησης της σύμβασης 717/2014 είχε μπει στο μικροσκόπιο και των ελληνικών εισαγγελικών αρχών από το 2018. Πριν από μερικούς μήνες, ωστόσο, η δικογραφία που είχε σχηματιστεί τέθηκε στο αρχείο από την Οικονομική Εισαγγελία.
Η «αμαρτωλή» σύμβαση για την ασφάλεια των τρένων που εκκρεμεί από το 2014
Κι όμως υπήρχε κέντρο δευτεροβάθμιου ελέγχου κυκλοφορίας των τρένων, αλλά μέχρι το 2020
Έπνιξαν στα χημικά το ποτάμι της οργής για το «έγκλημα» στα Τέμπη (video)