Τέλος στις παρερμηνείες σχετικά με την επιστολή που απέστειλε στον υπουργό Δικαιοσύνης, Κώστα Τσιάρα, βάζει ο πρόεδρος της ΑΔΑΕ με σημερινή δήλωσή του. Σημειώνεται ότι, στην επιστολή του, ο κ. Ράμμος ζητούσε από το υπουργείο συγκεκριμένες απαντήσεις για το πώς θα εφαρμοστεί στην πράξη η αόριστη και ασαφής ρύθμιση που ψήφισε η κυβέρνηση Μητσοτάκη για την ενημέρωση των πολιτών που τέθηκαν υπό παρακολούθηση από την ΕΥΠ. Το ερώτημα αυτό, ερμηνεύτηκε, ωστόσο, από κάποιους ως αποδοχή από τον κ. Ράμμο της γνωμοδότησης του Ισίδωρου Ντογιάκου για την ΑΔΑΕ.
Στην δήλωση του, ο Χρήστος Ράμμος επισημαίνει ότι «είναι άλλο θέμα η ενημέρωση των πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν αν έχει αρθεί κατά το παρελθόν το απόρρητο των επικοινωνιών τους για λόγους εθνικής ασφάλειας (άρθρο 4 § 7 του ν. 5002/2022), και εντελώς διαφορετικό το ζήτημα των ελέγχων που διεξάγει η ΑΔΑΕ αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας σε παρόχους, στην ΕΥΠ κ.λπ. προκειμένου να διαπιστώσει αν τηρείται η νομιμότητα στον τομέα της άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών και εφαρμόζονται όλες οι σχετικές εγγυήσεις για την διασφάλιση του (άρθρο 6 § 1 του ν. 3115/2003, το οποίο ουδέποτε καταργήθηκε και εξακολουθεί να ισχύει)».
Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου της ΑΔΑΕ:
«Επειδή, διακινήθηκαν πολλές εσφαλμένες ερμηνείες σχετικά με το περιεχόμενο της επιστολής μου της 17.1.2023 προς τον κ. Υπουργό της Δικαιοσύνης, με κοινοποίηση και σε άλλους πολιτειακούς παράγοντες, θέλω να διευκρινίσω ότι η επιστολή αυτή, όπως σαφώς, εξ άλλου, προκύπτει από απλή ανάγνωση της, ως μόνο και αποκλειστικό περιεχόμενο έχει το αίτημα της ΑΔΑΕ να πληροφορηθεί από τους Υπουργούς, που εισηγήθηκαν το νέο νόμο 5002/2022, πώς αντιλαμβάνονται τις λεπτομέρειες εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 4 § 7 του εν λόγω νόμου. Διάταξης, η οποία περιέχει αοριστίες και ασάφειες και η οποία πρέπει να τύχει αποσαφηνίσεως για να μπορέσει να αρχίσει να εφαρμόζεται.
Η επιστολή, όμως, ουδόλως έχει την έννοια ότι συνομολογείται με αυτήν ότι οι διατάξεις του άρθρου 6 § 1 του ν. 3115/2003 πoυ προβλέπουν τις ελεγκτικές αρμοδιότητες της ΑΔΑΕ έχουν παύσει καθ’ οιονδήποτε τρόπο να ισχύουν. Όπως είχε καταγραφεί στο δελτίο τύπου που εξέδωσα στις 10.1.2023 πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά ζητήματα. Είναι άλλο θέμα η ενημέρωση των πολιτών που ζητούν να πληροφορηθούν αν έχει αρθεί κατά το παρελθόν το απόρρητο των επικοινωνιών τους για λόγους εθνικής ασφάλειας (άρθρο 4 § 7 του ν. 5002/2022), και εντελώς διαφορετικό το ζήτημα των ελέγχων που διεξάγει η ΑΔΑΕ αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν καταγγελίας σε παρόχους, στην ΕΥΠ κλπ προκειμένου να διαπιστώσει αν τηρείται η νομιμότητα στον τομέα της άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών και εφαρμόζονται όλες οι σχετικές εγγυήσεις για την διασφάλιση του (άρθρο 6 § 1 του ν. 3115/2003, το οποίο ουδέποτε καταργήθηκε και εξακολουθεί να ισχύει)».
Ακριβός δανεισμός με πολλά ερωτηματικά
Στο Ευρωκοινοβούλιο τα αιτήματα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας για άρση της ασυλίας Καϊλή και Σπυράκη