Σε άλλη μία… «άρες-μάρες» ανάρτησή του, ο Έλον Μασκ χαρακτήρισε το Twitter ως το «χειρότερο» αλλά και το «καλύτερο» (μέσο κοινωνικής δικτύωσης).
Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και διευθύνων σύμβουλος των Tesla και SpaceX έγραψε το παραπάνω σχόλιο στον λογαριασμό του στο Twitter εν μέσω αυξανόμενης αρνητικής κριτικής σχετικά με το λίγο χρονικό διάστημα που είναι ιδιοκτήτης της πλατφόρμας.
Ο Μασκ αντιμετώπισε κριτική αλλά και μια σειρά σκανδάλων από τη στιγμή που απέκτησε και έχει αναλάβει την εταιρεία. Ωστόσο, δεν είναι σαφές αν το σχόλιο περιέγραφε την εταιρεία, τον ιστότοπο ή και τα δύο. Ο ίδιος έχει αυξήσει τον αριθμό των tweets του από τότε που έγινε ιδιοκτήτης της εταιρείας.
Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα The Independent, αναρτά περιεχόμενο περίπου 25 φορές την ημέρα κατά μέσο όρο, σχεδόν το διπλάσιο από όταν πριν να γίνει επικεφαλής.
Ο επικεφαλής του Twitter Έλον Μασκ βρέθηκε σε δύσκολη θέση μετά την ανάρτηση ενός ανάλγητου αστείου με την εικόνα ενός ναζιστή στρατιώτη.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla και του Twitter δημοσίευσε τη φωτογραφία ενός στρατιώτη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου με ένα κιβώτιο και τρία ταχυδρομικά περιστέρια στην πλάτη του και τη λεζάντα «τρία αδιάβαστα μηνύματα».
Ο Μασκ, ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, σχολίασε στη συνέχεια «πόσο έχουν αλλάξει οι καιροί», πριν προσθέσει: «Τότε που τα πουλιά ήταν αληθινά. Αλλά, αν το Twitter είναι πουλί, αυτό τι σημαίνει»;
Ο ίδιος συνέκρινε τα περιστέρια της εικόνας με το μπλε πουλί του Twitter στους 115 εκατομμύρια followers του, με την εικόνα του στρατιώτη να προκαλεί οργή.
Οι χρήστες κατάλαβαν ότι επρόκειτο για στρατιώτη της Βέρμαχτ από τη ναζιστική Γερμανία, αλλά δεν είχε εμφανή διακριτικά.
Κάποιος, ο οποίος ισχυρίστηκε ότι είναι «απόγονος των επιζώντων του Ολοκαυτώματος» χαρακτήρισε την ανάρτηση «απαράδεκτη πέρα από κάθε όριο».
Έγραψε: «Πραγματικά με αηδιάζει, πρέπει να υπάρχουν συνέπειες για τη χρήση τέτοιων φωτογραφιών. Οι διαφημιστές θα πρέπει να αποσύρουν τις χορηγίες τους στο Twitter».
Η εικόνα απεικονίζει έναν Γερμανό στρατιώτη της Βέρμαχτ, μέρος των ενοποιημένων ναζιστικών ενόπλων δυνάμεων, να μεταφέρει περιστέρια αγγελιοφόρους στο δυτικό μέτωπο κατά τη διάρκεια της γερμανικής εισβολής στη Γαλλία, γνωστής ως Μάχη της Γαλλίας, στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, περίπου τον Μάιο του 1940.
Φέρει μια προειδοποίηση στο Getty ότι μπορεί να περιέχει «θέματα ή να έχει περιγραφές που δεν ανταποκρίνονται στην τρέχουσα αντίληψη».
Ο δικηγόρος για τα ανθρώπινα δικαιώματα Αρσέν Οστρόφσκι επεσήμανε ότι πρόκειται για ναζιστή στρατιώτη, ρωτώντας τον Μασκ αν ήταν «σκόπιμο».
Κάποιοι έσπευσαν να επισημάνουν ότι δεν έδειχνε κανένα πραγματικό διακριτικό, αλλά άλλοι θύμωσαν με τον τρόπο που επέλεξε να απεικονίσει το άσχημο αστείο του.
Έρχεται μετά από δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι ο διευθύνων σύμβουλος θα μπορούσε να βάλει τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης πίσω από ένα συνδρομητικό τείχος (paywall) σε μια προσπάθεια να κάνει τον ιστότοπο του πιο κερδοσκοπικό.
Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει κερδίσει χρήστες από τότε που ο Μασκ ανέλαβε τον ιστότοπο μετά την εξαγορά του με 44 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο 51χρονος δισεκατομμυριούχος έχει συζητήσει την ιδέα της δημιουργίας ενός συνδρομητικού τείχους για όλους τους χρήστες του Twitter με τον επενδυτή τεχνολογίας Ντέιβιντ Σακς, δήλωσαν πηγές που γνωρίζουν τα σχέδια του Μασκ στο Platformer τη Δευτέρα.
Η πρόταση έρχεται καθώς η εταιρεία ανέφερε ότι στην πραγματικότητα έχει κερδίσει περισσότερους χρήστες από τότε που έγινε διευθύνων σύμβουλος, γράφοντας στο Twitter το Σαββατοκύριακο: «Ο αριθμός των χρηστών του Twitter έχει αυξηθεί σημαντικά σε όλο τον κόσμο από τότε που ανακοινώθηκε η συμφωνία».
Ο Μασκ, ο οποίος έχει βαφτίσει τον εαυτό του «Χειριστής τηλεφωνικής γραμμής παραπόνων του Twitter» διατήρησε την ανάρτηση παρά τις αντιδράσεις.
Παραμένει ασαφές πώς μπορεί να φαίνεται ένα συνδρομητικό τείχος για το Twitter, ωστόσο, ένα άτομο που γνωρίζει τα σχέδια του δήλωσε ότι μια επιλογή θα ήταν να επιτρέπεται σε όλους να χρησιμοποιούν τον ιστότοπο για ένα ορισμένο χρονικό διάστημα κάθε μήνα και να πληρώνουν συνδρομή για να συνεχίσουν να περιηγούνται.
Το ποσό που δαπανά ένας χρήστης για να περάσει το συνδρομητικό τείχος θα είναι τότε επιπλέον των 8 δολαρίων που θα μπορούσαν να ξοδεύουν οι χρήστες του Twitter κάθε μήνα για επαληθευμένα μπλε σημάδια ελέγχου, καθώς ο Μασκ επιδιώκει να αξιοποιήσει τον ιστότοπο που αγόρασε για 44 δισεκατομμύρια δολάρια.
Όμως, ο ιδρυτής της SpaceX αγωνίζεται επίσης να κρατήσει τις υπάρχουσες ροές εσόδων των ιστότοπων του, αφού αρκετοί διαφημιστές εγκατέλειψαν τον ιστότοπο, υπό τον φόβο ότι η πλατφόρμα δεν θα είναι ένα «ασφαλές μέρος για τα εμπορικά σήματα».
Σε μια προφανή προσπάθεια να επαναφέρουν διαφημιστές όπως η General Mills, η Audi και η Pfizer στον ιστότοπο, τα στελέχη του Twitter διένειμαν τη Δευτέρα μια εσωτερική «Συχνή Ερώτηση» στην ομάδα πωλήσεών του, στην οποία αναφέρονταν όταν μιλούσαν με πιθανούς διαφημιστές.
Οι «Συχνές Ερωτήσεις», που περιήλθαν στην κατοχή του The Verge, τονίζουν ότι περισσότεροι χρήστες έχουν ενταχθεί στον ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης από τότε που ανέλαβε ο Μασκ.
Λέει ότι οι καθημερινοί χρήστες του Twitter που μπορούν να αξιοποιηθούν με χρήματα, ένα μέτρο που χρησιμοποιούν οι διαφημιστές για να προσδιορίσουν την κερδοφορία ενός ιστότοπου, έχει αυξηθεί περισσότερο από 20 τοις εκατό, ενώ «η μεγαλύτερη αγορά του Twitter, οι ΗΠΑ, αυξάνεται ακόμη πιο γρήγορα».
Σύμφωνα με τις Συχνές Ερωτήσεις, το Twitter έχει προσθέσει περισσότερους από 15 εκατομμύρια καθημερινούς χρήστες που είναι σε θέση να βλέπουν διαφημίσεις «ξεπερνώντας το όριο του ενός τετάρτου δισεκατομμυρίου» στο τέλος του δεύτερου τριμήνου, όταν σταμάτησε να υποβάλλει οικονομικές πληροφορίες ως δημόσια εταιρεία.
Εκείνη την εποχή, το Twitter ανέφερε ότι είχε 237,8 εκατομμύρια καθημερινούς ενεργούς χρήστες με δυνατότητα δημιουργίας εσόδων – (mDAUs) και ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,6%.
Το Twitter ορίζει ως καθημερινούς ενεργούς χρήστες με δυνατότητα δημιουργίας εσόδων – mDAUs, που μπορούν να αποτιμηθούν σε χρήμα και οι οποίοι είναι συνδεδεμένοι ή έχουν πρόσβαση στον ιστότοπο σε οποιαδήποτε δεδομένη ημέρα.
Το Twitter παρουσίασε το νέο συνδρομητικό πρόγραμμα το Σαββατοκύριακο, μόνο για να αναβάλει αργότερα την έναρξή του μέχρι τις ενδιάμεσες εκλογές.
Στο πλαίσιο της ανανέωσης, η εταιρεία σε μεγάλο βαθμό μέσω του προσωπικού λογαριασμού του Μασκ, δήλωσε ότι θα λανσάρει νέα χαρακτηριστικά, όπως μειωμένες διαφημίσεις, τη δυνατότητα ανάρτησης βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας και μια λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν κατά προτεραιότητα κατάταξη στις απαντήσεις, τις αναφορές και τις αναζητήσεις.
Ωστόσο, η πρόταση αντιμετωπίστηκε με μεγάλο σκεπτικισμό τόσο μεταξύ των εργαζομένων του Twitter όσο και μεταξύ των χρηστών.
Η υπάρχουσα έκδοση του Twitter Blue είχε μόνο λίγο περισσότερους από 10.000 συνδρομητές, σύμφωνα με το Platformer, και η νέα έκδοση θα είναι κατά 37,5 τοις εκατό ακριβότερη, απαιτώντας από τους κατόχους πιστοποιημένων λογαριασμών να πληρώνουν 8 δολάρια το μήνα για να διατηρήσουν το μπλε σήμα ελέγχου τους.
Οι υπάλληλοι φέρεται να είχαν προσπαθήσει να πείσουν τον Μασκ και τον Σακς για την ιδέα να ζητήσουν απλώς από τους επαγγελματικούς λογαριασμούς να πληρώσουν για τα επιπλέον χαρακτηριστικά, δεδομένου ότι πολλοί χρησιμοποιούν το Twitter για να προσεγγίσουν μεγαλύτερο κοινό.
Όπως επεσήμαναν ορισμένοι υπάλληλοι, το νέο χαρακτηριστικό που θα μείωνε στο μισό το χρόνο φόρτωσης διαφημίσεων στην εφαρμογή του Twitter θα κόστιζε επίσης στην εταιρεία έσοδα, με ορισμένες εκτιμήσεις να δείχνουν ότι το Twitter θα χάσει περίπου 6 δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις ανά χρήστη στις Ηνωμένες Πολιτείες στο πλαίσιο του σχεδίου.
Όμως, όπως αναφέρει το Platformer, αυτές οι ιδέες απορρίφθηκαν υπέρ της προσφοράς επαλήθευσης ευρείας κλίμακας αν και παραμένει ασαφές πόσοι άνθρωποι ή επιχειρήσεις θα εγγραφούν για τη νέα εμπειρία.
Πηγή: dailymail.uk, The Independent