«Με αποστολή επιστολών, μηνυμάτων στα κινητά τηλέφωνα για την αναγκαιότητα του εμβολιασμού, με συνεχείς ενημερώσεις που θα γίνονται και με διαδραστικό τρόπο από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, αλλά και με σποτ τα οποία θα υπάρξουν και θα αναφέρονται σε επιστημονικά στοιχεία, προκειμένου να πειστούν οι συμπολίτες μας να εμβολιαστούν».
Η φράση αυτή του Υπουργού Υγείας Θάνου Πλεύρη γέννησε νέα ερωτήματα καθώς όπως φαίνεται ετοιμάζεται και η “λίστα Πλέυρη” μετά τις λίστες Πέτσα. Την ίδια ώρα η ενίσχυση του ΕΣΥ παραμένει… στα αζήτητα, και με βάση τις αντιδράσεις σε όλο το πλάτος και μήκος της κοινωνίας για την ανυπαρξία σχεδίου αντιμετώπισης του κοροναϊού, όλοι αναρωτιούνται αν η καμπάνια θα γίνει για να πειστούν οι ανεμβολίαστοι ή να καλυφθούν επικοινωνιακά τα κενά.
Οι σταθμοί της εκστρατείας στην εποχή του κοροναϊού:
- Τον Μάρτιο του 2020, η κυβέρνηση έδωσε 11 εκατ. ευρώ για τη διαφημιστική καμπάνια «Μένουμε σπίτι» και, λίγες μέρες μετά, το ποσό αυξάνεται κατά 9 εκατ. ευρώ και φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ.
- Λίγους μήνες αργότερα, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην έγκριση επιπλέον κονδυλίων. Τον Οκτώβριο 2020 θα εγκρίνει ποσό ύψους 2 εκατ. ευρώ αποκλειστικά για τους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας.
- Τον Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου θα εγκρίνει νέα μεγάλη καμπάνια για τον εμβολιασμό, ύψους 18,5 εκατ. ευρώ. Συνολικά, την ώρα που η οικονομία στέναζε, εν μέσω πανδημίας, δόθηκαν περί τα 40 εκατ. ευρώ σε ΜΜΕ.
Σημειώνεται ότι το συντριπτικό ποσοστό των χρημάτων δόθηκαν σε φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης, ενώ τα αντιπολιτευόμενα έλαβαν ελάχιστα χρήματα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι χρειάστηκαν σχεδόν δύο μήνες για να δοθεί στη δημοσιότητα λίστα με τα 1.232 ΜΜΕ που έλαβαν επιχορήγηση.
Μόνο από την πρώτη λίστα Πέτσα ο όμιλος Βαρδινογιάννη έλαβε 1.657.000 ευρώ, ο όμιλος Αλαφούζου 1.390.000 ευρώ, ο όμιλος Μαρινάκη 922.000 ευρώ και Κουρτάκη 247.000, ο ANT1 880.000 και ο όμιλος Πρώτο Θέμα 390.000 ευρώ. Ο άλλος περιμένει την «επιστρεπτέα» για να επιβιώσει, άγνωστο για πόσο.
Οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις μέσα στο 2020 με το πρόσχημα της πανδημίας, πήραν τόσες πολλές επιδοτήσεις και χαριστικές ρυθμίσεις βγαίνοντας αλώβητες από τη λαίλαπα της περσινής ύφεσης.
Με μηδέν ή ελάχιστες απώλειες στον τζίρο τους -σε σχέση με το 2019- οι τηλεοπτικοί σταθμοί, χάρη στη γενναιοδωρία της κυβέρνησης, γέμισαν τα ταμεία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκκρεμεί η συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία για σύσταση εξεταστικής επιτροπής σχετικά με τις λίστες Πέτσα και την Opinion Poll, όπως αποφασίστηκε στη Διάσκεψη των Προέδρων.
Η συζήτηση αφορά στη «διερεύνηση της επιχείρησης πολιτικής χειραγώγησης της κοινής γνώμης, ευτελισμό των θεσμών και κατασπατάληση δημοσίου χρήματος».
Με πληροφορίες από το avgi.gr