Ο Γάλλος σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ, φωτογράφος και φωτορεπόρτερ Raymon Depardon (Ραϊμόν Ντεπαρντόν) ταξιδεύει από τη δεκαετία του 1960 έως σήμερα σε όλον τον πλανήτη. Μαζί με μεγάλη αναδρομική των ντοκιμαντέρ του, το Institut Lumière στη Λιόν της Γαλλίας φιλοξενεί έκθεση με τίτλο «Le Désert américain», μια σειρά φωτογραφιών που τράβηξε στις αρχές της δεκαετίας του 1980 στις ΗΠΑ.
Με την «Αμερικανική Έρημο» ο Depardon μας πηγαίνει ταξίδι με αυτοκίνητο στη Δύση, από το Λας Βέγκας μέχρι τα στούντιο του Χόλιγουντ και το Αλκατράζ. Σκιαγραφεί ένα πορτρέτο μιας παράξενα οικείας Αμερικής, της Αμερικής των αρχών της δεκαετίας του 1980 η οποία στα μάτια πολλών Ευρωπαίων έχει τα χρώματα του Αμερικανικού Ονείρου. Ωστόσο, οι ζεστές αποχρώσεις του Kodachrome που συχνά στολίζουν τις ΗΠΑ της περιόδου Ρόναλντ Ρέιγκαν δεν έχουν θέση στην έκθεση στη Λιόν. Οι φωτογραφίες που εκτίθενται είναι σε βαθύ μαύρο και άσπρο· το ταξίδι, ο θάνατος και η διέλευση από την έρημο είναι ο μίτος της Αριάδνης σε αυτό το σύνολο φωτογραφιών ( https://www.instagram.com/p/CWBG2jBMTkm/ ).
Το βιβλίο «Le Désert américain», το οποίο στάθηκε η πηγή έμπνευσης για την έκθεση, κυκλοφόρησε το 1983, ένα χρόνο μετά τον θάνατο του Olivier Froux, φίλου του Depardon και μοντέρ των ταινιών του· και είναι αφιερωμένο σε αυτόν. Ο σκηνοθέτης-φωτογράφος τον είχε πάρει μαζί του σε ένα από τα τρία ταξίδια στα οποία γεννήθηκαν οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται στην έκθεση. «Νοικιάσαμε ένα αυτοκίνητο, κάναμε αυτό που κάνουν οι τουρίστες. Δεν το είχα ξανακάνει στη ζωή μου» αναπολεί ο Raymond Depardon, στις σελίδες της γαλλικής εφημερίδας Le Progrès.
Ο συνιδρυτής του πρακτορείου Gamma είχε ήδη επισκεφθεί τις ΗΠΑ πολλές φορές πριν από αυτό το ταξίδι του 1981. Την πρώτη φορά, το 1963, σε ηλικία 21 χρόνων είχε τέτοια όρεξη να εξερευνήσει τη Νέα Υόρκη που δεν έφερε πίσω ούτε μία φωτογραφία. Πέντε χρόνια αργότερα κάλυψε ως φωτορεπόρτερ το Democratic National Convention, τις διαδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά του Πολέμου του Βιετνάμ και την προεκλογική εκστρατεία του Ρίτσαρντ Νίξον για το αξίωμα του Προέδρου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 πέρασε αρκετούς μήνες στο Λος Άντζελες απαθανατίζοντας κινηματογραφικούς αστέρες όπως τον Τζον Γουέιν και τη Τζέιν Φόντα.
Αν και συχνά θυμούνται τον Raymond Depardon για τη φωτογραφική και σκηνοθετική δουλειά του για θέματα δικαιοσύνης, αγροτικής ζωής και ψυχικής υγείας, οι ΗΠΑ έχουν επίσης ξεχωριστή θέση στο έργο του φωτογράφου του Magnum. Αυτή την ξεχωριστή θέση αναδεικνύει η έκθεση «Le Désert américain», η οποία ολοκληρώνεται στις 28 Νοεμβρίου.
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…