Μετά το ρεκόρ αιτήσεων για το νέο «Εξοικονομώ», που αφορά στα διαμερίσματα και τις μονοκατοικίες, άρχισαν οι αιτήσεις υπαγωγής στο πρόγραμμα των πολυκατοικιών.
Η συμμετοχή αναμένεται να είναι αυξημένη, καθώς υπήρξε μεγάλη αναμονή τους προηγούμενους μήνες, ιδίως σε περιπτώσεις κτιρίων με λίγα διαμερίσματα, όπου είναι ευκολότερη η συνεννόηση μεταξύ συνιδιοκτητών.
Για συμμετοχή των πολυκατοικιών διατίθενται ξεχωριστό κονδύλι χρηματοδότησης, άνω των 100 εκατ. ευρώ, και επιπλέον μπόνους 10% για την ένταξη όλων των διαμερισμάτων μιας πολυκατοικίας στο πρόγραμμα. Η πλατφόρμα θα μείνει ανοιχτή έως και τις 30 Μαΐου για την υποβολή αιτήσεων.
Η Realnews παρουσίασε 10 ερωτήσεις-απαντήσεις με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τους ενδιαφερόμενους.
-
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την υποβολή αίτησης από πολυκατοικίες;
Για να υποβληθεί αίτηση, πρέπει:
- Η πολυκατοικία να έχει σε ισχύ αριθμό φορολογικού μητρώου διαχείρισης πολυκατοικίας.
- Μετά από απόφαση γενικής συνέλευσης, υποβάλλεται σχετική αίτηση πολυκατοικίας από τον εκπρόσωπο των ιδιοκτητών, καθώς και επιμέρους αιτήσεις από καθέναν από τους ιδιοκτήτες διαμερισμάτων που επιθυμούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα.
- Υποβάλλεται πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, το οποίο αφορά συνολικά το τμήμα του κτιρίου που χρησιμοποιείται ως κατοικία, συνοδευόμενο από την πρόταση παρεμβάσεων.
-
Πώς εκδίδεται ΑΦΜ διαχείρισης πολυκατοικίας;
Ο διαχειριστής της πολυκατοικίας καταθέτει σχετικό αίτημα στην αρμόδια ΔΟΥ, υποβάλλοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά.
-
Τι ισχύει σε περιπτώσεις που τα απαιτούμενα νομιμοποιητικά έγγραφα δεν είναι άμεσα διαθέσιμα ή η οικοδομική άδεια έχει χαθεί;
Για να θεωρηθεί ολοκληρωμένη η αίτηση, θα πρέπει να αναρτηθούν ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά. Ειδικά στην περίπτωση βεβαιωμένης, από την αρμόδια υπηρεσία, απώλειας οικοδομικής άδειας, προσκομίζεται η σχετική βεβαίωση απώλειας και άλλο αποδεικτικό έγγραφο (π.χ. συμβόλαιο), από το οποίο να προκύπτουν ο αριθμός της άδειας και η επιφάνεια του κτιρίου/κτιριακής μονάδας. Σε κάθε περίπτωση, κατά την υποβολή της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου, ανάλογα με την περίπτωση, όταν έχει απολεσθεί ο φάκελος της άδειας, θα πρέπει να έχει προηγηθεί ανασύσταση φακέλου στην πολεοδομία ή ένταξη στον νόμο των αυθαιρέτων και περαίωση της διαδικασίας αυτής.
4 Ποιες παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης θεωρούνται κοινόχρηστες;
Κοινόχρηστες θεωρούνται οι παρεμβάσεις που αφορούν τους κοινόχρηστους χώρους ή εγκαταστάσεις της πολυκατοικίας, π.χ. αναβάθμιση συστήματος κεντρικής θέρμανσης, θερμομόνωση δώματος ή στέγης, αντικατάσταση κουφωμάτων κλιμακοστασίου.
5.Για αιτήσεις μεμονωμένων διαμερισμάτων, μονοκατοικιών και διαμερισμάτων ως μέρος αίτησης σε πολυκατοικία, ποιο είναι το μέγιστο ποσοστό επιχορήγησης ανά εισοδηματική κατηγορία;
– Ατομικό εισόδημα έως 5.000 ευρώ και οικογενειακό έως 10.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 75% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.
– Ατομικό εισόδημα 5.000 έως 10.000 ευρώ και οικογενειακό 10.000 έως 20.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 70% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.
– Ατομικό εισόδημα 10.000 έως 20.000 ευρώ και οικογενειακό 20.000 έως 30.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 55% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.
– Ατομικό εισόδημα 20.000 έως 30.000 ευρώ και οικογενειακό 30.000 έως 40.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 45% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.
– Ατομικό εισόδημα 30.000 έως 50.000 ευρώ και οικογενειακό 40.000 έως 60.000 ευρώ: Το ποσοστό επιχορήγησης σε περιπτώσεις ιδιοκατοίκησης είναι 40% και σε περιπτώσεις ενοικίασης ή δωρεάν παραχώρησης είναι 40%.
Διαβάστε εδώ ολόκληρο το δημοσίευμα της Realnews