Σε διακοπή της συνεργασίας της με το ηλεκτρονικό κατάστημα 365shop.gr- το οποιο φαίνεται να έχει κατεβάσει ρολά εδώ και μέρες ανακοίνωσε η πλατφόρμα αγορών Skroutz, μετά από εκατοντάδες καταγγελίες. Όπως καταγγέλλουν καταναλωτές, το 365shop.gr, απο τις αρχές Απριλίου σταμάτησε να ανταποκρίνεται στις παραγγελίες που είχαν κάνει και ήταν αδύνατον να επικοινωνήσουν με την εξυπηρέτηση πελατών για τις παραγγελίες που είχαν ήδη κάνει και προπληρώσει.
Καταγγελίες ξεκίνησαν να αναρτώνται από τις 8 Απριλίου και στο twitter με το hastag #cancel_skroutz με αποτέλεσμα μέσα σε λίγες ημέρες να πάρει διαστάσεις.
Μετά απο την δημοσιοποίηση των καταγγελιών στα social media , άρχισε να δινεται έκταση και στον διαδικτυακό τύπο, με αποτέλεσμα το θέμα να μετατραπεί σε χιονοστιβάδα και την Skroutz να φτάνει στις 14 Απρίλου να δίνει εξηγήσεις, με ανακοίνωσή της στο blog της σελίδας της.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η Skroutz «το κατάστημα 365 SHOP GR MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, με έδρα την Κατερίνη, δραστηριοποιούνταν στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz από το 2019, συμμετέχοντας σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, πληρώντας τις τότε ισχύουσες προϋποθέσεις για ένταξη στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών. Στις 9/02/2022 προέβη σε αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος με έδρα την Αθήνα, ενώ η αλλαγή αναρτήθηκε επίσημα στο ΓΕΜΗ (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) στις 31/3/2022. Τη Δευτέρα 4/4/2022 η Skroutz έλαβε τις πρώτες αρνητικές κριτικές για το συγκεκριμένο κατάστημα και ενεργοποιήθηκαν άμεσα οι μηχανισμοί ελέγχου. Το κατάστημα την ίδια ημέρα αφαιρέθηκε από την πλατφόρμα σύγκρισης τιμών του Skroutz, καθώς διαπιστώθηκε η αλλαγή του καθεστώτος ιδιοκτησίας στο ΓΕΜΗ, για την οποία δεν ήταν ενήμερες ούτε οι τράπεζες με τις οποίες συνεργαζόταν έως τότε το κατάστημα. Το κατάστημα αφαιρέθηκε άμεσα από την πλατφόρμα και υπήρξε άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές ώστε να ενημερωθούν και να προχωρήσουν σε αμφισβήτηση της τραπεζικής τους συναλλαγής.»
Μάλιστα η Skroutz, τονίζει πως θα ενεργήσει προς την κατευθυνση αποζημίωσης των πελατών της. Σημειώνει μάλιστα πως ήδη έχει απαντήσει σε 492 «στα οποία είτε προσφέρει αποζημίωση με μορφή κουπονιού ίσης αξίας με εκείνη της παραγγελίας – μέσω του Skroutz Marketplace – για τους καταναλωτές που ολοκλήρωσαν την αγορά τους μέσω τραπεζικής κατάθεσης, είτε στηρίζει και βοηθά τους καταναλωτές που έκαναν την αγορά τους με κάρτα (χρεωστική η πιστωτική) να λάβουν πίσω τα χρήματά τους από την εκδότρια τράπεζα της κάρτας μέσω της διαδικασίας αμφισβήτησης συναλλαγής. Έως τώρα έχουν εκδοθεί 106 κουπόνια αξίας: €51,418.75.»
Παρόλα αυτά το twitter πήρε φωτιά με τα «τιτιβίσματα» #cancel_skroutz να πολλαπλασιάζονται παρά τη διαγραφή της συνεργαζόμενης επιχείρησης, ενώ η «μπάλα» πήρε και το νέο marketplace του ομίλου Μαρινάκη, Shopflix, καθώς αρκετοί χρήστες του twitter θεώρησαν ότι ΜΜΕ που ανήκουν στον επιχειρηματία και μεγαλομέτοχο του Ολυμπιακού, έριξαν λάδι στη φωτιά των αντιδράσεων για το skroutz.
Έτσι, ανάμεσα στα δυσμενή σχόλια του #cancel_skroutz εμφανίστηκαν και θετικά σχόλια για την εταιρεία ενώ δημιουργήθηκε και #cancel_shopflix, που επίσης «τρένταρε» την ώρα που η νεοσύστατη πλατφόρμα διενεργεί δυναμική πανελλαδική διαφημιστική καμπάνια.
Μπορεί λοιπόν το ηλεκτρονικό εμπόριο να γνώρισε την τελευταία διετία αλματώδη ανάπτυξη στην Ελλάδα, την ίδια ώρα όμως ραγδαία αύξηση σημείωσαν και οι διαδικτυακές απάτες με την συγκεκριμένη υπόθεση του 365shop.gr (η ιστοσελίδα του οποίου φαίνται να ειναι υπο κατασκευή και αναγράφει «Σύντομα κοντά σας») να επιβεβαιώνει το τεράστιο θέμα της αξιοπιστίας των ηλεκτρονικών καταστημάτων, που αποτελεί και την αχίλλειο πτέρνα του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως καταδεικνύουν πολλές έρευνες για τον κλάδο.