Αύξηση 6,3% κατέγραψαν οι πωλήσεις του Ομίλου Jumbo κατά τη διάρκεια του 2024, σε σχέση με το 2023, ξεπερνώντας την αναθεωρημένη πρόβλεψη που είχε θέσει η διοίκηση, για ελάχιστη αύξηση των πωλήσεων 4%. Ο τελευταίος μήνας του 2024, έκλεισε για τον Όμιλο Jumbo με αύξηση των πωλήσεων κατά +2% περίπου, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2023.
Όπως αναφέρει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, «από την πρώτη μέρα εκδήλωσης των σοβαρών επιπλοκών της αναστάτωσης της παγκόσμιας τροφοδοτικής αλυσίδας από το “κλείσιμο του Σουέζ”, η διοίκηση τoυ Ομίλου Jumbo δεσμεύτηκε απέναντι στο καταναλωτικό κοινό και απέφυγε να προσφέρει στα ράφια των καταστημάτων, προϊόντα με συγκυριακή ή καιροσκοπική αύξηση τιμής. Η στρατηγική αυτή απέδωσε καθώς ενίσχυσε τον δεσμό εμπιστοσύνης των Jumbo με τους καταναλωτές οδηγώντας σε αύξηση του όγκου των πωλήσεων.
Είναι ξεκάθαρο ότι τα ασύμμετρα προβλήματα στην τροφοδοτική αλυσίδα και η αδυναμία παράδοσης προϊόντων εντός των συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων επηρέασαν όλο το έτος και κυρίως τον Δεκέμβριο. Εντωμεταξύ, η αστάθεια στην Ερυθρά Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή συνεχίζεται, ένας νέος ιός και μια πιθανή νέα δασμολογική πολιτική από τις ΗΠΑ προσθέτουν νέα προβλήματα στο παγκόσμιο εμπόριο».
Παράλληλα, η Jumbo εκτιμά ότι υπό αυτές τις συνθήκες, κάθε προσπάθεια διατύπωσης προβλέψεων και εκτιμήσεων για την πορεία των μεγεθών της νέας χρονιάς είναι δύσκολη και στερείται φερεγγυότητας. Επομένως, η διοίκηση θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο.
«Μόνιμη δέσμευση της διοίκησης του Ομίλου Jumbo, αποτελεί η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των μετόχων – συνεταίρων και θα συνεχίσει να παρέχει ενημέρωση σε μηνιαία βάση για την πορεία των πωλήσεων», προσθέτει.
Η πορεία των πωλήσεων ανά χώρα
Ελλάδα:
Τον Δεκέμβριο του 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας (χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές), παρουσίασαν αύξηση +3% περίπου. Συνολικά για το 2024, οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας -χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση +6% περίπου σε σχέση με το 2023.
Κύπρος:
Οι πωλήσεις των καταστημάτων κατά τον Δεκέμβριο του 2024, ήταν αυξημένες +1% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Κύπρο για το 2024 είναι αυξημένες +2% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Βουλγαρία:
Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν μείωση κατά -4% περίπου τον Δεκέμβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Βουλγαρία για το 2024 είναι αυξημένες κατά +6% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Ρουμανία:
Οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +4% περίπου τον Δεκέμβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για το 2024 είναι αυξημένες κατά +9% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Επενδύσεις- Δίκτυο καταστημάτων
Για το 2025 στόχος του Ομίλου είναι να λειτουργήσει ένα ακόμα υπερ-κατάστημα στη Ρουμανία.
Οι πωλήσεις του δικτύου καθώς και του ηλεκτρονικού καταστήματος (www.e-jumbo.ro) σημείωσαν αύξηση της τάξης του +4% περίπου τον Δεκέμβριο του 2024, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Συνολικά οι πωλήσεις στη Ρουμανία για το 2024 είναι αυξημένες κατά +9% περίπου, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
Επενδύσεις- Δίκτυο καταστημάτων
Για το 2025 στόχος του Ομίλου είναι να λειτουργήσει ένα ακόμα υπερ-κατάστημα στη Ρουμανία.
Κατά την 31η Δεκεμβρίου 2024, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 88 καταστήματα από τα οποία 53 στην Ελλάδα, 6 στην Κύπρο, 10 στη Βουλγαρία και 19 στη Ρουμανία.
Επιπλέον, ο Όμιλος διαθέτει ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στην Ρουμανία.
Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 39 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 7 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία, Μαυροβούνιο και Ισραήλ).