Το ζήτημα της ευθύνης για το ότι δεν απαγορεύτηκε έγκαιρα η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων παραμένει ανοικτό, καθώς η Αττική Οδός επέμεινε χθες ότι από την πλευρά της εταιρείας είχε τεθεί το αίτημα απαγόρευσης, αλλά η Πολιτική Προστασία δεν το δέχθηκε.
Η εταιρεία με ανακοίνωσή της είχε υποστηρίξει ότι είχε αιτηθεί την απαγόρευση κυκλοφορίας πριν την κακοκαιρία, αλλά με δική του ανακοίνωση το υπουργείο είχε διαψεύσει και μάλιστα «κατηγορηματικά» το γεγονός.
Ωστόσο, από την πλευρά της εταιρείας έγινε γνωστό ότι στη διάρκεια των συσκέψεων τηρήθηκαν πρακτικά, τα οποία διαθέτει η Πολιτική Προστασία που είχε και την ευθύνη της διοργάνωσης.
Στις συσκέψεις, όπως επισημαίνεται στις σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Προστασίας, συμμετείχαν μία σειρά από κυβερνητικά στελέχη ( Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών Στέλιος Πέτσας, Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελος Τουρνάς Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Χρήστος Τριαντόπουλος, Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Βασίλειος Παπαγεωργίου, Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης), περιφερειάρχες (Γιώργος Πατούλης κτλ), οι αρχηγοί του Στρατού και του Πυροσβεστικού Σώματος, υποστράτηγοι της ΕΛ.ΑΣ, της Πολιτικής Προστασίας αλλά και εκπρόσωποι των παραχωρησιούχων διαχείρισης Εθνικού Οδικού Δικτύου (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ΑΕ, Μορέας ΑΕ, Νέα Οδός ΑΕ / Κεντρική Οδός ΑΕ, Ολυμπία Οδός ΑΕ, Αττική Οδός ΑΕ)
Η Αττική Οδός επιμένει πως και στις δυο συνεδριάσεις «δια των εκπροσώπων της που παρέστησαν στις συντονιστικές συσκέψεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου των αρμόδιων φορέων υπό τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας, όπως αναγράφεται και στα πρακτικά, έθεσε εξαρχής -και στις δύο συνεδριάσεις – ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών – βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου όπως είχε αποφασιστεί σε αντίστοιχες συγκυρίες στο παρελθόν».
Υπενθυμίζεται ότι με χθεσινή της ανακοίνωση η εταιρεία υποστήριξε ότι εισηγήθηκε και αιτήθηκε την απαγόρευση κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων, πριν το ξέσπασμα της κακοκαιρίας. «Η ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. δια των εκπροσώπων της που παρέστησαν στις συντονιστικές συσκέψεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου των αρμόδιων φορέων υπό τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας, όπως αναγράφεται και στα πρακτικά, έθεσε εξαρχής ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών – βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου», επεσήμανε μεταξύ άλλων.
Σημείωσε δε ότι η τροχαία επέβαλε την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών στην Αττική Οδό με σχετική απόφαση στις 14:00 το μεσημέρι. Η απαγόρευση ήρθε πολύ αργά, ανέφερε, με το φαινόμενο σε πλήρη εξέλιξη και αφού είχαν ήδη προκύψει μεγάλα κυκλοφοριακά ζητήματα.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης με ανακοίνωσή του διέψευσε τους παραπάνω ισχυρισμούς:
«Διαψεύδουμε κατηγορηματικά:
(α) ότι στις δύο συσκέψεις (21ης και 23ης Ιανουαρίου) τέθηκε από τη συγκεκριμένη εταιρεία αίτημα «προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου».
(β) ότι «όλοι οι παρόντες παραχωρησιούχοι/λειτουργοί αυτοκινητοδρόμων συμφώνησαν στην πρόταση για την προληπτική και σε κάθε περίπτωση έγκαιρη απαγόρευση των φορτηγών», επεσήμανε.
Διαβάστε ακόμη:
Γιατί ο Κ. Μητσοτάκης δεν απομάκρυνε (ακόμη;) τον Χ. Στυλιανίδη – το ρίσκο και το δίλημμα
Αττική Οδός: Το πολιτικό και επιχειρηματικό παρασκήνιο πίσω από το κυβερνητικό blame game
Το χρονικό της κατάρρευσης του επιτελικού κράτους: Πώς η κυβέρνηση πιάστηκε στον ύπνο