Αφού απέτυχε παταγωδώς στην επιχείρηση αντιμετώπισης της κακοκαιρίας, το Μέγαρο Μαξίμου ετοιμάζεται πυρετωδώς, όχι για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας της κοινωνίας, αλλά για την επίρριψη των ευθυνών σε αδύναμους κρίκους, ώστε να μην προστατευθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Η επιχείρηση ουσιαστικά ξεκίνησε χθες το απόγευμα, όταν συντονισμένα ο κυβερνητικός επικοινωνιακός μηχανισμός «έδειξε» την εταιρία της Αττικής Οδού ως τη μοναδική υπεύθυνη για το χάος στον οδικό άξονα. Το πολιτικό βάρος του συγκεκριμένου επικοινωνιακού χειρισμού ανέλαβε ο υπουργός Πολιτικής Προτασίας Χρήστος Στυλιανίδης και αυτή η κίνησή του ήταν ίσως η μοναδική που έγινε αντιληπτή από τους πολίτες, καθ’ όλη τη διάρκεια του χτυπήματος από την κακοκαιρία.
Ωστόσο η καθυστέρηση στην έναρξη και τελικά η αποτυχία της επιχείρησης απεγκλωβισμού των οδηγών από την Αττική Οδό, καθώς ακόμα και στις 8 το πρωί τη Τρίτης παρέμειναν στον δρόμο πάνω από 1000 αυτοκίνητα, εξέθεσε το κυβερνητικό επιχείρημα ότι για όλα φταίει η εταιρία.
Σε συνδυασμό με την παράλυση σε όλη την Αθήνα και την ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού να αντιμετωπίσει την κατάσταση, το εύρος των ευθυνών και κυρίως η πίεση για την ανάληψή τους, μεγάλωσε.
Ακόμα και φιλοκυβερνητικά μέσα ενημέρωσης ασκούν από το βράδυ της Δευτέρας και κυρίως το πρωί της Τρίτης σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Στυλιανίδης τελεί ήδη σε αμφισβήτηση με την εμπιστοσύνη από το Μαξίμου όχι μόνο να μην είναι δεδομένη, αλλά να θεωρείται και ο πρώτος υποψήφιος για απομάκρυνση. Είναι ενδεικτικό ότι πολλοί έκαναν αναφορά στον προκάτοχό του, τον Νίκο Χαρδιαλιά και την έφεσή του να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή των μετώπων, σε κάθε κρίση. Ο Κύπριος πολιτικός αντίθετα εμφανίστηκε στις τηλεοπτικές κάμερες από το γραφείο του και μόνο για να κάνει δύο ενημερώσεις τη Δευτέρα, χωρίς ουσία στην πραγματικότητα. Η απειρία του γενικά από διοίκηση και ειδικά η δυσκολία του να προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα, καθιστά αβέβαιη την παραμονή του στο υπουργείο, ιδίως εάν η κατακραυγή προς την κυβέρνηση αυξηθεί.
Για άλλες κινήσεις επίρριψης ευθυνών σε συγκεκριμένα πρόσωπα του κυβερνητικού σχήματος είναι νωρίς να πει κανείς, έστω κι αν εμπλεκόμενα υπουργεία, όπως το Προστασίας του Πολίτη, το Εσωτερικών ή και το Μεταφορών και Υποδομών, κινητοποιήθηκαν αργά και αναποτελεσματικά απέναντι στην απειλή του χιονιά. Παρότι δεν έχουν δεχθεί ευθέως κριτική, οι Τάκης Θεοδωρικάκος, Μάκης Βορίδης και Κώστας Καραμανλής, έχουν μερίδιο από την πρόκληση του χάους στην Αττική, ενώ παραμένει το ερώτημα τι συμβαίνει με την ηλεκτροδότηση και εάν το υπουργείο Ενέργειας του Κώστα Σκρέκα έκανε τα δέοντα.
Σίγουρα πάντως το ρήγμα της κυβέρνησης με τον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη, που απέτυχε ολοσχερώς στο ρόλο του, είναι δεδομένο. Ο πολυπράγμων περιφερειάρχης δεν χαίρει εκτίμησης στο Μέγαρο Μαξίμου έτσι κι αλλιώς. Και πιθανόν να μπει στο στόχαστρο του πρωθυπουργού επιτελείου, ώστε να λειτουργήσει ως αλεξικέραυνο στις δύσκολες στροφές που έρχονται.
Το Μαξίμου είναι αποφασισμένο να στραφεί, τουλάχιστον όσο κρατά η πολιτική πίεση, εναντίον της Αττικής Οδού, η οποία έστειλε μήνυμα το βράδυ της Δευτέρας πως μόλις αποκατασταθούν τα πράγματα θα δώσει τις δικές της απαντήσεις.
Διαβάστε ακόμη:
Κακοκαιρία “Ελπίς”: Κλειστά τα σχολεία και αύριο στην Αττική
Καραμανλής για Αττική Οδό: Θα αποδοθούν ευθύνες – Συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης