Εντονη ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία του ΕΟΔΥ για τη διασπορά του κορονοϊού στις νεαρές ηλικίες παρά τους ισχυρισμούς του υπουργείου Παιδείας και μερίδας των επιστημόνων ότι το άνοιγμα των σχολείων ήταν ασφαλές και ότι τα πρωτόκολλα λειτουργούν ικανοποιητικά . Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις συνολικά από την επανέναρξη των σχολείων τον Σεπτέμβριο έχουν νοσήσει 224.000 μαθητές.
Εξαρση όμως παρατηρείται και τις τελευταίες εβδομάδες μετά την επιστροφή από τις διακοπές των Χριστουγέννων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία μόνο την τελευταία εβδομάδα τα κρούσματα στις νεαρές ηλικίες αυξήθηκαν κατά 6% μόνο την τελευταία εβδομάδα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο τριήμερο , από 17/1 έως 19/1 καταγράφηκαν από τον ΕΟΔΥ καταγράφηκαν 20.870 νέα κρούσματα στις ηλικίες έως 17 ετών, όταν το αντίστοιχο πρώτο τριήμερο της προηγούμενης εβδομάδας (10-12/1)τα κρούσματα ήταν 19.668. Σημειώνεται δηλαδή αύξηση 6% μέσα σε μια εβδομάδα αύξηση που σχετίζεται άμεσα με την επιστροφή των παιδιών στα σχολεία.
Παρά τα επίσημα στοιχεία η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι υπήρχε μείωση των κρουσμάτων. Με ανακοίνωση του το υπουργείο Παιδείας την περασμένη Δευτέρα , ισχυρίζεται ότι «Κατά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων εντοπίστηκαν 10.414 λιγότεροι μαθητές ηλικίας 4-18 ετών θετικοί στον κορονοϊό, απ’ ό,τι την τελευταία εβδομάδα των διακοπών των Χριστουγέννων (από 43.608 θετικά κρούσματα μαθητών μείωση σε 33.194), και παρά το γεγονός ότι τα τεστ σε αυτή την ηλικιακή ομάδα αυξήθηκαν ραγδαία την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων».
Ούτως ή άλλως η επίπτωση από την επαναλειτουργία των σχολείων μετά τα Χριστούγεννα θα φανεί αυτή την εβδομάδα.
Ανησυχία προκαλεί όμως και το ποσοστό των κρουσμάτων στα παιδιά σε σχέση με το σύνολο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ το διάστημα 10-16/1 το ποσοστό των κρουσμάτων στις ηλικίες 4-18 στο σύνολο των διαγνώσεων είναι 25% ενώ το προηγούμενο διάστημα (6-9/1) ήταν 18%.
Τις τελευταίες ημέρες το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 34% , με ένα στα τρία κρούσματα να είναι παιδί.
Διαβάστε επίσης: