Επιχειρήσεις

JUMBO: Η στρατηγική Βακάκη για το 2022

Στη «θωράκιση» της Jumbo απέναντι στο κύμα ακρίβειας που πλήττει την αγορά, αλλά και τις ελλείψεις προϊόντων λόγω των αρρυθμιών στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα προβαίνει η διοίκηση της εισηγμένης. Με τον τρόπο αυτό, χαράζεται η στρατηγική του ομίλου για το τρέχον έτος, όπως την έχει περιγράψει νωρίτερα ο επικεφαλής του, Απόστολος Βακάκης.

Το πρωί σήμερα (19 Ιανουαρίου) έγινε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων του Ομίλου JUMBO, με σημαντικά αυξημένη συμμετοχή μετόχων που εκπροσώπησαν το 76% περίπου του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου. Η διοίκηση του Ομίλου αξιοποίησε την ευκαιρία της συγκέντρωσης των μετόχων, για να αναλύσει την στρατηγική του απέναντι στις προκλήσεις της νέας χρονιάς. Όπως σημειώνει ο Όμιλος σε ανακοίνωσή του:

Τα μεγέθη του Ομίλου κατά το 2021 αναμένεται να είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2020, λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά +19,87%, της αμυντικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στο κομμάτι των αγορών καθώς και της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων.

Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα του πρώτου 6μήνου 2021 το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2020 και
η αυξητική τάση αυτή διατηρήθηκε και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Αν και τα αποτελέσματα του 2021 αποτελούν αδιαμφισβήτητη επιτυχία δεδομένων των συνθηκών, η ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2022 παραμένει ζητούμενο.

Οι έντονες αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων έχουν ως αποτέλεσμα ένα σημαντικό κομμάτι του προϊοντολογικού μείγματος, να μην είναι πλέον διαθέσιμο στα ράφια των καταστημάτων JUMBO αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή και για τον λόγο αυτό απορρίπτεται αυτομάτως.

Επιπλέον, δεν διαφαίνεται σαφής τάση όσον αφορά τη ζήτηση καθώς αυτή συνεχίζει να επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξάρσεις αλλά και από το κύμα ακρίβειας. Σε αυτό το περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας, στόχος της διοίκησης είναι να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν.

Η ισχυρή θέση του Ομίλου επιτρέπει να συμβάλει στην προσπάθεια αναχαίτισης του κύματος της ακρίβειας και τη διατήρηση δίκαιων τιμών για τους καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν κινητήρια δύναμη της αγοράς.

Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.

Σε πρώτο στάδιο στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση, οι μέτοχοι ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.

Ο Όμιλος Jumbo εκμεταλλευόμενος την ισχυρή χρηματοοικονομική του θέση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενεργειακή του αυτοτέλεια, την πράσινη οικονομία και να αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων του.

Πιο συγκεκριμένα:

• το 2021 ολοκληρώθηκε το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων
φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτiριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.

• το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 28 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο με ισχύ που θα ξεπεράσει τα 9,7MW.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί δύο έργα στην Κύπρο, με συνολική ισχύ 1,29MW. Η συνολική παραγωγή των δυο συστημάτων αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.916,78MWh και με τη χρήση τους να επιτευχθεί εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 1.369 τόνων ετησίως.

Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο
κατάστημα στην Ελλάδα (10.000 τ.μ. περίπου) και ένα κατάστημα στην Κύπρο (13.000 τμ περίπου). Επίσης, προς το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου).

Υπενθυμίζεται ότι κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2021, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 81 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 15 στη Ρουμανία.

Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr .

Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο). Το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα JUMBO και στο Ισραήλ.

Διαβάστε επίσης:

#cancel_jumbo: Μία ακόμη εργασιακή νίκη του… twitter

JUMBO: Αντεπίθεση από Βακάκη με διαψεύσεις και… αυξήσεις μισθών

Jumbo: Στο στόχαστρο ο Απόστολος Βακάκης για το εργασιακό καθεστώς στην εταιρεία

EconomyNews

Recent Posts

Lockdown : Αύξηση κρουσμάτων, μεταλλάξεις και τα νοσοκομεία χωρίς… οξυγόνο – Τα στοιχεία που οδήγησαν στα νέα μέτρα

Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…

3 έτη ago

Αντιδράσεις στην παντοδυναμία του Facebook

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…

3 έτη ago

Εκκίνηση με τρεις Έλληνες σε τοξοβολία και κωπηλασία

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…

3 έτη ago

Χ. Κλούγκε: Στο περιθώριο 1 στους 6 Ευρωπαίους που υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές πριν από την πανδημία

Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…

3 έτη ago

Προφυλακιστέος ο 30χρονος για τον θάνατο της 26χρονης συντρόφου του στην Φολέγανδρο

Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…

3 έτη ago

Ξανά στις 3 πρώτες θέσεις η Ελλάδα στην ΕΕ στη διάθεση συχνοτήτων για 5G

Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…

3 έτη ago