Πράσινο φως στη συγχώνευση των ΑΝΕΚ και Attica άναψε με ομόφωνη μάλιστα απόφασή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού κρίνοντας ότι δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη λειτουργία του ανταγωνισμού.
Όπως ενημέρωσε η Επιτροπή εγκρίνει ομόφωνα τη «γνωστοποιηθείσα συγκέντρωση». Στο σκεπτικό σημειώνεται ότι «η εν λόγω συγκέντρωση, παρ’ ότι εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 6 ν. 3959/2011, δεν προκαλεί σοβαρές αμφιβολίες ως προς το συμβατό αυτής με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές στις οποίες αφορά».
Η απόφαση καταχωρήθηκε ήδη στο βιβλίο των αποφάσεων της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Η ΑΝΕΚ εδώ και πολύ καιρό παράγει ζημίες, οι οποίες τα τελευταία έτη, μετά και την αύξηση των καυσίμων, υπολογίζεται ότι προσμετρώνται σε εκατομμύρια μηνιαίως, ενώ τα χρέη της προς τους προμηθευτές ξεπερνούν τα 50 εκατ. και οι υποχρεώσεις προς τους πιστωτές έχουν υπερβεί τα 300 εκατ. ευρώ.
Κατά την τελευταία χρήση (2022) το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας και του ομίλου ήταν αρνητικό, και μάλιστα στα -283,8 εκατ. και τα -272,8 εκατ. αντίστοιχα, με τα ίδια κεφάλαια εταιρείας και ομίλου να είναι αρνητικά κατά -75 εκατ. και -61,4 εκατ. αντίστοιχα.
Προκειμένου να αποφευχθεί η κατάρρευση της ΑΝΕΚ, η Attica Group προ περίπου ενός έτους ήρθε σε συμφωνία με τους μετόχους και τους πιστωτές της προκειμένου να τη διασώσει απορροφώντας την, προσφέροντας 80 εκατ. στις τράπεζες υπό μορφήν ανάληψης χρεών της ΑΝΕΚ και ποσοστό της τάξης του 11,5% των μετοχών της Attica Group στους μετόχους της ΑΝΕΚ.
Αυτή η συμφωνία, που έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, εξετάσθηκε υπό το πλαίσιο των προβλεπομένων κανόνων περί διάσωσης (failing firm). Σε αυτή την περίπτωση η έγκριση σημαίνει πως η συμφωνία θα προχωρήσει χωρίς να απαιτηθεί η παραμικρή αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των δύο εταιρειών, δηλαδή ενδεχόμενη απόσυρση από γραμμές ή πώληση πλοίων.