Οικονομία

Γιατί οι Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν το online shopping – Τι δείχνει νέα έρευνα

Οπαδοί των ηλεκτρονικών αγορών γίνονται όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές. Πλέον, περισσότεροι από 2 στους 3 (71%) Έλληνες έχουν πραγματοποιήσει τουλάχιστον μία online αγορά το τελευταίο 6μηνο. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 5% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, όταν το 68% των Ελλήνων έκανε online τις αγορές του.

Μάλιστα το e-commerce αφορά, σταδιακά, όλο και περισσότερο και τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες, τάση που καταγράφηκε κυρίως στη διάρκεια της πανδημίας, αλλά παραμένει ισχυρή μέχρι σήμερα. Στις μεγαλύτερες ηλικίες και δη στην ομάδα των 65+, το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρονικών αγορών φτάνει στο 39%, έχοντας αυξηθεί κατά 24% μέσα σε έναν χρόνο.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Focus Bari, το ποσοστό των Ελλήνων, ηλικίας 55-64 ετών, που αγοράζουν από το Διαδίκτυο φτάνει πλέον στο 59%, αυξημένο κατά 8% μεταξύ 1ου τριμήνου 2023 και 1ου τριμήνου 2023, ενώ στις ηλικίες 45 έως 54 ετών η διείσδυση του e-commerce είναι 76%, έχοντας αυξηθεί κατά 9%.

Όλη η Ελλάδα στο Διαδίκτυο

Η αυξανόμενη απήχηση των διαδικτυακών αγορών συνδέεται με την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση του ίδιου του Διαδικτύου στην Ελλάδα. Σήμερα, οι Έλληνες «σερφάρουν» σχεδόν στο σύνολό τους, ανεξαρτήτως ηλικίας και μάλιστα από το κινητό τους. Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Focus Bari, το 96% των Ελλήνων κάνουν χρήση του internet.

Ειδικότερα, όπως καταγράφεται στην έρευνα, παρατηρείται αύξηση 3% από το 2021 μέχρι και σήμερα και από 94% η χρήση internet στην χώρα μας φτάνει πλέον το 96%. Στις ηλικίες 45- 54 ετών, το ποσοστό αυτό είναι στο 99%, ενώ στην ηλικιακή ομάδα από 55 έως 64 ετών βρίσκεται στο 94%, παρουσιάζοντας αύξηση 3% και 5%, αντίστοιχα, σε σχέση με το 2022.

Σημαντική αύξηση παρουσιάζουν και οι μεγαλύτερες ηλικίες με τη χρήση internet να φτάνει στο 84%  στις ηλικίες 65 – 74 ετών πανελλαδικά σημειώνοντας αύξηση 11% μέσα στα τελευταία δύο χρόνια. Στο μεταξύ, στον κόσμο του Διαδικτύου “σερφάρουν” σχεδόν 9 στα 10 παιδιά (87%), ηλικίας 5-12 ετών, με τις ηλικίες από 13 ετών η χρήση του internet να είναι στο 100%.

Ο ρόλος του smartphone

Κομβικό ρόλο στη ζωή του Έλληνα έχει και το smartphone: όλοι οι Έλληνες (94%) έχουν smartphone, το οποίο χρησιμοποιούν καθημερινά για να μπαίνουν στο internet. Παράλληλα, καταγράφεται καθολική σύνδεση μέσω του smartphone για τις ηλικίες 13-54. Στο 72% διαμορφώνεται η σύνδεση μέσω smartphone στις ηλικίες 65-74.

Στο μεταξύ, πάνω από 8 στους 10 Έλληνες χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα. Σχεδόν καθολική η σύνδεση στις ηλικίες από 13 έως 44. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι ηλικίες 65 έως 74, που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα, έφτασαν το 58% από 48% το 2021 (αύξηση  20%).

newsroom

Recent Posts

Lockdown : Αύξηση κρουσμάτων, μεταλλάξεις και τα νοσοκομεία χωρίς… οξυγόνο – Τα στοιχεία που οδήγησαν στα νέα μέτρα

Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…

3 έτη ago

Αντιδράσεις στην παντοδυναμία του Facebook

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…

3 έτη ago

Εκκίνηση με τρεις Έλληνες σε τοξοβολία και κωπηλασία

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…

3 έτη ago

Χ. Κλούγκε: Στο περιθώριο 1 στους 6 Ευρωπαίους που υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές πριν από την πανδημία

Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…

3 έτη ago

Προφυλακιστέος ο 30χρονος για τον θάνατο της 26χρονης συντρόφου του στην Φολέγανδρο

Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…

3 έτη ago

Ξανά στις 3 πρώτες θέσεις η Ελλάδα στην ΕΕ στη διάθεση συχνοτήτων για 5G

Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…

3 έτη ago