Την ανιούσα… όπως φαίνεται έχουν πάρει οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων με την κατάσταση στη μετά-πανδημική εποχή να είναι «ανεξέλεγκτη».
Μάλιστα το τελευταίο διάστημα, εκητική αύξηση παρουσίασαν οι τιμές στα αεροπορικά εισιτήρια παγκοσμίως εφόσον οι αερομεταφορείς αναπροσαρμόζουν τα οικονομικά τους και το πρόγραμμά τους μετά την πανδημία του κορονοϊού.
Η προθυμία των επιβατών να πληρώσουν υψηλούς ναύλους υποδηλώνει τη μανιώδη ανάκαμψη της ζήτησης για πτήσεις τον περασμένο χρόνο και τον τρόπο με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες απολαμβάνουν μια «χρυσή» περίοδο μετά την πανδημία αναφέρει δημοσίευμα των «FT».
Αρκεί να τονιστεί ότι η American Airlines κατέγραψε έσοδα ρεκόρ πρώτου τριμήνου στα πρόσφατα αποτελέσματα της, ενώ η Lufthansa δήλωσε ότι αναμένει τα προσαρμοσμένα κέρδη να ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019 αυτή την άνοιξη.
Επιπλέον οι τιμές έχουν αυξηθεί επειδή πολλοί αερομεταφορείς αργούν να ανακατασκευάσουν τα προ της πανδημίας προγράμματα πτήσεών τους, εν μέρει λόγω της παγκόσμιας έλλειψης αεροσκαφών. Οι αναλυτές δήλωσαν ότι η περιορισμένη προσφορά θέσεων σε μια περίοδο υψηλής ζήτησης βοήθησε στη συγκράτηση των τιμών και μείωσε τους ναύλους.
Οι μέσες τιμές εισιτηρίων σε περισσότερα από 600 από τα πιο δημοφιλή μέρη του κόσμου αυξήθηκαν, σύμφωνα με τους Financial Times, με ετήσιο ρυθμό 27,4% τον Φεβρουάριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, σηματοδοτώντας τον 15ο συνεχόμενο μήνα διψήφιας αύξησης, όπως προκύπτει από την ανάλυση δεδομένων της Cirium. Αντιθέτως ο πληθωρισμός στις ΗΠΑ, ένας δείκτης του παγκόσμιου πληθωρισμού στις ανεπτυγμένες οικονομίες, έχει μικρότερη από τη μισή άνοδο τη συγκεκριμένη περίοδο.
Ενδεικτικά, το μέσο εισιτήριο οικονομικής θέσης για απλή μετάβαση από το Χίθροου του Λονδίνου προς το JFK της Νέας Υόρκης ήταν 343 δολάρια τον Φεβρουάριο, 23% υψηλότερα από τον ίδιο μήνα του 2019.
Οι ναύλοι μεταξύ Νέας Υόρκης και Σιγκαπούρης ήταν 45% υψηλότεροι στα 887 δολάρια, ενώ τα εισιτήρια από Ντουμπάι προς Φρανκφούρτη αυξήθηκαν κατά 51% στα 360 δολάρια.
Οι αεροπορικές εταιρείες συνήθως προβλέπουν τη ζήτηση με «απίστευτη ακρίβεια», πράγμα που σημαίνει ότι γνωρίζουν έναν χρόνο πριν ποιες πτήσεις θα είναι πλήρεις και μπορούν να χρεώνουν υψηλούς ναύλους από τη στιγμή που τα εισιτήρια διατίθενται για πρώτη φορά προς πώληση ως απάντηση, δήλωσε ο Oliver Ranson, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Airline Revenue Economics.
Ωστόσο, είπε ότι η πανδημία έχει περιπλέξει αυτό το μοντέλο, καθώς τα πρότυπα ζήτησης εξακολουθούν να μεταβάλλονται, πράγμα που σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες έχουν συχνά επιστρέψει σε ένα διαφορετικό μοντέλο αύξησης των τιμών ανάλογα με τις πωλήσεις και αύξησης των τιμών για όσους κάνουν κράτηση την τελευταία στιγμή.