«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη σημερινή επίσκεψή του στη ΝΕΖ Περάματος μας απέδειξε για άλλη μία φορά ότι ζει σε άλλο, παράλληλο σύμπαν όπου όλα «βαίνουν καλώς». Στο σύμπαν αυτό οι εργαζόμενοι και οι επιχειρηματίες την προηγούμενη τετραετία της διακυβέρνησής του, “στηρίχτηκαν” από την κυβέρνηση ποικιλοτρόπως» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το τμήμα Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.
Στην ίδια ανακοίνωση προσθέτει, ωστόσο, ότι «στην πραγματικότητα:
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη το 2021 με την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ/Cosco και Ελληνικού Δημοσίου, επιτρέπει στον ΟΛΠ να μην υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 55 εκατ. ευρώ που αφορούν στην ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευής τις οποίες η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δεσμεύσει την εταιρεία να υλοποιήσει έως και το τέλος εκείνης της χρονιάς. Με τη νέα νομοθετική ρύθμιση δόθηκε στον ΟΛΠ παράταση υλοποίησης των επενδύσεων για πέντε χρόνια με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε και πρακτικά στο διηνεκές. Με αυτό τον τρόπο και χωρίς τις απαραίτητες υποδομές, ο κλάδος της Ναυπηγοεπισκευής, αφήνεται έρμαιο στον ανταγωνισμό των γειτονικών χωρών.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας , μοιράζοντας υποσχέσεις για προγράμματα κατάρτισης που ποτέ δεν υλοποιήθηκαν κατήργησε τα διετή προγράμματα κατάρτισης και επιμόρφωσης των τεχνιτών του κλάδου που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε θεσπίσει σε συνεργασία με το ΠΑΔΑ και τα οποία θα υλοποιούνταν τον Σεπτέμβριο του 2019.
Σε συνεργασία με τον ΟΛΠ (COSCO) τον Αύγουστο του 2019, ο αρμόδιος υπουργός της ΝΔ πανηγύριζε για το νέο Master Plan που κατέθεσε ο ΟΛΠ ανακοινώνοντας επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων που καταργούσαν ζωτικούς χώρους για τη ναυπηγοεπισκευή προς όφελος άλλων δραστηριοτήτων και τις οποίες αναγκάστηκαν να πάρουν πίσω, μετά τις έντονες αντιδράσεις σύσσωμου του Πειραϊκού λαού, συμπεριλαμβανομένων των εργαζομένων και των επιχειρηματιών της ναυπηγοεπισκευής».
Ο τομέας Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει επίσης ότι αντίθετα με τα παραπάνω «η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ:
εξασφάλισε επενδύσεις 55 εκατ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών,
προέβλεψε στη Σύμβαση Παραχώρησης όρους για την προστασία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έναντι του παρόχου των υποδομών που δεν επέτρεψαν μεταξύ άλλων στον ΟΛΠ να αποκτήσει άδεια ναυπηγείου,
διασφάλισε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που λειτουργούν σε χώρους του ΟΛΠ, καθώς πριν τη μεταβίβαση του ΟΛΠ στην COSCO και σε συνεργασία με την κρατική διοίκηση ρυθμίστηκαν τα χρέη επιχειρήσεων, διεγράφησαν προσαυξήσεις και επεκτάθηκαν χρονικά οι συμβάσεις υποπαραχώρησης, σε ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και τη λήξη της Σύμβασης Παραχώρησης (2052) ώστε να μην μπορεί ο νέος ιδιοκτήτης να λειτουργήσει καταχρηστικά εις βάρος τους,
θεσμοθέτησε τα προγράμματα κατάρτισης των τεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευής»
Εξώδικο Άδωνι στον Αλέξη Τσίπρα για τις δηλώσεις σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις
Εξώδικο Βαρουφάκη στην Απογευματινή για το «ραντεβού» με Τσίπρα