Την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου προκάλεσαν η δημοσιογραφική έρευνα και οι καταγγελίες για εισροή θαλασσινού νερού στη γραμμή του μετρό Πειραιά από το λιμάνι, αλλά και ο εντοπισμός βλαβών, οξειδώσεων και αστοχιών. Ο Ισίδωρος Ντογιάκος παρήγγειλε προκαταρκτική εξέταση κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του www.datajournalists.co.uk, η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έγινε αισθητή, μέσω έντονης δυσοσμίας, για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον περασμένο Νοέμβριο
Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ θεώρησαν ότι πρόκειται για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων, όμως τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από την δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία, όπως σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κλπ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η παρακολούθηση του προβλήματος ανέδειξε πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στην σκυροδέτηση.
Το δημοσίευμα παραπέμπει σε υπηρεσιακά έγγραφα 19 σελίδων, όπου καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα-Πειραιάς), στο χρονικό διάστημα που ξεκινά από τον Ιούλιο του 2022 έως το τέλος του περασμένου χρόνου. Στο ίδιο δημοσίευμα αναφέρεται ότι η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές της, να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM.
Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει την νέα γραμμή 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου-Γουδή), ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014.
Τι είπαν στον Αλέξη Τσίπρα σταθμάρχες και μηχανοδηγοί στη Λάρισα (video)
Ακόμα πιο κοντά Δένδιας και Τσαβούσογλου: Η Τουρκία θα ψηφίσει την Ελλάδα για το Συμβούλιο Ασφαλείας
«Ντου» στο νερό – Στην ολομέλεια το νομοσχέδιο που οδηγεί σε ιδιωτικοποίηση