Την ώρα που ο υπερυπουργός πλέον Γιώργος Γεραπετρίτης επιμένει πως η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργεί κανονικά, πληθαίνουν οι δηλώσεις νυν και πρώην εργαζομένων του ΟΣΕ, οι οποίοι τον διαψεύδουν. Σήμερα, το ethnos.gr αποκαλύπτει μάλιστα και σειρά εγγράφων που δείχνουν ότι η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Το δημοσίευμα επικαλείται τη δήλωση δικτύου από τον ΟΣΕ για το 2023, η οποία αναφέρει για τη Λάρισα ότι διαθέτει σηματοδότηση, αλλά όχι Κεντρική Διαχείριση Κυκλοφορίας, δηλαδή τηλεδιοίκηση. Παραλλήλως, διευκρίνιζει ότι οι σιδηροδρομικοί διαχωρίζουν πλήρως την τηλεδιοίκηση από το τοπικό σύστημα χειρισμού, το οποίο πράγματι λειτουργεί στη Λάρισα και δίνει τη δυνατότητα αυτόματης χάραξης πορείας.
Το ρεπορτάζ του «Έθνους» αφήνει, ωστόσο, ακόμη πιο έκθετο τον κ. Γεραπετρίτη, ο οποίος επέμεινε και το Σάββατο σε δηλώσεις του προς τις κάμερες ότι «το σύστημα της τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως την κρίσιμη νύχτα». Και αυτό γιατί αποκαλύπτει ότι ο υπουργός κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων κατέθεσε μόνο την πρώτη σελίδα του σχετικού πρωτοκόλλου.
Στις επόμενες σελίδες, τις οποίες έχει εξασφαλίσει το «Εθνος» και τις επικαλείται, σε ό,τι αφορά τον σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας σημειώνεται πως «παρέχονται όλες οι σηματοτεχνικές διαδρομές εκτός των διαδρομών από τα φωτοσήματα εξόδου (ΛΑΡ 11, ΛΑΡ 13, ΛΑΡ 15) προς βορρά (προς Εμπορικό Λάρισας) λόγω προσωρινής απουσίας των σηματοτεχνικών πληροφοριών με τον Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας. Οι εργασίες αυτές θα ολοκληρωθούν στο εγγύς μέλλον. Τα φωτοσήματα ΛΑΡ 11, ΛΑΡ13, ΛΑΡ15 θα παραμείνουν κλειστά (ερυθρό) και η κυκλοφορία μεταξύ Σ.Σ. Λάρισας – Σ.Σ. Εμπορικού Λάρισας θα διεξάγεται σύμφωνα με τον Κανονισμό Κινήσεως – Μέρος Β΄».
Στα ίδια έγγραφα προτείνεται και η αντικατάσταση λόγω παλαιότητας του πίνακα χειρισμών. «Λόγω παλαιότητας και χρήσης του πίνακα χειρισμών του Σ.Σ. Λάρισας, προτείνεται από τον ΟΣΕ η αντικατάστασή του με νέο μωσαικό τύπου, εάν αυτό είναι δυνατόν μεσω της υπ΄αρ. 717/2014 σύμβασης» αναφέρεται.
Τέλος, το δημοσίευμα αποκαλύπτει άλλα δύο έγγραφα από τα οποία προκύπτει πως ούτε στο πρωτόκολλο παραλαβής ούτε στο εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ δε γίνεται λόγος για σύστημα τηλεδιοίκησης καθώς το λεγόμενο σύστημα «τοπικού χειρισμού» που δίνει τη δυνατότητα χάραξης πορείας και «βλέπει» το σταθμό για περίπου 8,5 χλμ καμία σχέση δεν έχει με την τηλεδιοίκηση.
Σημειώνεται ότι όλες τις προηγούμενες ημέρες την ανυπαρξία συστήματος τηλεδιοίκησης στον Σιδηροδρομικό Σταθμό της Λάρισας επισήμαναν με δηλώσεις τους πρώην και νυν εργαζόμενοι σε επιτελικές θέσεις στους σιδηροδρόμους.
Γενικολογίες Οικονόμου για τις αιχμές Σκούμα και τα ερωτήματα ΣΥΡΙΖΑ για την ΕΛ.ΑΣ