Η παραδοχή ότι η ελληνική κυβέρνηση γνώριζε ήδη από τον Μάιο του 2022 τα προβλήματα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους ήρθε, αλλά από την Κομισιόν και μάλιστα δια στόματος του εκπροσώπου της. Ερωτηθείς από δημοσιογράφους, ο Στέφαν Ντε Κερσμάκερ, είπε, ότι «τον Μάιο του 2022 η Επιτροπή είχε αποδεχθεί ένα αιτιολογημένο αίτημα των ελληνικών αρχών για αναβολή των ημερομηνιών για την έναρξη λειτουργίας του ERTMS, σε τρεις γραμμές του πυρήνα του δικτύου».
Ο εκπρόσωπος της Κομισιόν ανέφερε συγκεκριμένα ότι η αναβολή αφορούσε τη γραμμή Αχαρνών-Γέφυρες, που από το 2020 πήγαινε έως το 2022, καθώς και τις γραμμές Τιθορέα-Αχαρνών και Δομοκού-Παλαιοφάρσαλου-Θεσσαλονίκης – Σύνορα Βουλγαρίας/Ελλάδας (Κουλάτα/Προμαχώνας) που πήγαιναν από το 2020 έως το 2023.
Ο ίδιος ανέφερε ότι «σύμφωνα με τις πληροφορίες που κοινοποίησαν οι ελληνικές αρχές στις υπηρεσίες της Επιτροπής τον Ιανουάριο του 2023, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Σηματοδότησης και Διαχείρισης της Κυκλοφορίας (ETCS) – επίπεδο 1 – βρίσκεται υπό κατασκευή με προβλεπόμενη ολοκλήρωση το 2023». Πρόσθεσε επίσης ότι «τα προβλήματα που σχετίζονται με τη διαχείριση των σιδηροδρομικών έργων είχαν αναγνωριστεί από τις ελληνικές αρχές, οι οποίες είχαν συμφωνήσει στην υλοποίηση σειράς μεταρρυθμίσεων τα επόμενα χρόνια», αλλά και ότι «στο ελληνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας περιλαμβάνεται ένα σημαντικό ορόσημο για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, με την πλήρη λειτουργικότητα του ERTMS έως το τρίτο τρίμηνο του 2023».
Όλγα Γεροβασίλη: Εισαγγελέας στη θέση του εισαγγελέως ο Μητσοτάκης