Έγγραφα-φωτιά που αποδεικνύουν πως το ελληνικό Δημόσιο ζημιώθηκε 800 εκατομμύρια ευρώ από τα ανεξήγητα ακροβατικά της κυβέρνησης με τον Ιταλικό Όμιλο Trainitalia φέρνει στη δημοσιότητα το ρεπορτάζ του Δήμου Βερύκιου στο ieidiseis.gr. Όπως μάλιστα αναφέρεται πρόκειται για έγγραφα που επίμονα αρνούνταν να καταθέσει στην Βουλή ο παραιτηθείς πλέον υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, που ζητούσαν 42 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πρόκειται για το Μνημόνιο Συνεργασίας Ελληνικού Δημοσίου-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που υπογράφτηκε στις 29 Νοεμβρίου 2019 και αφορά τη διαπραγμάτευση για την ανάθεση υποχρέωσης δημόσιας υπηρεσίας σιδηροδρομικής μεταφοράς με ταυτόχρονη εξασφάλιση επενδύσεων 2,5 δισ. ευρώ στην Ελλάδα μέσα στα επόμενα 9 χρόνια για ουσιαστική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι άμεσες επενδύσεις ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην απόφαση του Δ.Σ. της εταιρείας του Νοεμβρίου 2020 κυμαίνονται από 645 έως 810 εκατ. Ευρώ και βασική προϋπόθεση είναι το Ελληνικό Δημόσιο να προβεί στην:
1) Ολοκλήρωση της σηματοδότησης στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι τέλος του 2021.
2) Να θέσει σε λειτουργία του ETCS στον άξονα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη (Σύμβαση 10005 της ΕΡΓΟΣΕ) μέχρι τέλος του 2021.
Επίσης, για τις ιταλικές επενδύσεις των 645 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα παρέχεται, ως αντάλλαγμα εκ μέρους του Δημοσίου, μια επιδότηση 750 εκατ ευρώ (50 εκατ. ανά έτος επί 15 έτη).
Το άλλο έγγραφο αφορά τη μετατροπή του παραπάνω μνημονίου σε Σύμβαση Παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρίας με την επωνυμία «ΤΡΑΙΝΟΣΕ Μεταφορές – Μεταφορικές Υπηρεσίες». Το δημοσίευμα υπογραμμίζει ότι, ενώ τίποτε δεν υλοποιήθηκε από όσα προβλέπονταν στο μνημόνιο συνεργασίας και παρότι το ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει κανονικά την επιδότηση των 50 εκατομμυρίων ετησίως για τις άγονες γραμμές, στις 9 Ιουλίου του 2022 επικυρώνεται στη Βουλή η σύμβαση Καραμανλή.
Με αυτήν, πάντα κατά το δημοσίευμα, οι άμεσες επενδύσεις της Ιταλικής trenitalia στην Ελλάδα συρρικνώνονται από τα 645 εκατ. ευρώ στα 77,5 εκατ. ευρώ! Παραλλήλως, απεμπολείται η υποχρέωση του ιταλικού ομίλου να αναλάβει το κόστος αγοράς νέων τρένων (215 εκατ. ευρώ). Επομένως, κατά το ρεπορτάζ, το ελληνικό Δημόσιο ζημιώνεται συνολικά κατά 797 εκατ. ευρώ.
Πηγή: ieidiseis.gr
Στο φως τα «κενά ασφαλείας» σε Μετρό και Ηλεκτρικό – Λείπουν δεκάδες σταθμάρχες
Διακομματική αντίδραση στην Επιτροπή Γεραπετρίτη παρά την παραίτηση Ζηλιασκόπουλου
Τσαπανίδου: Αναγκαστική και καθυστερημένη η συγνώμη Μητσοτάκη