Στις διαρροές περί «ανθρώπινου λάθους» (υπήρξε και πρόωρη «έκδοση πορίσματος» από τον πρωθυπουργό ότι «οφείλεται κυρίως σε αυτό») αναφέρθηκε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο συνταξιούχος μηχανικός-εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, τονίζοντας ότι θα έπρεπε να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας για να το καλύψει.
«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;» διερωτήθηκε ο κ. Τσουρίδης και πρόσθεσε: «Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό».
Ο κ. Τσουρίδης κατήγγειλε τη στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργία μέσω της δικαστικής οδού που, όπως είπε, οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν, το 2023, τα συστήματα μεταξύ τους. Τόνισε επίσης ότι «πάντα, όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι “μπροστινοί”».
Κλείνοντας την παρέμβασή του ο κ. Τσουρίδης ξεκαθάρισε ότι «ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί και δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πουν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί».
Θρήνος και οργή για την τραγωδία στα Τέμπη
Εικοσιτετράωρη απεργία των σιδηροδρομικών – Δεν θα γίνει κανένα δρομολόγιο