«Ούτε οι ενδείξεις λειτουργούν, ούτε τα φωτοσήματα, ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας» κατήγγειλε στην ΕΡΤ ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, ο οποίος μίλησε για τα πιθανά αίτια τις τραγωδίας, καταγγέλλοντας ότι όλα γίνονται χειροκίνητα και εμπειρικά.
«Έχει συμβεί το αδιανότητο. Δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το Intercity ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη, το εμπορικό κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και από ότι φαίνεται υπήρξε μετωπική σύγκρουση και τα αποτελέσματα της τα βλέπετε όλοι» δήλωσε στις «Συνδέσεις» ο μηχανοδηγός.
Ερωτηθείς για το πώς εξηγεί το ότι δεν ενημερώθηκαν οι συνάδελφοί του ότι κινούνταν στην ίδια γραμμή και αν υπάρχει κάποιο κεντρικό σύστημα που έχει την επιτήρηση των αμαξοστοιχιών η απάντηση του κ. Γενιδούνια ήταν αποκαλυπτική: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα. Είμαστε στο manual (χειροκίνητο). Όπως είμαστε σε όλη τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη».
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι «αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση μεταξύ τους 500 μ», καταγγέλλοντας ότι ως φορέας έχουν κάνει έγραφες διαμαρτυρίες γι’ αυτό το θέμα. «Εμείς συνεχώς διαμαρτυρώμαστε γι’ αυτά. Εμείς παίρνουμε συνέχεια εντολές και πάμε όπου μας λένε» πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι αρμόδιοι για να απαντήσουν είναι άλλοι.
«Ψάχνω τους συναδέλφους μου» είπε συγκλονισμένος ο κ. Γενιδούνιας, επισημαίνοντας ότι υπάρχει διπλή γραμμή και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί βρέθηκαν οι δύο αμαξοστοιχίες στην ίδια γραμμή. «Προφανώς οι συνάδελφοι βρήκαν ο ένας τον άλλο στην ίδια γραμμή» είπε και πρόσθεσε: «η γραμμή Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι διπλή. Αν σε κάποιο σημείο γίνονται έργα, υπάρχουν εκεί διακλαδώσεις οι οποίες κατευθύνουν τα τρένα. Εδώ η γραμμή είναι διπλή και δύο τρένα βρέθηκαν στην ίδια γραμμή. Το ένα κατέβαινε και το άλλο ανέβαινε».
Nίκος Παππάς από τα Τέμπη: Τα ηλεκτρονικά συστήματα έπρεπε να λειτουργούν από το 2020 (video)
«Πάμε και όπου βγει» – Σοβαρότατη καταγγελία επιβάτη του μοιραίου τρένου