Στις ελληνικές καλένδες παραπέμπεται η ιδιωτικοποίηση του λιμένα της Αλεξανδρούπολης. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση αναστέλλει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, όπως αποφάσισαν προ ημερών στο Μέγαρο Μαξίμου και στο υπ. Οικονομικών, σύμφωνα με σημερινό αποκαλυπτικό ρεπορτάζ της εφημερίδας “Τα Νέα”.
Μένει πλέον μια τυπική απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ, η οποία αναμένεται να ληφθεί μέσα στην εβδομάδα, κατά πάσα πιθανότητα την ερχόμενη Πέμπτη. Οι αλλαγές στον κυβερνητικό σχεδιασμό συνδέονται με το διευρυμένο γεωπολιτικό ρόλο που διαδραματίζει πλέον το λιμάνι το οποίο χρησιμοποιείται ήδη από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ με βάση διακρατική συμφωνία.
Είναι γνωστό πώς οι ΗΠΑ, ακριβώς λόγω του ρόλου του λιμανιού στις στρατηγικές τους επιδιώξεις στην περιοχή, δεν θα ήθελαν να περάσει στα χέρια εταιρικού ομίλου που δεν θα είναι απολύτως ελέγξιμος.
Στην επικείμενη συνεδρίαση θα αποφασιστούν και τα επόμενα βήματα. Και τα επόμενα βήματα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, δεν περιλαμβάνουν την ιδιωτικοποίηση, αλλά την αξιοποίηση του περιουσιακού στοιχείου από το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ. Εξάλλου, βάσει νόμου το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων συνιστά αρχή σχεδιασμού των λιμένων της χώρας.
Υπενθυμίζεται για το λιμάνι με τη μεγάλη γεωστρατηγική σημασία, από τους τέσσερις ενδιαφερόμενους ομίλους οι οποίοι είχαν περάσει στην τελική φάση του διαγωνισμού, δύο δεν κατέθεσαν προσφορά (ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, όπου μετέχει σχήμα του Ιβάν Σαββίδη και η κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo και Bollore Africa Logistics, με συμμετοχή του Ομίλου Κοπελούζου) και έτσι έμειναν δύο μόνο επενδυτικά σχήματα:
1.Από την κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP (Αδελφοί Χαραλαμπάκη)- EUROPORTS-EFAGROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
2. Από την LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗΑ.Ε. (θυγατρική QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT)
Σημειώνεται ότι όσον αφορά και στον λιμένα “Φίλιππος Β’” του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας και το διαγωνισμό της υπο-παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του επίσης η Κοινοπραξία International Port Investments Kavala, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – Euroports -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει αναδειχθεί ως επενδυτής, αν και μόνη αυτή κατέθεσε το ενδιαφέρον της.