Την ώρα που η Σύνοδος Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες, συνεδριάζει με βασικό θέμα στην ατζέντα την ενεργειακή κρίση και το πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου, και με την Γερμανία να «μπλοκάρει» τις όποιες εξελίξεις επί του θέματος, Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία έκαναν ένα μεγάλο βήμα.
Ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σε συμφωνία με βάση την οποία αντί για τον αγωγό MidCat θα κατασκευαστεί ένας υποθαλάσσιος αγωγός που θα συνδέει τη Βαρκελώνη με τη Μασσαλία και θα μεταφέρει φυσικό αέριο και καθαρό υδρογόνο.
Το σχέδιο MidCat ξεκίνησε το 2003 με στόχο να συνδεθούν τα δίκτυα φυσικού αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω ενός αγωγού μήκους 190 χιλιομέτρων με αφετηρία το Οσταλρίκ, στα βόρεια της Βαρκελώνης και τέρμα την Μπαρμπαϊρά, στα ανατολικά της Καρκασόν, περνώντας από τα Πυρηναία.
«Συμφωνήσαμε να αντικαταστήσουμε το σχέδιο MidCat με ένα νέο σχέδιο, που θα αποκαλείται Διάδρομος Πράσινης Ενέργειας και θα συνδέει την Ιβηρική χερσόνησο με τη Γαλλία», εξήγησε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ κατά την άφιξή του στις Βρυξέλλες για τη Σύνοδο Κορυφής των Ευρωπαίων ηγετών που είναι αφιερωμένη στην ενεργειακή κρίση. Όπως διευκρίνισε, στόχος είναι να κατασκευαστεί ένας αγωγός που θα μεταφέρει καθαρό υδρογόνο αλλά επίσης, σε μεταβατική φάση, και αέριο «το οποίο χρειάζεται η ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας».
Ο Σάντσεθ, ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός της Πορτογαλίας Αντόνιο Κόστα θα συναντηθούν στις 8 και 9 Δεκεμβρίου στο Αλικάντε για να οριστικοποιήσουν τη συμφωνία.
Το υπουργείο Ενέργειας της Ισπανίας ανέφερε εξάλλου ότι Μαδρίτη και Παρίσι συμφώνησαν να επιταχύνουν τη διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου τους μέσω του Βισκαϊκού Κόλπου.
Η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Γερμανία επιθυμούσαν την κατασκευή του MidCat, καθώς θεωρούσαν ότι με τον τρόπο αυτό θα περιοριζόταν η εξάρτηση της ΕΕ από το ρωσικό αέριο. Μέσω του αγωγού αυτού η Ισπανία, που διαθέτει το 30% των ευρωπαϊκών δυνατοτήτων επαναεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), θα μπορούσε να εξάγει αέριο –από τα πλοία που θα το μετέφεραν από τις ΗΠΑ ή το Κατάρ– προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το σχέδιο όμως εγκαταλείφθηκε το 2019 λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεών του αλλά και του περιορισμένου οικονομικού κέρδους που θα απέφερε.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…