Πολιτισμός

SOS από τα τμήματα ελληνικής γλώσσας στο Παρίσι

Τουλάχιστον προβληματική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η λειτουργία των τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας τα τελευταία δύο χρόνια στο Παρίσι.

Η έλλειψη καθηγητών, η οποία προκύπτει από τη μη αντικατάσταση όσων η θητεία τελειώνει, προκαλεί την εφαρμογή πλάνων όπως η συνδιδασκαλία και το κυλιόμενο ωράριο τα οποία δεν ευνοούν τη σωστή εκμάθηση της γλώσσας αλλά αντιθέτως φέρνουν σε πολύ δύσκολη θέση τόσο τους εκπαιδευτικούς όσο και τους μικρούς μαθητές.

Πριν από μέρες, η ελληνική κοινότητα Παρισιού και Περιχώρων σε συνεργασία με πέντε συλλόγους γονέων και κηδεμόνων ενημέρωσαν με αναλυτική επιστολή το Υπουργείο Παιδείας (που είναι καθ’ ύλην αρμόδιο), το Υπουργείο Εξωτερικών, το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης Βρυξελλών καθως και τα κόμματα της ελληνικής Βουλής.

Η αλήθεια είναι ότι μέχρι στιγμής δεν υπήρξε κάποια συγκεκριμένη απάντηση πέρα από το αόριστο “έχετε δίκιο” το οποίο φυσικά δεν μπορεί να ανακουφίσει τους γονείς οι οποίοι βλέπουν ότι τα παιδιά τους δεν μπορούν να διδαχθούν όπως θα έπρεπε τη γλώσσα της χώρας από την οποία κατάγονται (και στην οποία μερικά από αυτά γεννήθηκαν πριν οι γονείς τους μεταναστεύσουν στη Γαλλία).

Αποτέλεσμα, όπως τονίστηκε με έμφαση στο NEWS 24/7 κάποια παιδιά να έχουν σταματήσει ήδη την εκμάθηση της ελληνικής και να περιορίζονται σε ό,τι μπορούν να μάθουν από τους γονείς τους στο σπίτι.

Είναι, δε, χαρακτηριστικό (και προκύπτει ρητά από την επιστολή) ότι αυτή τη στιγμή υπάρχουν μόλις 7 εκπαιδευτικοί για 500 μαθητές (!) ενώ ο αριθμός των εκπαιδευτικών που απαιτούνται έτσι ώστε τα μαθήματα να γίνονται απρόσκοπτα είναι 18.

Κατά την περσινή σεζόν τα ελληνικά σχολεία υπολειτούργησαν με μόλις 11 εκπαιδευτικούς. Καταβλήθηκαν αγωνιώδεις προσπάθειες για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες αλλά όπως ήταν λογικό οι ώρες μειώθηκαν γιατί πολύ απλά οι αριθμοί δεν έβγαιναν.

Για την εφετινή σχολική σεζόν ζητήθηκε η απόσπαση ακόμα 8 εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν τα ελληνικά σχολεία (τα οποία διδάσκουν μόνο την ελληνική γλώσσα) με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Δυστυχώς οι αποσπάσεις αυτές δεν έχουν πραγματοποιηθεί ακόμα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Ετσι είναι πολύ πιθανό να παρατηρηθούν τα περσινά φαινόμενα σύμπτυξης των ωρών και των μαθημάτων.

Για παράδειγμα, το οποίο καταγράφηκε πέρυσι, νήπιο που έπρεπε να παρακολουθήσει τέσσερις ώρες την εβδομάδα μάθημα, τελικά έκανε μόλις δύο ώρες εβδομαδιαίως.

Όπως γίνεται κατανοητό, το μπαλάκι της κύριας ευθύνης πέφτει στο Υπουργείο Παιδείας του οποίου οι κινήσεις αναμένονται.

Η επιστολή αυτούσια:

Τεράστια η ανησυχία στον ελληνισμό του ΠΑΡΙΣΙΟΥ για την ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ των τμημάτων ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Tα δύο τελευταία χρόνια, η κατάσταση των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας στην περιοχή του Παρισιού έχει χειροτερέψει δραματικά. Οι εκπαιδευτικοί των οποίων λήγει η θητεία δεν αντικαθίστανται, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν μόνον 7 εκπαιδευτικοί για 500 περίπου μαθητές όλων των επιπέδων στα πέντε σχολεία της πόλης και των προαστίων του Παρισιού.

Πέρυσι, πολλά σχολεία αναγκάστηκαν να καταφύγουν στην εφαρμογή συνδιδασκαλίας και κυλιόμενου ωραρίου, οι μαθητές δηλαδή παρακολουθούσαν μόνο τις μισές από τις προβλεπόμενες διδακτικές ώρες, για να μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο με δύο βάρδιες. Για τη φετινή σχολική χρονιά έχει πλέον επεκταθεί και η καταστροφική λύση της συνδιδασκαλίας σε όλες τις βαθμίδες, με αποτέλεσμα παιδιά πολλαπλών διαφορετικών επιπέδων να στοιβάζονται σε τάξεις υπεράριθμες, τμήματα επιπέδου Γυμνασίου – Λυκείου να λειτουργούν ανά δεκαπενθήμερο ή καθόλου, και νηπιαγωγοί να καλούνται να καλύπτουν όλο το δημοτικό! Φυσικό επακόλουθο και φέτος, η μείωση των ωρών διδασκαλίας και η έκπτωση της ποιότητας εκπαίδευσης.

Για να λειτουργήσουν σωστά τα σχολεία έχουμε ιδανικά ανάγκη από 18 εκπαιδευτικούς. Πέρυσι, τα σχολεία υπολειτούργησαν με 11 εκπαιδευτικούς. Γνωρίζουμε ότι για τη σχολική χρονιά 2022-2023 εκκρεμούν τέσσερεις αποσπάσεις, για τις οποίες δεν έχουμε καμία ενημέρωση πότε και αν θα γίνουν.

Η συγκεκριμένη πολιτική απομακρύνει τα παιδιά από τα ελληνικά σχολεία, τα οποία ωστόσο αποτελούν τον μοναδικό χώρο σωστής εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, προώθησης της ελληνικής παιδείας και καλλιέργειας τής ελληνικής ταυτότητας και συνείδησης.

Σε μία πόλη όπως το Παρίσι, όπου τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των παιδιών και μάλιστα των νηπίων έχει αυξηθεί ραγδαία λόγω της πρόσφατης εγκατάστασης ελληνικών οικογενειών, το Υπουργείο Παιδείας και το Συντονιστικό Γραφείο Εκπαίδευσης Βρυξελλών αρνείται να εκτιμήσει τις ανάγκες των αποδήμων. Κανείς δεν απαντά στα συγκεκριμένα αιτήματα της Ελληνικής Κοινότητας και των Συλλόγων Γονέων που αγωνιούν για τα προβλήματα της ελληνικής εκπαίδευσης στο Παρίσι και έχουν απευθυνθεί επανειλημμένως τόσο στο Υπουργείο Παιδείας όσο και στο Υπουργείο Εξωτερικών.

Οι φορείς του Ελληνισμού στο Παρίσι, η Ελληνική Κοινότητα και η Ορθόδοξη Μητρόπολη Γαλλίας κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν για να εξασφαλίσουν σχολικά κτήρια με τις καλύτερες δυνατές συνθήκες διδασκαλίας και να πραγματοποιηθούν αυτά τα μαθήματα. Η Ελληνική Κοινότητα συμβάλλει στη γραμματειακή υποστήριξη των σχολείων, φροντίζει την αποστολή των βιβλίων και συνεργάζεται με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας για την διεξαγωγή εξετάσεων πιστοποίησης ελληνομάθειας. Οι Σύλλογοι Γονέων, από την πλευρά τους, στέκονται στο πλευρό των εκπαιδευτικών προσπαθώντας να διευκολύνουν το δύσκολο έργο τους, όπου και όπως είναι δυνατόν. Όμως όλες αυτές οι προσπάθειες δεν είναι δυνατόν να ευδοκιμήσουν, εάν δεν έχουμε την έμπρακτη στήριξη του ελληνικού κράτους και του Υπουργείου Παιδείας.

Όπως αποδεικνύεται και από την κατάσταση που επικρατεί και στις γειτονικές χώρες, Βέλγιο και Ολλανδία, με μεγάλο ελληνικό μαθητικό πληθυσμό, η κακή διαχείριση αυτή των ελληνικών σχολείων οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε συγκεκριμένη πολιτική του Υπουργείου που επιμένει στη μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού. Οφείλεται στην αδιαφορία του για τη διατήρηση της ελληνομάθειας στα παιδιά της πρόσφατης μετανάστευσης και όσων έχουν γεννηθεί στη Γαλλία και τελικά στην άρνησή του να συνειδητοποιήσει ότι η εξασφάλιση των απαραίτητων συνθηκών για την παροχή σωστής ελληνικής παιδείας στα Ελληνόπουλα του εξωτερικού είναι μια τεράστια επένδυση με μεγάλα μακροπρόθεσμα οφέλη για το ίδιο το ελληνικό κράτος.

Ζητάμε, λοιπόν, την άμεση απόσπαση 8 ακόμα εκπαιδευτικών, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν με αξιοπρέπεια τα ελληνικά σχολεία του Παρισιού και των περιχώρων. Ελπίζουμε και αιτούμαστε, επίσης, να σταματήσει η ψυχοφθόρα διαδικασία, που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια, με τις αποσπασματικές και καθυστερημένες αποσπάσεις. Τα σχολεία ξεκινούν χωρίς να έχουν ακόμη τοποθετηθεί ούτε καν οι λιγοστοί εκπαιδευτικοί που προορίζονται για αυτά.

Ελληνική Κοινότητα Παρισιού και περιχώρων

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΤΕΓ Arago

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΤΕΓ Paul Bert

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΤΕΓ Châtenay Malabry

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΤΕΓ Sartrouville

Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΤΕΓ Αγίου Στεφάνου

Newsroom

Recent Posts

Lockdown : Αύξηση κρουσμάτων, μεταλλάξεις και τα νοσοκομεία χωρίς… οξυγόνο – Τα στοιχεία που οδήγησαν στα νέα μέτρα

Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…

3 έτη ago

Αντιδράσεις στην παντοδυναμία του Facebook

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…

3 έτη ago

Εκκίνηση με τρεις Έλληνες σε τοξοβολία και κωπηλασία

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…

3 έτη ago

Χ. Κλούγκε: Στο περιθώριο 1 στους 6 Ευρωπαίους που υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές πριν από την πανδημία

Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…

3 έτη ago

Προφυλακιστέος ο 30χρονος για τον θάνατο της 26χρονης συντρόφου του στην Φολέγανδρο

Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…

3 έτη ago

Ξανά στις 3 πρώτες θέσεις η Ελλάδα στην ΕΕ στη διάθεση συχνοτήτων για 5G

Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…

3 έτη ago