Ως παραπλανητικούς αναδεικνύει τους ισχυρισμούς εταιρειών, περί οικολογικής φύσης των συσκευασιών τους, όπως της Coca- Cola και της Unilever ανάλυση από το Ίδρυμα Changing Markets. Βάσει της ανάλυσης, οι εταιρείες παρέχουν ελάχιστες πληροφορίες για να αποδείξουν το ότι χρησιμοποιούν πλαστικό «ανακυκλώσιμο» ή «πλαστικά που είχαν πεταχτεί στον ωκεανό». Παρόλα αυτά, το χρησιμοποιούν ως βασικό μέρος της στρατηγικής τους. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται greenwashing.
Το Greenwashing ρίχνει στάχτη στα μάτια των καταναλωτών
Ελάχιστες αποδείξεις, σύμφωνα με την ανάλυση, παρέχονται και σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα αντιμετωπίζουν οι εταιρείες την κρίση στη ρύπανση από πλαστικό. Αυτό γίνεται για να κρύψει την πραγματική επίδραση του πλαστικού από τους καταναλωτές, αναφέρει η έκθεση, σύμφωνα με τον The Guardian. O George Harding-Rolls, διευθυντής καμπάνιας στο Ίδρυμα Changing Markets, δήλωσε πως η έρευνα θα μπορούσε να αποτελέσει, μεταξύ άλλων, έναν χρήσιμο οδηγό για το ποιες εταιρείες πρέπει να εμπιστεύονται οι καταναλωτές. «Είναι ζωτικής σημασίας οι ρυθμιστικές αρχές να λάβουν σοβαρά υπόψη αυτό το ζήτημα» πρόσθεσε.
Τι δείχνει η έκθεση για τις πιο ρυπογόνες εταιρείες στο κομμάτι του πλαστικού
Η ανάλυση, η οποία παρουσιάζεται στον ιστότοπο του Ιδρύματος, δείχνει ότι η Coca-Cola, έχει ξοδέψει εκατομμύρια για την προώθηση μιας καινοτομίας που αναφέρει τα μπουκάλια ως κατά 25% θαλάσσιο πλαστικό (που έχει αλιευθεί από τη θάλασσα), αλλά δεν αναφέρει ότι η εταιρεία είναι υπεύθυνη για τους περισσότερους ρύπους από πλαστικό παγκοσμίως. Επιπροσθέτως, η κατασκευάστρια εταιρεία των Mentos, Perfetti Van Melle, διαφημίζει την νέα χάρτινη συσκευασία της ως μια τεράστια οικολογική παρέμβαση, αλλά επίσης δεν αναφέρει ότι το υλικό της είναι μη ανακυκλώσιμο και σύνθετο, κατασκευασμένο από χαρτί, αλουμίνιο και πλαστικό. Μεταξύ άλλων εταιρειών που αναφέρονται στην έκθεση, η Unilever, η οποία παράγει και τα παγωτά Magnum, φέρεται να αντικατέστησε τα ανακυκλώσιμα μπουκάλια PET υγρού πλυσίματος με σακουλάκια, ως μέρος της ώθησής της για να ενθαρρύνει τα ξαναγεμίσματα. Αλλά οι θήκες δεν είναι ανακυκλώσιμες και περιέχουν μόνο δύο ανταλλακτικά.
Απαραίτητο να υιοθετηθούν περισσότερο συστημικές λύσεις
Τι δείχνουν όλα αυτά τα παραδείγματα; Αποδεικνύουν απλώς, ότι οι επωνυμίες παρουσιάζουν υλικά και πωλούν προϊόντα ισχυριζόμενοι ότι είναι καλύτερα για το περιβάλλον, ενώ στην πραγματικότητα είναι είτε δύσκολο να ανακυκλωθούν είτε δεν ανακυκλώνονται καθόλου, είτε χρησιμοποιούν πολύ λίγα πλαστικά αλιευμένα από τον ωκεανό. Η Sian Sutherland, συνιδρύτρια του οργανισμού A Plastic Planet, δήλωσε πως οι εταιρείες εκμεταλλεύονται το αίσθημα περιβαλλοντικής ευθύνης των καταναλωτών, αξιοποιώντας το σε παραπλανητικές και πολλές φορές αναληθείς αναφορές σχετικά με τις πρώτες ύλες των συσκευασιών τους.
Για να μην επαληθευτούν, λοιπόν οι προβλέψεις των ειδικών, οι οποίες θέλουν την παραγωγή πλαστικού να τριπλασιάζεται ως το 2040, το Ίδρυμα Changing Markets, μαζί με το Zero Waste Europe, ζητούν πιο συστημικές λύσεις για την ανακύκλωση ή την επαναξιοποίηση του πλαστικού στην παραγωγή.
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…