Την έλλειψη στη διαθεσιμότητα Ουκρανών και Ρώσων ναυτεργατών που επανδρώνουν θέσεις εργασίας σε χιλιάδες εμπορικά πλοία διαφόρων χωρών και σημαιών, αλλά και τον κίνδυνο για τη ζωή όσων ναυτικών βρίσκονται στην εμπόλεμη ζώνη φέρνει στην επιφάνεια ο πόλεμος που έχει ξεσπάσει με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΠΕΝΕΝ, οι Ρώσοι αξιωματικοί Εμπορικού Ναυτικού είναι 46.500 και οι Ουκρανοί 41.200. Τα κατώτερα πληρώματα είναι 41.200 για τη Ρωσία και 32.400 για την Ουκρανία. Στους αριθμούς αυτούς δεν υπολογίζονται τα μικρά τοπικά και παράκτια πλοία. Ο παγκόσμιος εμπορικός στόλος επανδρώνεται από 650.000 αξιωματικούς και 920.000 πλήρωμα. Ετσι, οι Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτεργάτες αποτελούν περίπου το 13% της παγκόσμιας προσφοράς για αξιωματικούς και το 8% για πληρώματα.
Το σωματείο αναφέρει ότι ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας έχει ήδη δημιουργήσει σοβαρότατα προβλήματα, αφού οι Ουκρανοί είναι δύσκολο έως αδύνατο να ξεμπαρκάρουν τώρα για τη χώρα τους είτε να αναχωρήσουν από αυτή για μπάρκο, ενώ για τους Ρώσους τα προβλήματα αφορούν πλέον τις εκδόσεις βίζας και τις μετακινήσεις τους με αεροπορικές εταιρείες, καθώς, όπως είναι γνωστό, ο εναέριος χώρος της Ρωσίας έχει κλείσει για πάρα πολλές χώρες.
«Οι σχεδιασμοί και τα μέτρα που έχουν ληφθεί από τα δυο αντιμαχόμενα μπλοκ ΗΠΑ-Ε.Ε.-ΝΑΤΟ και Ρωσίας μυρίζουν μπαρούτι και εκθέτουν σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων ναυτεργατών στην εμπόλεμη ζώνη» τονίζει, τέλος, η διοίκηση της ΠΕΝΕΝ, στηλιτεύοντας την απραξία της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών (ΔΟΜ-ITF) σχετικά με την προστασία της ζωής και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Σήμερα υπολογίζεται ότι βρίσκονται στη Μαύρη Θάλασσα 150 πλοία με πάνω από 3.000 ναυτεργάτες. Ανάμεσά τους και 15 πλοία ελληνικών συμφερόντων στα οποία είναι ναυτολογημένοι 110 Ελληνες ναυτεργάτες.
Από την άλλη, τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί), ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ (κατώτερα πληρώματα μηχανής) και ΠΕΕΜΑΓΕΝ (μάγειροι), σε χθεσινή τους παρέμβαση, επαναλαμβάνουν τη θέση τους για τις ευθύνες της κυβέρνησης στον άμεσο απεγκλωβισμό των πλοίων, δίνοντας στη δημοσιότητα έγγραφο του υπουργείου Ναυτιλίας (Κλάδος Β’/Διεύθυνση Ποντοπόρου Ναυτιλίας) με το οποίο αποδεικνύεται ο σοβαρός κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες οι οποίοι βρίσκονται στην εμπόλεμη περιοχή.
Σε αυτό αναφέρεται ότι:
⒈ Κατόπιν πληροφοριών που περιήλθαν στην υπηρεσία µας από φίλια πηγή, το ΝΑΤΟ έχει εκδώσει σχετική προειδοποίηση για πολύ υψηλό κίνδυνο παράπλευρης απώλειας ή απευθείας χτυπήματος σε εµπορικά πλοία στο ΒΔ τμήμα του Εύξεινου Πόντου.
⒉ Ειδικότερα, σύμφωνα µε τον επίσημο διαδικτυακό ιστότοπο του ΝΑΤΟ, υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι η ένταση των στρατιωτικών επιχειρήσεων κατά μήκος της ουκρανικής ακτογραµµής της Μαύρης Θάλασσας και συγκεκριμένα στον Κόλπο της Οδησσού αυξάνεται. Επίσης, αναφέρεται ότι ο κίνδυνος εµπλοκής των δορυφορικών συστηµάτων (GPS), της πλαστογράφησης του AIS (AIS spoofing), της παρεµβολής στις επικοινωνίες, των ηλεκτρονικών παρεµβολών και των κυβερνοεπιθέσεων στην περιοχή θεωρείται υψηλός.
⒊ Εχει εκδοθεί αριθμός προειδοποιήσεων από την αρμόδια για την περιοχή (NAVAREAΙΙΙ) Υδρογραφική Υπηρεσία της Ισπανίας που αφορούν περιοχές απαγόρευσης ναυσιπλοΐας λόγω κινδύνου νάρκης.
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…