Συνεπής στη δέσμευσή της για την πράσινη μετάβαση και την αναβάθμιση του στόλου της, η Attica Group προχώρησε στην υπογραφή συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου E-Flexer.
Τα πλοία θα ναυπηγηθούν από τη Stena RoRo στο ναυπηγείο CMI Jinling Weihai της Κίνας και η παραλαβή τους έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2027. Με μήκος που φτάνει τα 240 m, τα δύο νέα πλοία της Attica αποτελούν τα μεγαλύτερα που έχουν παραγγελθεί ποτέ από ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία.
Η μεταφορική ικανότητα 1.500 επιβατών και 3.320 γραμμικών μέτρων γκαράζ (περίπου 200 φορτηγά) ανά πλοίο για την εξυπηρέτηση ΙΧ, φορτηγών και ρυμουλκούμενων οχημάτων, θα ενισχύσει σημαντικά τη συνολική μεταφορική ικανότητα του Ομίλου στις γραμμές της Αδριατικής που θα δραστηριοποιηθούν.
Τα νέα πλοία θα είναι πιστοποιημένα methanol ready και battery ready, με μηχανές οι οποίες είναι σχεδιασμένες ώστε να λειτουργούν με 3 διαφορετικούς τύπους καυσίμου. Επίσης, είναι εξοπλισμένα με τεχνολογία αιχμής για τη βέλτιστη περιβαλλοντική απόδοση και τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων καθώς και με μια σειρά άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών, που έχουν ως αποτέλεσμα, τη σημαντική μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων κατά 60% ανά μεταφορικό έργο, συγκριτικά με τα υφιστάμενα πλοία.
Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo δύο πλοίων, για λογαριασμό της Attica με σύμβαση γυμνής ναύλωσης, για διάστημα 10 ετών και δικαίωμα αγοράς των πλοίων από το τέλος του 5ου έτους ναύλωσης. Η συμφωνία περιλαμβάνει επίσης την προοπτική επέκτασης για τη ναυπήγηση από τη Stena RoRo, για λογαριασμό της Attica, δύο επιπλέον πλοίων.
Με τη συμφωνηθείσα μακροχρόνια ναύλωση των δύο νέων πλοίων, ο Όμιλος Attica σχεδιάζει την αναδιάταξη του στόλου, με τελικό σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος μέσα από την απόσυρση παλαιότερων μονάδων και τη μείωση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου, σημειώνει η σχετική ανακοίνωση.
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός των πλοίων είναι προϊόν συνεργασίας της ομάδας της Stena RoRo, στη βάση του επιτυχημένου μοντέλου E-Flexer, με την ναυπηγική ομάδα της Attica, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός σύγχρονου και περιβαλλοντικά αποδοτικού πλοίου.
Ο καινοτόμος και σύγχρονος σχεδιασμός των δύο νέων E-Flexer θα βελτιώσει περαιτέρω την ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών, συνεισφέροντας στη συνολική αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Οι πολυτελείς και άνετοι χώροι διαμονής, εστίασης και ψυχαγωγίας αποτελούν βασικά χαρακτηριστικά της σειράς E-Flexer ενώ τα υπερσύγχρονα συστήματα πλοήγησης εγγυώνται τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, με βάση τις διεθνείς προδιαγραφές.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Attica κ. Πάνος Δικαίος δήλωσε σχετικά: «Εδώ και τρεις δεκαετίες, ο Όμιλος Attica καινοτομεί μέσα από τον σχεδιασμό και τη ναυπήγηση πρωτοποριακών πλοίων που αποτελούν ορόσημο για τη διεθνή επιβατηγό ναυτιλία όπως τα πλοία Superfast Ferries, που επαναπροσδιόρισαν την ποιότητα και ταχύτητα διασύνδεσης των γραμμών Αδριατικής, τα πλοία Blue Star Delos και Blue Star Patmos, που έχουν αναβαθμίσει την ταξιδιωτική εμπειρία στο Αιγαίο, ενώ τα τρία υπερσύγχρονα Aero Highspeed έχουν ενισχύσει σημαντικά την κίνηση στις γραμμές του Αργοσαρωνικού.
Με τη συμφωνία μας με τη Stena RoRo για τη ναύλωση δύο νέων υπερσύγχρονων πλοίων E-Flexer, δημιουργούμε νέα δεδομένα για το σύνολο της ελληνικής επιβατηγού ναυτιλίας, επαναπροσδιορίζουμε την ταξιδιωτική εμπειρία και απαντάμε δυναμικά στις προκλήσεις του αύριο.
Η επένδυση στις νέες τεχνολογίες και την καινοτομία αποτελεί μονόδρομο συνολικά για τη ναυτιλία, καθώς συμβάλλει καθοριστικά στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, με αποτέλεσμα τη μείωση του σχετικού κόστους προσαρμογής (π.χ. αγοράς δικαιωμάτων εκπομπών αερίων ρύπων (ETS) και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των πλοίων. Υπό αυτό το πρίσμα αξιολογούμε τη διεύρυνση του επενδυτικού μας προγράμματος και εντός των συνόρων της χώρας, με στόχο την ενίσχυση του εγχώριου ναυπηγοεπισκευαστικού κλάδου»,
«Τα πλοία E-Flexer έχουν σχεδιασθεί από κοινού και σύμφωνα με τις προδιαγραφές της Attica. Με ευέλικτο σχεδιασμό και αντίστοιχη ικανότητα λειτουργίας των μηχανών με διαφορετικά καύσιμα, υβριδική χρήση μπαταρίας καθώς και άλλων τεχνικών χαρακτηριστικών που επιτρέπουν την εξοικονόμηση καυσίμων, τα νέα πλοία θα συμβάλουν σημαντικά στην πράσινη μετάβαση του Ομίλου Attica, στη γραμμή της Αδριατικής», ανέφερε σχετικά ο Per Westling, Managing Director, Stena RoRo.
Ακολουθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων:
Βασικές διαστάσεις
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 24 knots
Μεταφορική ικανότητα
Καμπίνες επιβατών
Κοινόχρηστοι χώροι: VIP αεροπορικά καθίσματα, 2 bars, 2 εστιατόρια, καζίνο, καταστήματα, ιατρείο κλπ.
«Πράσινα» χαρακτηριστικά
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…