Επιχειρήσεις

Νοέμβριο παραδίδει η ΑΚΤΩΡ το Μετρό Θεσσαλονίκης

Για την πορεία των εργασιών της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, η κύρια γραμμή του οποίου θα παραδοθεί προς χρήση στο Ελληνικό Κράτος τον Νοέμβριο του 2024, ενημερώθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών με αρμοδιότητα τις Υποδομές, κ. Νίκος Ταχιάος, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ελληνικό Μετρό Α.Ε κ. Νικόλαο Κουρέτα και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Άκτωρ, κ. Αλέξανδρο Εξάρχου.

Η ενημέρωση, σημειώνει η σχετική ανακοίνωση, πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ στη συνέχεια, μαζί με εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ επιβιβάστηκαν σε τρένο του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο πραγματοποίησε για πρώτη φορά όλη τη διαδρομή της βασικής γραμμής χωρίς οδηγό, μεταφέροντας επιβάτες και κατέληξε στον «Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό», όπου έγινε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις.

Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία του έργου, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού των 13 σταθμών της κύριας γραμμής, καθώς και η εγκατάσταση των περισσότερων ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) συστημάτων. Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει οι δοκιμές των Η/Μ συστημάτων, που αναμένεται να ενταθούν τους επόμενους μήνες, αλλά και η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Νίκος Ταχιάος δήλωσε: «Τον Νοέμβριο θα έχουμε παραδώσει σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Δεν είναι ένα στοίχημα που αφορά μόνο τη βελτίωση της ζωής της πόλης. Θα είναι μία μεγάλη καμπή για την αυτοπεποίθηση της πόλης, ώστε να μπορέσει να δει το μέλλον της διαφορετικά. Και πρόσθεσε: «Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη που μπορεί να ατενίζει το μέλλον με πολλή αισιοδοξία».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Άκτωρ κ. Αλέξανδρος Εξάρχου δήλωσε: «Έχουμε δεσμευθεί ότι το Μετρό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο στο έργο και βρίσκεται σε πλήρη ανάπτυξη από τη δική μας πλευρά. Δώσαμε μία υπόσχεση ότι μόλις αναλάβουμε τη διοίκηση της Άκτωρ, θα επιταχύνουμε τις εργασίες στο μετρό με απόλυτη προτεραιότητα. Και εγώ προσωπικά όσο και η ομάδα μου παρακολουθούμε καθημερινά την εξέλιξη του έργου, ώστε να διασφαλίσουμε ότι αυτό θα ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2024. Δεν βλέπουμε κάποιο κώλυμα αυτή τη στιγμή και έχουμε την ισχυρή πεποίθηση ότι η ολοκλήρωση του έργου θα γίνει εντός του χρονοδιαγράμματός του».

Σημειώνεται ότι για να καταστεί η ολοκλήρωση του έργου πραγματικότητα εγκαίρως, έπρεπε να προηγηθεί εκτεταμένη και ταχεία κινητοποίηση υλικών και ανθρώπινων πόρων σε συνέχεια της εξαγοράς της Άκτωρ από τον Όμιλο Ιntrakat τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί ο βηματισμός των εργασιών και να τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματά του.

Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό έργο, το οποίο, όταν τεθεί σε λειτουργία, όχι μόνο θα αναβαθμίσει τη Θεσσαλονίκη, αλλά και θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα έργα μετρό στην Ευρώπη, με αρκετές καινοτόμες προδιαγραφές, όπως η χρήση συρμών χωρίς μηχανοδηγούς (driverless). Η υλοποίηση του έργου σηματοδοτεί μία σημαντική στιγμή στην τεχνική ιστορία της Ελλάδας, καθώς Έλληνες μηχανικοί εργάζονται πυρετωδώς για την αποπεράτωση ενός διόλου αυτονόητου και ίσως του πλέον δύσκολου υπογείου έργου της ελληνικής ιστορίας.

Παράλληλα, το έργο της επέκτασης της γραμμής προς την Καλαμαριά αναμένεται να παραδοθεί στο Ελληνικό Κράτος το καλοκαίρι του 2025, ώστε να λειτουργήσει και να διασυνδεθεί λειτουργικά με την κύρια γραμμή. Επίσης, βρίσκεται σε εξέλιξη η σταδιακή κατασκευή των συρμών της επέκτασης της Καλαμαριάς, η παράδοση των οποίων θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την παράδοση του έργου.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα της πόλης, καθώς θα προσφέρει ταχύτητα και άνεση στη μετακίνηση. Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί περίπου 315.000 πολίτες ημερησίως και με τη λειτουργία του υπολογίζεται ότι θα περιορίσει την κυκλοφορία των ΙΧ κατά 60.000 και θα οδηγήσει σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 212 τόνους, αντίστοιχα ημερησίως, αλλά και σε σημαντικά οφέλη στο ισοζύγιο πληρωμών της χώρας, λόγω της μείωσης της κατανάλωσης υγρών καυσίμων.

Το Μετρό Θεσσαλονίκης (βασική γραμμή) έχει μήκος γραμμής 9,6 χλμ., 13 σύγχρονους σταθμούς και ένα Αμαξοστάσιο, συνολικής έκτασης 55 στρεμμάτων, στην περιοχή της Πυλαίας. Το έργο της Επέκτασης προς Καλαμαριά θα περιλαμβάνει 5 νέους Σταθμούς («Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα»), με μήκος υπόγειας γραμμής 4,78 χλμ.

newsroom

Recent Posts

Lockdown : Αύξηση κρουσμάτων, μεταλλάξεις και τα νοσοκομεία χωρίς… οξυγόνο – Τα στοιχεία που οδήγησαν στα νέα μέτρα

Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…

3 έτη ago

Αντιδράσεις στην παντοδυναμία του Facebook

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…

3 έτη ago

Εκκίνηση με τρεις Έλληνες σε τοξοβολία και κωπηλασία

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…

3 έτη ago

Χ. Κλούγκε: Στο περιθώριο 1 στους 6 Ευρωπαίους που υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές πριν από την πανδημία

Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…

3 έτη ago

Προφυλακιστέος ο 30χρονος για τον θάνατο της 26χρονης συντρόφου του στην Φολέγανδρο

Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…

3 έτη ago

Ξανά στις 3 πρώτες θέσεις η Ελλάδα στην ΕΕ στη διάθεση συχνοτήτων για 5G

Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…

3 έτη ago