Το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο που συστήνεται και θα λειτουργεί υπό τη σκέπη του Υπερταμείου, ανοίγει νέους αναπτυξιακούς δρόμους για τη χώρα όπως ανακοίνωσαν χθες ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης και ο CEO κ. Γρηγόρης Δημητριάδης.
Όπως προκύπτει από τις ομιλίες τους, το Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο που δε θα «ανταγωνίζεται» άλλα επενδυτικά σχήματα δρώντας συμπληρωματικά με αυτά, θα κατευθύνει πόρους σε ελληνικές επιχειρήσεις με ευοίωνες προοπτικές ανάπτυξης, που έχουν στον πυρήνα της στρατηγικής τους την καινοτομία και την εξωστρέφεια, συνεισφέροντας καίρια στην ελληνική οικονομία με θέσεις εργασίας και ισχυροποίηση των ανταγωνιστικών της πλεονεκτημάτων.
Πράσινη μετάβαση, κυκλική οικονομία, ψηφιακός μετασχηματισμός θα έχουν την τιμητική τους με τα κεφάλαια που θα διατεθούν σε αυτούς τους τομείς, με το βλέμμα στο μέλλον, να στοχεύουν στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για την κοινωνία και την οικονομία.
Τα πρώτα κεφάλαια του Επενδυτικού Ταμείου θα προέλθουν από το Δημόσιο με την φόρμουλα που θα ακολουθηθεί να προβλέπει: Αποτίμηση της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ από ανεξάρτητο εκτιμητή και στη συνέχεια κεφάλαια που αντιστοιχούν στο 50% της αξίας τους θα κατευθυνθούν στο Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο ενώ τα υπόλοιπα θα διατεθούν για τη μείωση του Δημοσίου χρέους.
Για τη συγκρότησή του νέου Ταμείου χρησιμοποιήθηκε η ειδικευμένη στη δημιουργία τέτοιων σχημάτων BlackRock με το σχέδιο σύστασης του νέου Ταμείου να αποκτά σάρκα και οστά, παίρνοντας το πράσινο φως από τον επόπτη ΕSM. Με σφραγίδα λοιπόν μεγάλων εταιρειών και οργανισμών, το Υπερταμείο περνάει σε νέα φάση αλλάζοντας σελίδα και… κεφάλαιο.
Υπενθυμίζεται πως τον Μάιο του 2016 συστάθηκε το Υπερταμείο και στην ευθύνη του περιήλθαν το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), συμμετοχές στη 5G ΑΕ, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας (ΟΑΣΑ) και οι θυγατρικές του Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ), Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ), ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η ΔΕΗ, οι εταιρείες Υδρευσης Αθηνών και Θεσσαλονίκης (ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ), τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), η Διώρυγα της Κορίνθου, οι Ελληνικές Αλυκές, η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης, η ΓΑΙΟΣΕ και η ΔΕΘ-HELEXPO.
Ένα επί της ουσίας ελληνικό εθνικό fund, όπως το νέο Ταμείο, με ισχυρή «προίκα» κεφαλαίων θα μπορούσε, εφόσον ξεπεραστούν αγκυλώσεις και παθογένειες κράτους και ιδιωτικού τομέα, να αποτελέσει μια ισχυρή βάση προσέλκυσης διεθνών κεφαλαίων και επενδύσεων από μεγάλους παίκτες με ισχυρό εκτόπισμα στην αγορά.
Η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας ανοίγει τον δρόμο με το Ταμείο να ξεκινάει έχοντας στέρεα θεμέλια. Το αν «χτίσει» πάνω σε αυτά θα φανεί στην πορεία.
Σε κάθε περίπτωση, η πρόκληση για την κυβέρνηση και τη χώρα είναι μεγάλη. Εφόσον στην πράξη το νέο Ταμείο επιτύχει να προσδώσει αναπτυξιακή δυναμική στην ελληνική οικονομία τραβώντας διεθνή κεφάλαια, η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να τρέξει έναν άνευ προηγουμένου αναπτυξιακό μαραθώνιο, ας μην ξεχνάμε τους πόρους που εισρέουν και θα εισρεύσουν από Ταμείο Ανάκαμψης, νέο ΕΣΠΑ και ξένες επενδύσεις, που θα ενισχύσει την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ευημερία.
πηγή: ot.gr
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…