Πολιτισμός

Σάλος για την ταινία «Ξεπαρθενών»: Τι λένε οι συντελεστές για τη σκηνή σεξ στην Ακρόπολη, δεν είχαν άδεια λέει το ΥΠΠΟ

Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει η ταινία «Ξεπαρθενών» που από χθες είναι διαθέσιμη από χθες στο διαδίκτυο. Η ταινία, που είναι ανεξάρτητη παραγωγή, δείχνει γκέι ζευγάρι να κάνει σεξ στην Ακρόπολη και έχει προκαλέσει μπαράζ σχολίων στα social media.

Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού καμία άδεια δεν έχει δοθεί για την συγκεκριμένη ταινία και διενεργείται προκαταρκτική εξέταση για το θέμα.

Η υπόθεση της ταινίας αφορά σε μια παρέα που έχει μόλις τελειώσει την πεζοπορία της και «αράζει» απολαμβάνοντας το ηλιοβασίλεμα. Θυμούνται φάσεις ανεμελιάς από προηγούμενα χρόνια, αλητείας και τόλμης στον έρωτα. Η παρέα αποφασίζει να μεσολαβήσει ώστε όσα λέγονται να μην είναι μόνο μνήμες…..

Τι λένε οι συντελεστές της ταινίας

Στο κείμενο που συνοδεύει την ταινία η οποία είναι ανηρτημένη στο διαδίκτυο γράφουν ότι κίνητρο για να κάνουν την ταινία ήταν: «Βαρεθήκαμε τη ρουτίνα, την απομόνωση και τις στατιστικές θανάτων από κορωνοϊό και αποζητήσαμε την περιπέτεια, τον πειραματισμό, την καύλα και τη συντροφικότητα, διότι όλο αυτό χωρίς συντροφικότητα δεν στήνεται».

«Κάθε εργαλείο μέσα από τη φαντασία ή την καλή παρέα μπορεί να αποκτήσει άπειρες χρήσεις. Έτσι και μια κάμερα φερμένη για να καταγράψει μερικές στιγμές μεταξύ φίλων που έχουν κάνει εξόρμηση στο βουνό, μπορεί να καταλήξει να καταγράφει μια ολόκληρη ταινία».

«Προκαλεί δυσφορία αρκετές φορές, όταν ένα έργο για να σταθεί απαιτούνται εξηγήσεις, όμως, υπάρχει η εκτίμηση ότι αυτό το έργο θα προκαλέσει δημόσιες αντιδράσεις. Εφόσον, λοιπόν, θέλει να έχει και δημόσια απεύθυνση καλό είναι να στηριχθεί από έναν λόγο που ξεκαθαρίζει το ποιον του. Επί της ουσίας δεν είναι τόσο εξηγήσεις, όσο η ίδια η οπτική των συντελεστών και των συντελεστριών. 

«Ο Παρθενώνας είναι ένα όμορφο μέρος για να κάνεις έρωτα, ενώ οποιοδήποτε μέρος αποχτά μεγαλύτερη αξία, όταν ζωντανεύει με την παλλόμενη ανθρώπινη παρουσία», πως «δεν είναι τυχαία η επιλογή του Παρθενώνα ως τόπου καθώς λειτουργεί για πολλούς ως ένα παράσημο εθνικισμού, αρχαιολατρείας, πατριαρχίας, εμπορευματοποίησης, μαζικής κουλτούρας και καθωσπρεπισμού μεταξύ άλλων» αλλά και πως «με αφορμή κιόλας την επέτειο των διακόσιων ετών από την ελληνική επανάσταση του 1821 παρουσιάζουν έναν ωραίο τρόπο να δώσουν μερικά ωραία νοήματα —​​​​​​​ άλλα εμπνευσμένα από το παρελθόν άλλων και άλλα από εκείνους —​​​​​​​ και περιεχόμενα σε σημαντικά μέρη του τόπου αυτού».

 «Εμείς δεν βλέπουμε κάτι περίεργο ή αφύσικο σε αυτό που κάνουμε. Για μας είναι η φυσιολογική εξέλιξη της ανέμελης ροής μας. Ο αισθησιασμός —​​​​​​​ ας μην ξεχνούμε κιόλας τον αρχαίο ελληνικό αισθησιασμό κι εκστατικότητα, τα αγάλματα δεν ήταν λευκά, είχαν πολλά και έντονα χρώματα και σχέδια —​​​​​​​ η επαφή, η συσχέτιση μεταξύ ανθρώπινων σωμάτων ανεξαρτήτως διαφόρων χαρακτηριστικών είτε συμβαίνει ιδιωτικά είτε δημόσια. Τα επιζητούμε. Πόσο μάλλον τώρα που ζούμε τον εγκλεισμό, την αποξένωση των ανθρώπινων σχέσεων, τη μεταφορά των σχέσεων μας σε πλασματικούς κι εγκεφαλικούς κόσμους πίσω από οθόνες στερώντας μας την αισθητηριακή ολοκλήρωση, την ουσιαστική επικοινωνία και συνύπαρξη συνολικά.»

Η απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού

Από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Πολιτισμού διευκρινίζονται τα εξής:

Για τις συγκεκριμένες σκηνές προφανώς δεν έχει δοθεί καμία άδεια από τις καθ΄ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. Ο αρχαιολογικός χώρος της Ακρόπολης δεν προσφέρεται για κανενός είδους ακτιβιστική ή άλλη δραστηριότητα, η οποία προσβάλλει και συμπεριφέρεται ασεβώς στο μνημείο.

Με εντολή της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού προς την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, διενεργείται προκαταρκτική εξέταση, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων, προκειμένου να διερευνηθούν οι συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το περιστατικό και να αποδοθούν ευθύνες.

Διαβάστε ακόμη:

ΚΥΑ: Ενίσχυση 20 εκατ. ευρώ σε θέατρα- κινηματογράφους – μουσικές σκηνές

2022: Έτος Ιάκωβου Καμπανέλλη

Πέθανε ο θρυλικός Σίντνεϊ Πουατιέ

Newsroom

Recent Posts

Lockdown : Αύξηση κρουσμάτων, μεταλλάξεις και τα νοσοκομεία χωρίς… οξυγόνο – Τα στοιχεία που οδήγησαν στα νέα μέτρα

Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…

3 έτη ago

Αντιδράσεις στην παντοδυναμία του Facebook

Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…

3 έτη ago

Εκκίνηση με τρεις Έλληνες σε τοξοβολία και κωπηλασία

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…

3 έτη ago

Χ. Κλούγκε: Στο περιθώριο 1 στους 6 Ευρωπαίους που υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές πριν από την πανδημία

Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…

3 έτη ago

Προφυλακιστέος ο 30χρονος για τον θάνατο της 26χρονης συντρόφου του στην Φολέγανδρο

Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…

3 έτη ago

Ξανά στις 3 πρώτες θέσεις η Ελλάδα στην ΕΕ στη διάθεση συχνοτήτων για 5G

Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…

3 έτη ago