Λίγες ημέρες πριν από την επέτειο των γενεθλίων του στις 8 Ιανουαρίου του 1947, που σχεδόν συνέπεσε με την ημερομηνία του θανάτου του στις 10 Ιανουαρίου του 2016, τον οποίο φρόντισε ουσιαστικά να «σκηνοθετήσει» ο ίδιος, ο Ντέιβιντ Μπάουι ταράζει και πάλι τα νερά της μουσικής βιομηχανίας. Ή για να ακριβολογούμε ήταν τώρα οι κληρονόμοι του, που συνόδευσαν την έναρξη του 2022 με μια εντυπωσιακή είδηση.
Η εταιρεία Warner Chappell Music ανακοίνωσε ότι αγόρασε τα πλήρη δικαιώματα όλων των έργων του αντί ποσού που εκτιμάται να ξεπερνά το ύψος των 250 εκατομμυρίων δολαρίων. Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ανάλογες συμφωνίες μεγάλων εταιριών του χώρου με θρύλους της μουσικής όπως ο Μπρους Σπρίνγκστιν, ο Μπομπ Ντύλαν, η Τίνα Τάρνερ και ο Πολ Σάιμον.
Ο Μπάουι κυκλοφόρησε συνολικά 111 σινγκλς, κατά μέσο όρο δύο το χρόνο, κατά τη διάρκεια της καριέρας του, και 51 μουσικά βίντεο. Η συμφωνία αφορά το πρώτο άλμπουμ του από το 1967 με το όνομα του ως τίτλο μέχρι το «Toy», που κυκλοφόρησε μετά το θάνατό το 2021. Mια ειδική κασετίνα του «Τoy-Box» θα κυκλοφορήσει στις 7 Ιανουαρίου μια μέρα πριν τα 75α του γενέθλια μαζί με ανέκδοτες δοκιμαστικές ηχογραφήσεις και φωτογραφίες.
Ανάμεσα στα 26 άλμπουμ του καλλιτέχνη βρίσκονται και κάποια που άλλαξαν την πορεία της σύγχρονης μουσικής και τον έκαναν έναν από τους πιο δημοφιλείς δημιουργούς, παρά την παραδοσιακή του εκκεντρικότητα: «Space Oddity», «Ziggy Stardust», «Heroes», «Aladdin Sane», «Scary Monsters» και το «Blackstar», που κυκλοφόρησε την ημέρα των 69ων γενεθλίων του και δύο ημέρες πριν το θάνατό του.
Μια πάντα κερδοφόρα υπόθεση
Η θυγατρική του αμερικανικού ομίλου Warner Music, ενός από τους κολοσσούς της μουσικής βιομηχανίας μαζί με τη Sony και την Universal, δεν ανακόινωσε επίσημα το ποσό της αγοράς, στο σχετικό «πανηγυρικό» της δελτίο Τύπου. Αυτό θα ξεπεράσει σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις τα 250 εκατομμύρια δολάρια, όπως ανέφερε ο ιστότοπος Variety.
Οπως σχολίαζε το BBC «το streaming μπορεί να μην έχει μπορέσει ακόμα να αντικαταστήσει τα δισεκατομμύρια που χάθηκαν μετά την παρακμή του CD, αλλά για πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες αποδεικνύεται μια τακτική, και σε μεγάλο βαθμό ανθεκτική στην ύφεση, πηγή εισροής εισοδήματος. Και για τις δισκογραφικές και μια σειρά από νέες εταιρείες που έχουν εισέλθει στην αγορά, αυτό είναι, πιστεύουν, ένα προσοδοφόρο κεφάλαιο.»
Ο Μπάουι είναι σίγουρα μια τέτοια περίπτωση, με εκατομμύρια φανατικών θαυμαστών σε ολόκληρο τον πλανήτη, έστω και αν η πιο δημιουργική και πρωτοποριακή του εποχή είχε φανεί να κλείνει στις αρχές της δεκαετίας του ’80.
Και το σχόλιο του BBC συνεχίζει: «Καθώς η μουσική βιομηχανία γίνεται όλο και πιο περίπλοκη, με συμφωνίες αδειοδότησης για streaming, διαφημίσεις, ταινίες, βιντεοπαιχνίδια και διαδικτυακά βίντεο προς διαπραγμάτευση, οι καλλιτέχνες -ή τα κτήματά τους και οι οικογένειές τους- διαθέτουν πρακτικά μια μεγάλη και χωρίς προβλήματα κατάθεση στην τράπεζα. Η περίπλοκη δουλειά της μετατροπής της μουσικής σε χρήμα αφήνεται στους ειδικούς. Με το Spotify να προσθέτει 60.000 τραγούδια στον κατάλογό του κάθε μέρα, η πιθανότητα μια νέα “είσοδος” να κάνει θραύση φαίνεται πιο δύσκολη από ποτέ – οι κλασσικοί καλλιτέχνες με 50 χρόνια φήμης και αποδεδειγμένες πωλήσεις μοιάζουν με ένα σχετικά ασφαλές στοίχημα.
Διαβάστε ακόμα
Βρετανία: Μαύρη αγορά για σελφ τεστ
Λίβερπουλ vs Λέστερ: Μια ποδοσφαιρική κόντρα που μετατράπηκε σε πολιτική
Με όπλο τον μινιμαλισμό ξεκινά η προεδρία της Γερμανίας στο «G7»
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…