Σε δύο άξονες κινήθηκε η ενημέρωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γ. Οικονόμου προς τους πολιτικούς συντάκτες, νωρίτερα το μεσημέρι της Τρίτης 17 Νοεμβρίου. Ο ένας ήταν η επίθεση στον Σύριζα για μια σειρά θεμάτων και ο άλλος ήταν η «προώθηση» του έργου της κυβέρνησης με αναφορές στα νομοσχέδια που αφορούν στην ΕΥΠ και τις παρακολουθήσεις, αλλά και σε όσα λέει ότι έχει κάνει η κυβέρνηση σε ασφαλιστικά και εργασιακά θέματα.
Ο κ. Οικονόμου έκανε λόγο για «δύο σχολές πολιτικής» κατατάσσοντας την αξιωματική αντιπολίτευση στη σχολή που «θέλει να βυθίσει την Ελλάδα στην αστάθεια και να την καταντήσει ξανά χώρα-παρία στην Ε.Ε.».
«Η εξέγερση του Πολυτεχνείου είναι το κορυφαίο σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα, στον οποίο πρωτοστάτησε η ελληνική νεολαία, με αιτήματα διαχρονικά. Ο ελληνικός λαός έχει, από τα πανάρχαια χρόνια, δείξει ότι δεν συμβιβάζεται με καθεστώτα ανελεύθερα και τυραννικά. Αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες παρακαταθήκες του Ελληνισμού και σε αυτή πρέπει να επικεντρώσουμε. Τα ιστορικά ορόσημα, όπως αυτό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, εξυπηρετούν ένα σημαντικό πολιτικό ρόλο, καθώς έχουν θεσπιστεί για να φωτίζουν, για να ενώνουν και για να εμπνέουν. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από γεγονότα, είναι σύμβολα. Και έτσι πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, με τη διορατικότητα και ιστορικότητα που τον διέκρινε, όρισε τις πρώτες εκλογές της Γ’ Ελληνικής Δημοκρατίας, δηλαδή την τελική πράξη αποκατάστασης της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, στις 17 Νοεμβρίου του 1974, συνδέοντας στην ουσία τα δύο αυτά γεγονότα».
«Διαπιστώνεται, για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα, μείωση τιμών. Από χθες, Τετάρτη, το «καλάθι του νοικοκυριού» μπήκε στην τρίτη εβδομάδα εφαρμογής του και τα αρχικά θετικά αποτελέσματα και επιβεβαιώνονται και διευρύνονται. Από το σύνολο 816 προϊόντων που μπήκαν στο «καλάθι» και που είναι απολύτως συγκρίσιμα, στα 186, (ποσοστό 22%) η τιμή μειώθηκε, στα 555, (ποσοστό 69%) η τιμή παραμένει σταθερή και μόλις σε 75, (ποσοστό 9%) η τιμή αυξήθηκε ελαφρά σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Το συνολικό κόστος του «καλαθιού» είναι αισθητά μειωμένο στις περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ με μεγαλύτερη μείωση να φτάνει σε ένα ποσοστό της τάξεως του 11,3%. Αξίζει να σημειωθεί ότι έρευνα του ΙΝΚΑ έδειξε πως όποιος επιλέγει να αγοράσει προϊόντα από το «καλάθι», μπορεί να γλιτώσει έως και 12% την εβδομάδα, ενώ 4 στους 10 καταναλωτές έχουν, ήδη, αγοράσει προϊόντα από το «καλάθι». Σημαντικό, επίσης, είναι το γεγονός ότι δουλεύει αποτελεσματικότερα ο ανταγωνισμός, όπως ελπίζαμε, και στα υπόλοιπα προϊόντα, στα προϊόντα δηλαδή που είναι εκτός «καλαθιού». Όχι μόνο συνεχίζονται οι υπόλοιπες προσφορές στα σούπερ μάρκετ, αλλά αυτή την εβδομάδα οι προσφορές αυτές εντάθηκαν, ενώ σημαντική συμβολή στην αντιμετώπιση της ακρίβειας έχει και η βιομηχανία».
«Από την περίπτωση της λειτουργίας κακόβουλων λογισμικών παρακολούθησης στην Ελλάδα και από όσα έγιναν γνωστά σχετικά με τις νόμιμες επισυνδέσεις, έγινε κατανοητό ότι υπάρχουν μια σειρά από διαχρονικές αδυναμίες, υπάρχουν κενά, υπάρχουν ελλείψεις στο νομοθετικό οπλοστάσιο, τα οποία οδήγησαν όλο το προηγούμενο διάστημα σε αρρυθμίες και προβλήματα.
Η Κυβέρνηση, από την πρώτη στιγμή που έγιναν αντιληπτές και γνωστές οι αρρυθμίες αυτές, ανέλαβε πολιτικές πρωτοβουλίες για την επίλυση των προβλημάτων. Απέδωσε με γενναιότητα πολιτικές ευθύνες. Συνέδραμε την ελληνική Δικαιοσύνη μέσω των δημοσίων Αρχών. Παράλληλα, ετοίμασε και παρουσίασε νομοθετικές πρωτοβουλίες που έρχονται να απαντήσουν στα προβλήματα αυτά με τρόπο πειστικό, αλλά και οριστικό. Επειδή δεν κλείνουμε τα μάτια στα προβλήματα, επειδή δεν στρουθοκαμηλίζουμε, δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας και δεν αδρανούμε, δεν αναλωνόμαστε σε κραυγές. Αντίθετα, μελετάμε τα δεδομένα και σχεδιάζουμε λύσεις.
Ειδικότερα, καλύπτουμε πάρα πολλά κενά που εντοπίστηκαν και δεν προβλέπονταν μέχρι τώρα στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο. Παράλληλα, εισαγάγουμε ρυθμίσεις πρωτοποριακές, όχι μόνο στο ελληνικό, αλλά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς το πρόβλημα των λογισμικών παρακολούθησης είναι παγκόσμιο και πουθενά στον κόσμο δεν έχει λυθεί, δεν έχει αντιμετωπιστεί ριζικά.
Κεντρικοί στόχοι των ρυθμίσεων, του νομοσχεδίου, είναι ο εκσυγχρονισμός της διαδικασίας άρσης του απορρήτου των επικοινωνιών, με διασφάλιση όλων των απαιτούμενων εγγυήσεων. Είναι, επίσης, η αναδιάρθρωση της ΕΥΠ για τη βελτιστοποίηση της δράσης της και η ποινική μεταχείριση της εμπορίας, κατοχής και χρήσης λογισμικών παρακολούθησης, καθώς επίσης και η αναβάθμιση του επιπέδου κυβερνοασφάλειας στη χώρα».
«-Πρώτον, με γρήγορα αντανακλαστικά θεραπεύονται παθολογίες και δυσλειτουργίες που διαπιστώθηκαν.
-Δεύτερον, καθιερώνονται διαδικασίες και πλαίσιο λειτουργίας όλων των εμπλεκόμενων που περιορίζουν τη διακριτική ευχέρεια, την οποία είχαν τα όργανα που εμπλέκονται στην διαδικασία άρσης απορρήτου των επικοινωνιών.
-Τρίτον, δημιουργείται το πιο σύγχρονο, το πιο συνεκτικό πλαίσιο μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα σχετικά θέματα, δεδομένου μάλιστα ότι ενόσω ανάλογα ζητήματα προέκυψαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μόνο στην Ελλάδα έρχεται άμεσα νομοθετική παρέμβαση.
Οι βασικότερες καινοτομίες του νομοσχεδίου είναι επτά:
Για να γίνουν εμφανέστερες και απόλυτα κατανοητές οι καινοτομίες, πρέπει να επισημάνω τα εξής:
Το ζήτημα αυτό είναι δεν είναι απλό. Το ζήτημα αυτό είναι εξαιρετικά σύνθετο διότι πρέπει να συνυπολογίζονται αφενός τα δικαιώματα, αλλά και η αποτελεσματικότητα της υπηρεσίας, όταν πρόκειται για υψηλού επιπέδου κινδύνους. Με το νομοσχέδιο προτείνεται η ενημέρωση, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα διακυβεύεται ο σκοπός για τον οποίο διατάχθηκε η άρση και μετά την πάροδο τριών ετών από την παύση της. Την ίδια πρακτική ακολουθούν πάρα πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Κι αυτό προκειμένου να υπάρχει μια εύλογη απόσταση από γεγονότα υψίστης εθνικής ασφαλείας (όπως στην περίπτωση της χώρας μας τα γεγονότα του Έβρου και η υπόθεση κατασκοπείας στη Ρόδο). Την ενημέρωση αποφασίζει ένα τριμελές όργανο, που απαρτίζεται από τον αρμόδιο εισαγγελέα, τον Διοικητή της ΕΥΠ ή τον Διευθυντή της ΔΑΕΕΒ και από τον Πρόεδρο της ΑΔΑΕ».
«Θεσπίζονται απαγορεύσεις στην κατοχή, εμπορία, διάθεση και χρήση κακόβουλων λογισμικών. Έως το 2019 η παράνομη υποκλοπή ήταν κακούργημα και τιμωρείτο με κάθειρξη έως 10 έτη, ενώ η κατοχή και εμπορία παράνομων λογισμικών ήταν πλημμέλημα και τιμωρείτο με φυλάκιση έως 2 έτη. Λίγες μέρες πριν από τη διάλυση της Βουλής, το 2019, και ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ γνώριζε, όπως μάθαμε και πρόσφατα από τηλεοπτική συνέντευξη του κ. Τσίπρα, την ύπαρξη στην Ελλάδα παράνομων κακόβουλων λογισμικών, άλλαξε ακατανόητα -χρειάζεται να φωτιστεί περαιτέρω ο λόγος αυτός- ο Ποινικός Κώδικας με αποτέλεσμα η μεν υποκλοπή πλέον να τιμωρείται με φυλάκιση από 10 μέρες έως 5 έτη, η δε κατοχή και εμπορία κακόβουλων λογισμικών να αποποινικοποιηθεί εντελώς.
Με τις προτεινόμενες διατάξεις επανέρχεται ως είχε το κακούργημα για τη χρήση παράνομων λογισμικών και συσκευών και το πλημμέλημα της εμπορίας και κατοχής τους με ποινή 1-5 έτη.
-Επειδή η Αντιπολίτευση ισχυρίζεται ότι απαγορεύσεις για κατοχή και εμπορία κακόβουλων λογισμικών υπάρχουν ήδη, οφείλουμε να αποσαφηνίσουμε την κατάσταση. Η πραγματικότητα είναι ότι δεν υπάρχουν. Το άρθρο 292Α δεν έχει σχέση με τη διάταξη που φέρνουμε. Ανήκει στο κεφάλαιο «Εγκλήματα κατά τηλεπικοινωνιών» του Ποινικού Κώδικα και αναφέρεται σε πρόσβαση σε σύνδεση ή σε δίκτυο, με τρόπο που θέτει σε συστημικό κίνδυνο τη φυσική ασφάλεια του δικτύου τηλεφωνικών επικοινωνιών. Η διάταξη του νέου νομοσχεδίου που φέρνουμε για τα κακόβουλα λογισμικά ανήκει στο κεφάλαιο «Προσβολές ατομικού απορρήτου και επικοινωνίας» και αφορά σε κάθε λογισμικό ή συσκευή, η οποία παρεμβαίνει σε ιδιωτικές επικοινωνίες. Συνεπώς, οι δύο διατάξεις δεν εφάπτονται. Και για το λόγο αυτό εξάλλου και συνυπάρχουν εδώ και πολύ καιρό στον Ποινικό Κώδικα οι δύο διαφορετικές διατάξεις. Αυτό το οποίο προτείνουμε με το νομοσχέδιο είναι να επανέλθει, με σαφώς αυστηρότερο περιεχόμενο, η διάταξη που κατήργησε ο ΣΥΡΙΖΑ και αφορά την εμπορία, διάθεση και κατοχή λογισμικών παρακολούθησης ατομικών επικοινωνιών.
«Όσον αφορά στη διοίκηση της ΕΥΠ, έως σήμερα ο διοικητής και οι υποδιοικητές της ΕΥΠ μπορούσαν να προέρχονται και από τον δημόσιο και από τον ιδιωτικό τομέα. Με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, Διοικητής ορίζεται πρόσωπο προερχόμενο είτε από το διπλωματικό σώμα ή απόστρατος ανώτατος αξιωματικός. Υποδιοικητές μπορεί να είναι κάποιοι από τους ανωτέρω ή και υπάλληλοι και λειτουργοί του δημοσίου και του ευρύτερου δημοσίου τομέα. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των Υποδιοικητών περιορίζεται από 3 που είναι σήμερα σε 2.
Για τη βελτίωση του επιπέδου κυβερνοασφάλειας στη χώρα συστήνεται Επιτροπή Συντονισμού για θέματα Κυβερνοασφάλειας μεταξύ: α) Της Γενικής Διεύθυνσης Κυβερνοασφάλειας της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, β) της Διεύθυνσης Κυβερνοάμυνας του ΓΕΕΘΑ, γ) της Διεύθυνσης Κυβερνοχώρου της ΕΥΠ και δ) της Ελληνικής Αστυνομίας».
Από όλα όσα ανέφερα για το ζήτημα αυτό, είναι προφανές ότι και εδώ αναδεικνύεται ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν δύο σχολές πολιτικής.
Η μια, την οποία εκπροσωπεί η Κυβέρνησή μας, είναι εκείνη που επενδύει στη μελέτη των δεδομένων, είναι εκείνη που εντοπίζει και αναγνωρίζει λάθη και διαχρονικές αδυναμίες, είναι εκείνη που σχεδιάζει πολιτικές με όραμα για να λύσει τα προβλήματα των πολιτών, που πραγματώνει τις πολιτικές αυτές με επαγγελματισμό, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα, με ενσυναίσθηση, είναι η πολιτική που φέρνει αποτελέσματα, είναι η πολιτική που έχει φέρει την Ελλάδα να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο επιτυχημένες χώρες της Ευρώπης σε ό,τι αφορά στη διαχείριση των πολλών επάλληλων εξωγενών κρίσεων που αντιμετωπίσαμε τα τρία τελευταία χρόνια. Και η άλλη σχολή πολιτικής είναι αυτή που αδιαφορεί για την πραγματικότητα, που δεν παράγει αποτελέσματα, που ασκείται με ψέματα, που αρκείται στο κουτσομπολιό, που μοναδικός της σκοπός είναι η διαβολή των πολιτικών της αντιπάλων, της Κυβέρνησης εν προκειμένω και η υπονόμευση των πολιτικών, παρότι αυτό μπορεί να βλάπτει όχι μόνο την Κυβέρνηση, αλλά την Πατρίδα και τους πολίτες. Είναι η σχολή που θέλει να βυθίσει την Ελλάδα στην αστάθεια και να την καταντήσει ξανά χώρα-παρία στην Ε.Ε., όπως είχε γίνει στην περίοδο διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Οι διαφορές είναι υπαρκτές, είναι διακριτές και οι Έλληνες πολίτες τις αντιλαμβάνονται.
«Οι βασικές διατάξεις του νομοσχεδίου για τον εξορθολογισμό της ασφαλιστικής νομοθεσίας και την ενίσχυση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, που θα ψηφιστεί την επόμενη εβδομάδα στην Βουλή αποτελούν άλλη μια απόδειξη ότι η πολιτική έτσι όπως εμείς την αντιλαμβανόμαστε πρέπει να οδηγεί σε επίλυση προβλημάτων με πράξεις και μετρήσιμα αποτελέσματα.
Ας δούμε λοιπόν κάποια από τα αποτελέσματα αυτά.
Όλα όσα σας ανέφερα είναι ακόμη παράδειγμα, από τα πολλά, που οι πολίτες έχουν παρατηρήσει κατά τη διάρκεια της πρώτης μας αυτής τετραετίας.
Από τη μια η ακατάσχετη θεωρητικολογία, κραυγές, ψέματα και συκοφαντίες. Και από την άλλη η πολιτική που απαντά με συγκεκριμένο και μετρήσιμο αποτέλεσμα, με συγκεκριμένο και με μετρήσιμο τρόπο στις ανάγκες των ανθρώπων και τις προσδοκίες της ελληνικής κοινωνίας.
Αυτή είναι η τεκτονική ρωγμή που χωρίζει τον ΣΥΡΙΖΑ από τη Νέα Δημοκρατία».
Τουρκική τρίπλα στον Δένδια μέσω Λιβύης – Πως αντέδρασε ο υπουργός Εξωτερκών
Η πολύ δύσκολη κατάσταση στα νοσοκομεία της Αττικής και η ευρεία διασπορά του κοροναϊού σε…
Η κυβέρνηση της Αυστραλίας και το Facebook βρήκαν κοινό έδαφος για την πληρωμή ειδησεογραφικού περιεχομένου…
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αρχίζουν κι επίσημα το μεσημέρι της Παρασκευής (23/07) με την…
Πριν την πανδημία, 1 στους 6 Ευρωπαίους πολίτες υπέφεραν από ψυχικές διαταραχές, αλλά αφέθηκαν με…
Στη φυλακή οδηγείται ο 30χρονος κατηγορούμενος για την ανθρωποκτονία της 26χρονης συντρόφου του Γαρυφαλλιάς Ψαρράκου,…
Και πάλι στις 3 πρώτες θέσεις μεταξύ των 27 κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρίσκεται…